En isärplockad Squier Precision Bass Standard Special !SÅLD!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

Mr Spock skrev:
gagg_OLF skrev: jag kan inte släppa den eftersom det då blir orättvist mot de andra
Man ska nog inte utbjuda NÅGOT till försäljning om man oroar sig alltför mycket om "de andra".

gagg_OLF, eftersom jag såg att du lyckades göra den gode marcbass rätt irriterad i en annan säljtråd...ett råd i all välmening: se till att uppträda schysst om du avser att sälja prylar här på PB.
Om du istället vill försöka bli rik, skulle jag förorda att du annonserar på Blocket, Vendolin eller Tradera.

Din säljstil känns tröttsam - och INTE i linje med PrataBasandan.
Ja, det är för helvete det jag gör? Eller ska jag släppa iväg på första tjing eller vadå?
Ursäkta för att jag inte fattat era oskrivna regler.. Om du säger att det inte är i stil med pratabas kanske du kan förklara lite snabbt hur man gör då?
Jag hade tagit budet på 500, men det känns lite lamt att bara ge ut den till första bästa.
Jag fattar att marcbass blev sur eftersom han tydligen missade världens klipp, sen blir han sur på MIG för att HAN inte "FÖRSÖKER BLI RIK".
Ja, den känns tröttsam, det tycker jag också. Men ska jag bara sälja till första bästa eller vadå? Ska jag bara helt random ge den till någon nu här eller?
Senast redigerad av gagg_OLF den tor 01 jan 2009, 17:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Nick skrev:Klart Dramo behöver en Squier! :D
:hug:

Jag kan förstå om Gagg_OLF inte vill släppa den, med tanke på vad den kostar ny och vad det nuvarande budet ligger på.
Men en isärplockad bas som dessutom saknar en eller ett par delar droppar drastiskt i värde. Eftersom det blir en massa pill att få tillbaka den i originalskick efter att man satt ihop den igen.
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

Dramo skrev:
Nick skrev:Klart Dramo behöver en Squier! :D
:hug:

Jag kan förstå om Gagg_OLF inte vill släppa den, med tanke på vad den kostar ny och vad det nuvarande budet ligger på.
Men en isärplockad bas som dessutom saknar en eller ett par delar droppar drastiskt i värde. Eftersom det blir en massa pill att få tillbaka den i originalskick efter att man satt ihop den igen.
Nej, jag har inga problem med att släppa den, precis som jag skrev. Men om jag släpper den nu så kanske den andra snubben kommer och vill lägga ett bud men inte kan det.
Det anser i alla fall jag vara schyst, men jag kan ju ha fel.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Ja, det blir lätt så om man inte har fast pris.
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

Aja, jag vet ärligt inte hur jag ska lösa det här nu. Jag glömde bort Marshals meddelande (att jag sa att han skulle få dem för 600). Vill han ha dem så får han dem, annars får dramo dem (sry alla inblandade)
Jag satte högsta bud för jag ärligt inte visste vad jag skulle sälja det för.

I framtiden så sätter jag bara ett fast pris (trots att det inte känns som att jag är kapabel till det) så är det klart bara. GOD JUL

EDIT:

Dramo, du får dem för 600 nu. Specialregel. PMa mig.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

gagg_OLF skrev:Aja, jag vet ärligt inte hur jag ska lösa det här nu. Jag glömde bort Marshals meddelande (att jag sa att han skulle få dem för 600). Vill han ha dem så får han dem, annars får dramo dem (sry alla inblandade)
Jag satte högsta bud för jag ärligt inte visste vad jag skulle sälja det för.

I framtiden så sätter jag bara ett fast pris (trots att det inte känns som att jag är kapabel till det) så är det klart bara. GOD JUL
Ja, det är jobbigt att hitta på fasta pris på vissa grejer. Det blir ofta för billigt eller för dyrt om det inte finns många liknande till salu redan. Och det finns inte många isärplockade Squier P-bass Special i Satin Pewter Metallic till salu där ute, så det hade kunnat bli knepigt.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Se där, gagg_OLF: tydligare kan det knappast exemplifieras...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Och nu har Dramo fått sin Squier :D
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

Mr Spock skrev:
The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Se där, gagg_OLF: tydligare kan det knappast exemplifieras...
Vafan skriver du till mig för? Du hade ju problem med att svara förut.

Jag glömde hans meddelande och fick inget PM om det. Exempel magnifico!
Det suger att inte ha fast pris, okej?
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

gagg_OLF skrev:
Mr Spock skrev:
The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Se där, gagg_OLF: tydligare kan det knappast exemplifieras...
Vafan skriver du till mig för? Du hade ju problem med att svara förut.

Jag glömde hans meddelande och fick inget PM om det. Exempel magnifico!
Det suger att inte ha fast pris, okej?
hmm :?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

den där OLF har nog varit med om för mycke gagging verkar de som..

