Rensning - diverse finfina prylar säljes!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
dereborn

Rensning - diverse finfina prylar säljes!

Inlägg av dereborn »

Inser att jag har en MASSA grejor som inte används. Och en MASSA andra grejor som jag skulle vilja köpa istället.
Alltså säljer jag av lite av varje!

Byten som kan vara intressanta är t.ex. Presonus FP-10, ett hyfsat digitalpiano, eller en retrospec squeezebox.

Jag har inte orkat kolla nypriserna för dessa grejor minutiöst, jag googlade lite snabbt o hittade priser på t.ex. Jam/Stonecastle/Börsen etc. Det finns helt säkert nån firma i bortre moldavien eller nåt som säljer grejorna MYCKET billigare än vad jag fått fram - men du behöver inte kommentera det, handla därifrån direkt istället! ;-)

Som synes lägger jag mig runt halva nypriserna på det som är i anständigt skick.

Anyway, here goes:


1 st mixer "ALTO L8"
- perfekt liten mixer för trubadurgig, hemmastudion eller replokalen. Inbyggda effekter. Bra konstruktion/upplägg, nån har tänkt till!
Kolla http://www.altoproaudio.com/index.php?t ... 3570344496 för mer info.
OK skick. Dammig, men nästan oanvänd.
Nypris 1995:-
Mitt pris 1000:- plus frakt

1st Flangerpedal "Line 6 Liqua-Flange" ur tonecore-serien.
Kolla http://line6.com/tonecore/liquaflange.html för info och ljudklipp.
Oanvänd. Säljes för att den aldrig används.
Jag hittade min Guyatone "moving sound" dagen efter jag hade köpt denna, så den har bara legat.
Nypris 1595:-
Mitt pris 800:- plus frakt.

1st pedalcase Stonecastle "Grand Master" (80 x 40 x 9 cm).
Lite repat/dammigt/turnerat (kanske 40 gig) - men inte buckligt, sprucket eller sladdrigt i lås/gångjärn!
Nypris 1825:-
Mitt pris 900:- plus frakt.
SÅLT

1st hemstudiomikrofon ADK A-51
Helt okej budgetkonding, finfin till demostudion - men jag har fått ihop så många mickar som är bättre, så den ligger bara.
Bra skick. Inkl shockmount o litet fodral.
Nypris 1295:-
Mitt pris 600:- plus frakt.
SÅLD

Sen har vi lite saker som jag kanske egentligen borde behålla - men om nån hugger direkt, så...

2st aktiva sånglådor/monitorer "Mackie SRM 450" version 1.
En klassiker. En branschstandard. En skitbra sånganläggningslåda/PA-topp/monitor helt enkelt! Aktiv, 400W, 23 kg. Använda - men okej skick och naturligtvis fullt fungerande!
"Nypris" 5200:- /st (slutat tillverkas, men thomann säljer dom fortfarande)
Mitt pris 5500:- - för båda! Plus frakt.

SÅLDA

2st studiomikrofoner AKG c3000 serie 1.
En klassiker även detta. Kolla sound on sound magazines artikel från 1994: http://www.soundonsound.com/sos/1994_ar ... c3000.html
Den kostade £528 styck då, för 15 år sen!
Ok skick. Fullt fungerande, bara nån liten repa här o där.
Nypris nu, hos tysken, 1945:-/st (Troligen inte riktigt samma mick.)
Mitt pris 3000:- för båda, plus frakt

Det kommer troligen upp lite fler grejor i mitten av veckan. Måste fortsätta rota i studion.
(Ett halvdefekt REXER trådlöst, nån 2HE rack t.ex.)

Så, löp o köp nu!
Senast redigerad av dereborn den ons 25 nov 2009, 19:18, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Har du testat Line6en till bas?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
dereborn

Inlägg av dereborn »

kmo skrev:Har du testat Line6en till bas?
Ja, men inte så ingående. Fick som sagt tag på min favvoflanger - Guyatone "Moving Sound" - dagen efter jag köpt Line6:en, och den låter bättre än allt! Fett analog och 18 volt.
Men i klassen vanliga, digitala, flangers så låter Line6:en helt OK även till bas - tycker jag!
dereborn

Inlägg av dereborn »

kmo skrev:Har du testat Line6en till bas?
Ja, men inte så ingående. Fick som sagt tag på min favvoflanger - Guyatone "Moving Sound" - dagen efter jag köpt Line6:en, och den låter bättre än allt! Fett analog och 18 volt.
Men i klassen vanliga, digitala, flangers så låter Line6:en helt OK även till bas - tycker jag!
Skriv svar