SÅLDA: Strängar: Thomastik Flat Wound, short scale.

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
obbe
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 20:41
Ort: Göteborg

SÅLDA: Strängar: Thomastik Flat Wound, short scale.

Inlägg av obbe »

EDIT: Strängarna är nu sålda.

Jag säljer ett paket helt nya Thomastik Flat Wound. Strängarna är av short scale-format (32"). Jag använder likadana strängar på min Danelectro Longhorn; de är grymma :thumbsup:.

På JAM kostar strängarna 466 kr (om de ens har short scale) och Thomann tar 382 kr i sin Cyberstore. Med detta i åtanke tar jag emot bud. Posten kommer att ta 20 kr i B-porto.

Bild
Senast redigerad av obbe den mån 20 okt 2008, 20:26, redigerad totalt 3 gång.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Jag är intresserad. Men, då måste vi klargöra längden på strängarna...32" är i min värld medium scale, 30 1/2" är short scale...

Är det för 32" är jag intresserad att lägga ett bud...på 250 kr...
obbe
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 20:41
Ort: Göteborg

Inlägg av obbe »

Nu har jag lagt upp ett foto på paketet som jag tog förut. Där står det visst både short scale och 32".
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Då ligger mitt bud :wink:
obbe
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 20:41
Ort: Göteborg

Inlägg av obbe »

Jag gör så att jag tar emot bud till klockan 22.00 på söndag (19 oktober). Så kan jag skicka iväg grejjorna med posten på måndag. Då sitter förhoppningsvis strängarna på en bas på tisdagen =).
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Roland skrev:Jag är intresserad. Men, då måste vi klargöra längden på strängarna...32" är i min värld medium scale, 30 1/2" är short scale...
Så är det i de flestas världar, men tydligen inte i Thomastiks. ;)

Jag har haft 32"/Short Scale TI Jazz Rounds på min kortskaliga bandade fyra, och de satt som en smäck och lät enormt bra, precis som de slipade som jag hade på min gamla Precisionsbas. TI är lätt min favorit bland strängtillverkare.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

peter_s skrev:
Roland skrev:Jag är intresserad. Men, då måste vi klargöra längden på strängarna...32" är i min värld medium scale, 30 1/2" är short scale...
Så är det i de flestas världar, men tydligen inte i Thomastiks. ;)

Jag har haft 32"/Short Scale TI Jazz Rounds på min kortskaliga bandade fyra, och de satt som en smäck och lät enormt bra, precis som de slipade som jag hade på min gamla Precisionsbas. TI är lätt min favorit bland strängtillverkare.
Har fått hem dem nu och jag tror att de kommer sitta som en smäck på min Burns...
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Roland skrev:Har fått hem dem nu och jag tror att de kommer sitta som en smäck på min Burns...
Gott. Återkom gärna med ett omdöme!
Skriv svar