;)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Grattis, precis på samma sätt blev jag behandlad..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

marcbass skrev:
The Marshall skrev:gagg_OLF
Du kanske ska vara lite tydligare nästa gång du säljer nåt.
Sätt en tidslimit för bud att komma in.
Du skrev till mej igår att jag fick den för 600:- När jag svarade att jag skulle ta den var du inte inloggad så du fick inte mina PM. Sen fortsätter priset upp och du skriver i tråden och då är det plötsligt överspelat. Då raderade jag mitt PM och drog mej ur idag. Det blir lite struligt när du gör så här.
Grattis, precis på samma sätt blev jag behandlad..
Nej, det blev du inte. Du blev sur för att du inte fick en deal som var väldigt bra, han fick inte dealen för att jag glömde bort det och att jag inte fick något PM.
Jag kontaktade honom och vi kom överens; han blev glad, jag blev glad.

Det är en viss skillnad.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Ja precis OLF. Läser man Marshalls inlägg så ser man ju att han är jättenöjd.. Eller hur?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Grattis gagg_OLF:
du är den förste på PB att få utmärkelsen "Gör-inga-affärer-med-denne-man".

Känns gött, antar jag?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Boys!

Så här ligger det till.
Som jag skrev ovan hade jag en deal via PM från OLF att få den för 600.
Men sen började några bjuda högre, och eftersom jag inte skrivit i tråden så läste och skrev OLF i tråden istället och missade mitt ok-PM. Eftersom summan blev högre än mitt bud så raderade jag PM-et och struntade i det. Efter mitt "tips om affärsteknik" inlägg hörde OLF av sig och ber om ursäkt, och anser att jag naturligtvis ska ha delarna för överkommet pris. Men eftersom jag handlat lite annat i dagarna, och en suktande student vid namn Dramo är ute efter delarna föreslår jag att han får ta den för "mitt" pris. OLF tycker det är fair och så är saken klar.
Ge killen lite kredit. Han tar överenskommet pris, fast han har fått högre bud. Och så kanske vi får mer lättförståliga affärer framöver.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det är väl inget fel med att göra budgivning, om man sköter det korrekt.
Och i det här fallet så var det ju onekligen en hel del missförstånd etc så what´s the dealio!?
Tyckte Gagg avslutade det hela väldigt bra måste jag säga.

Spänn av grabbar, är det nå´t värt att bli sur över lite basdelar!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

blackparkas skrev:Det är väl inget fel med att göra budgivning, om man sköter det korrekt.!?
Inte alls. Korrekt är nyckelordet.
blackparkas skrev:Och i det här fallet så var det ju onekligen en hel del missförstånd etc så what´s the dealio!?
Well, klantig hantering och taskigt bemötande är väl ingen big deal om det är en engångsföreteelse. Men det är det ju dessvärre inte.
blackparkas skrev:Spänn av grabbar, är det nå´t värt att bli sur över lite basdelar!?
Inte alls, men det renderar allt ett negativt omdöme på PB säljarlista.



"Vadå - jag dyster?"
Bild
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Strul kan det alltid bli...så jag tycker att det löste sig ganska fint till slut ändå !

:hug:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

Mr Spock skrev:Grattis gagg_OLF:
du är den förste på PB att få utmärkelsen "Gör-inga-affärer-med-denne-man".

Känns gött, antar jag?
Spelar det någon roll om jag svarar? :D
Mr Spock skrev:Inte alls, men det renderar allt ett negativt omdöme på PB säljarlista.
Jo, det förtjänar jag. :D
Senast redigerad av gagg_OLF den fre 02 jan 2009, 14:32, redigerad totalt 2 gång.
gagg_OLF
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 01:35

Inlägg av gagg_OLF »

blackparkas skrev:Det är väl inget fel med att göra budgivning, om man sköter det korrekt.
Och i det här fallet så var det ju onekligen en hel del missförstånd etc så what´s the dealio!?
Tyckte Gagg avslutade det hela väldigt bra måste jag säga.

Spänn av grabbar, är det nå´t värt att bli sur över lite basdelar!?
Mjo, men det gick ju åt helvete som synes i tråden. Fast pris och inget lämnat åt slumpen är receptet för mig..
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Mr Spock skrev:Grattis gagg_OLF:
du är den förste på PB att få utmärkelsen "Gör-inga-affärer-med-denne-man".

Känns gött, antar jag?
Jag trodde han den där marcusssssssssssss var den förste. :hmm:
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

blackparkas skrev:Det är väl inget fel med att göra budgivning, om man sköter det korrekt.
Och i det här fallet så var det ju onekligen en hel del missförstånd etc så what´s the dealio!?
Tyckte Gagg avslutade det hela väldigt bra måste jag säga.

Spänn av grabbar, är det nå´t värt att bli sur över lite basdelar!?
+1

Alla gör misstag, och jag tycker att det här löste sig bra.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Det framgår inte riktigt om det är nåt mer som saknas än mekaniken. Finns mikar och elektronik t ex? Om allt finns utom mekaniken och halsen är rak och bandningen ok osv, dvs att den inte är defekt på något sätt eller karvad i eller söndermekad eller...

...i så fall bjuder jag en tusing jämnt under förutsättning att du kan lämpa av den i Handen nån dag när du har ärende upp från Nynäs till Stockholm eller så, vilket jag antar att du har mellan varven.

/Mats D
Skriv svar