mm stingray

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

mm stingray

Inlägg av boby »

efter 3 st musicman sterlingar genom åren,så har jag blivit sugen på en stingray.men skall jag ha möjlighet så blir det nog en ray 34. räknar med att kunna lägga typ 8-9000.
finns det lite olika varianter även på dessa? tittade lite på nån s u b variant. kändes väl inte som att det var riktigt samma klass på den.
men tydligen basswood i kroppen. gör det att den väger lite mindre?
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Re: mm stingray

Inlägg av Kultivator »

Basswood (amerikansk lind) brukar vara lätt, ja. Sterling har haft lite problem med riktigt dåliga stämskruvar nyligen, de glappar och tuggar sönder sig själva. Så kolla dem noga! I övrigt verkar det vara kanonbasar.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: mm stingray

Inlägg av blackparkas »

Spara lite mer och köp en begagnad Music Man.
Är du van MM Sterling kommer du aldrig bli fullt nöjd med en Sterling By MM.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: mm stingray

Inlägg av boby »

Nej kan nog vara så. Risken är väl att den bara blir stående om det man har är "bättre".
Den gamla jazzen väger 4,2. Inte jättetungt, men på ett covergig kunde en basswoodkropp göra det lite lättare.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: mm stingray

Inlägg av maxoges »

Även om Sterlingen är bra kan det gnaga i dig att halsen inte har samma sköna gunstock finish som på riktiga musicmans och pottarna känns annorlunda. Det störde iallafall mig. Jag har haft 2 Sterlings och 4 riktiga musicman.
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: mm stingray

Inlägg av boby »

Brukar matta ner baksidan på halsen,och gnida in med en blandning av bivax och terpentin.tycker det blir bättre än andra trix jag provat.
Skriv svar