Hmm gamla Ibanez

Prata om allt som har med elbasar att göra
elmelino
Medlem++
Inlägg: 3288
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 16:18
Ort: Karlskrona

Hmm gamla Ibanez

Inlägg av elmelino »

Det är nästa så man blir lite förbannad, har blivit glad ägare till en lite ungdomsdrömsbas: en Ibanez MC 924 1981, tror det var deras toppbas på den tiden. Det är ju en grymt trevlig bas välbyggd och välljudande och grymt underskattad i Sverige! Önskar jag hade köpt alla man dom sista åren för typ 2-3tusen....I övriga världen ligger dom ju kring 7- 11000kr beroende på skick, för att inte tala om reservdelar.....som exempel på Ebay kan man få upp till 200US Dollar(1600kr+tull och frakt)
för en!!!stämskruv till en MC924.Man blir ju mörkrädd, det måste ju få folk att slakta sina fina MC när man får lika mycket eller mer för stämskruvarna!?!?!? Jag gifte mej i somras och då tyckte en polare till mej som vet hur mycket jag gillar basar att han skulle fixa en billig bas och slakta,fylla igen alla hål, lacka den och ha som gästbok. Ganska nice ide men det blev en 79 MC800....men det visste ju inte han att det var en grym bas. Trist att dom är så lågt skattade i Sverige.
Bild
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,SPECTOR,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8589
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: Hmm gamla Ibanez

Inlägg av engson »

Grattis! :)
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Hmm gamla Ibanez

Inlägg av mrbaloo »

Grymt nice! Grattis på två sätt då.

Är det gästbasen som står bakom din drömbas? Coolt
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hmm gamla Ibanez

Inlägg av gabrieldahl »

snygg! sålde min -79 för 3500:-...
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
C_C
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 17 jan 2014, 09:01
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hmm gamla Ibanez

Inlägg av C_C »

Oj, jag sålde min MC-824 från 1984 till sångaren i bandet för tusen kr i början av 00-talet. Fanns ju inte Prata Bas då så man visste väl inte bättre... Grymt välbyggd och den var min enda bas i 10 år. Men lite i tyngsta laget för min smak.
Skriv svar