Behåller

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Behåller

Inlägg av MatsD »

Funderar på att byta min Tech21 SansAmp Bassdriver DI mot nån annan liknande typ av låda, t ex en EBS MicroBass II, en MXR Bass D.I.+, en Tech21 Sansamp VT Bass eller förslag.

Redigerat: Äsch, bara dumt att byta bort. Jag behåller och skramlar till de andra jag är nyfiken på i stället.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den lör 13 dec 2008, 02:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

du kan få byta mot min MXR M80 (tror jag den heter)
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Walka skrev:du kan få byta mot min MXR M80 (tror jag den heter)
M80 är väl samma sak som Bass D.I +.

Ålder, skick, kartong osv? Min BDDI är i nyskick med originalkartong och manual.

/Mats D
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

MatsD skrev:
Walka skrev:du kan få byta mot min MXR M80 (tror jag den heter)
M80 är väl samma sak som Bass D.I +.

Ålder, skick, kartong osv? Min BDDI är i nyskick med originalkartong och manual.

/Mats D
Ålder - typ 4-5 år
Skick - bra, saknas en skruv på undersidan sedan jag haft den fastskruvad på pedalbord, men inget som påverkar något vad jag kan se. Den är väl omhändertagen. Byggd som en stridsvagn dessutom.
Kartong - nej, det var längesedan den dog av fuktskador (ej med pedalen liggande i bör tilläggas).
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Får fundera lite.

/Mats D
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

gör det, har inget emot att behålla den då jag gillar EQ-delen och preampen på den och disten är inte alls pjåkig...tror bara sansampen passar mitt ljud bättre
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Jag har fått för mig att MXR:en inte färgar ljudet så mycket, dvs att den inte har nån direkt förstärkarsimulering som SansAmpen, att det är mer av en ren DI med tonkontroller + en overdrive/dist.

Jag är lite kluven till hur SansAmpen färgar ljudet i de sammanhang jag vill använda den. Jag har haft en för flera år sedan som jag sålde pga det och nu är jag där igen. Men jag har lite samma funderingar kring min Bass POD XT och den är dessutom 100 ggr krångligare. Många basister som är bättre än vad jag är gillar ju SansAmpen så det kanske är mig det är fel på.

/Mats D
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

när det handlar om ljudideal så finns det inte direkt några rätt och fel...
upplever att mxr jobbar mer med vad som redan finns (eller inte finns) +- eq eller dist
sansampen lägger till sansamp...högst ovetenskaplig beskrivning på min upplevelse

sen om man vill ha det eller inte är som sagt en smakfråga och en fråga om ljudideal
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Det är väl så jag uppfattat det också, fast jag har inte testat MXR - att den är mer transparent/neutral i grundljudet. Färgningen i SansAmpen är på gott och ont tycker jag. Det låter jättebra in i vissa bord och ljudkort i datorn. Men kopplar man den till andra saker så låter den inte lika bra och kör man den in i en basstärkare som en vanlig pedal så blir det inte alls särskilt bra. Sen har jag fått för mig att den brusar mer än genomsnittet också. Min Bass POD XT upplever jag som mycket tystare.

/Mats D
Skriv svar