En isärplockad Squier Precision Bass Standard Special !SÅLD!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

hahahaha..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+
Inlägg: 1113
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 15:26
Ort: Lidköping

Inlägg av lill_frasse »

Trodde jag var på pratabas men jag är övertygad att jag hamnat på kindergarten, sandlåde nivå på det här.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

BarbequeVillage skrev:Dramo kanske vill sälja den... :lol:
I så fall blir det inte budgivning som gäller... :roll:

Om inte MatsD har förstått situationen, så kan jag tänka mig att försöka förklara.
Gagg skulle från början sälja den till Marshall, men bud fortsatte trilla in. Mitt bud blev det sista innan han sade stopp.
Marshall skulle ha fått den för 600, men drog sig ur i sista stund. Och eftersom jag lade sista budet innan auktionen, om än otydligt avslutades, så fick jag den, som näste man i kön så att säga.
Det var tänkt att jag skulle betala de 900 som jag bjudit för den, men med tanke på att det "riktiga" slutpriset blev 600, och som en vänlig gest efter allt strul, så fick jag betala just 600 svenska kronor för detta paket.

Nu kanske inte detta stämmer överens med alla säljkonstens regler, men det är så det blev. Gagg_OLF är säljaren, och har all makt i detta, även om allt inte gick som planerat. Han säljer till vem han vill, och jag är bara glad över att det blev jag.
Sådär. Streck i debatten!

Den här tråden har varit ganska underhållande, det håller jag med om. :lol:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

:clappy: :clappy:
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Nu tycker jag att vi alla sjunger "We shall overcome".
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Dramo skrev:Nu tycker jag att vi alla sjunger "We shall overcome".
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

MatsD
Lägg ner!!!
Det var JAG som fick basen för 600:- Jag fick OK i ett PM från OLF och sen är det inget mer med det! Att JAG sen låter Dramo ta över mitt bud som slutgiltigt är inget du behöver bekymmra dej över.
Det enda som hänt är att OLF missat att hålla tråden ren och skriva "Såld" i rubriken. Om du vill ha mer detaljer rekommenderar jag dej att läsa tråden igen, så ser du hur det gick till.
Är det då fortfarande otydligt kan jag bara beklaga. :evil:
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

MikeO skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg[/youtube]
Det där är bara för mycket! :lol:
Man KAN inte ha alla hästar hemma och komma på nåt sånt...
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

"Vuxna män gör saker tillsammans"
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

The Marshall skrev: Det där är bara för mycket! :lol:
Man KAN inte ha alla hästar hemma och komma på nåt sånt...
Framför allt att överleva, både fysiskt och politiskt. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

MikeO skrev:
The Marshall skrev: Det där är bara för mycket! :lol:
Man KAN inte ha alla hästar hemma och komma på nåt sånt...
Framför allt att överleva, både fysiskt och politiskt. :lol:
Nja, politiskt levde hon mest vidare som ordförande i konstitutionsutskottet och sen vidare in i landshövdingskuvösen...
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Jag bryr mig inte så mycket om alla turer i detta egentligen. Jag såg en annons, det stod inte att varan var såld, det stod "högsta bud". Jag skummade tråden, såg att högsta budet var 900 kr och bjöd över.

Att andra strulputtar vill ha favörer och inte vara med i en ärlig budgivning och försöker öva utpressning på säljaren att sälja en bas till rena skambudet i stället för att sälja till högsta budgivaren tycker jag är dålig stil. Dramo och ni andra vet att basen är värd mer än de ynka 600 kr.

Så försök inte lägga över nån skuld på mig. Jag var i min fulla rätt att bjuda på den här basen och mitt bud på 1.200 kr står fast - i motsats till Dramos bud är det inget skambud. Jag tycker det vore trist om säljaren skulle falla till föga för Dramos eller nån annans utpressning och känna sig skyldig at sälja till underpris bara för att han kanske uttryckt sig lite otydligt. Men om han ändå väljer att göra det är det förstås hans rätt att göra så - men det är också hans rätt att sälja till mig för dubbla priset om han väljer det - utan att Dramo och andra ska göra nån svekdebatt av det.

/Mats D
gäst

Inlägg av gäst »

MatsD skrev:Jag bryr mig inte så mycket om alla turer i detta egentligen. Jag såg en annons, det stod inte att varan var såld, det stod "högsta bud". Jag skummade tråden, såg att högsta budet var 900 kr och bjöd över.

Att andra strulputtar vill ha favörer och inte vara med i en ärlig budgivning och försöker öva utpressning på säljaren att sälja en bas till rena skambudet i stället för att sälja till högsta budgivaren tycker jag är dålig stil. Dramo och ni andra vet att basen är värd mer än de ynka 600 kr.

Så försök inte lägga över nån skuld på mig. Jag var i min fulla rätt att bjuda på den här basen och mitt bud på 1.200 kr står fast - i motsats till Dramos bud är det inget skambud. Jag tycker det vore trist om säljaren skulle falla till föga för Dramos eller nån annans utpressning och känna sig skyldig at sälja till underpris bara för att han kanske uttryckt sig lite otydligt. Men om han ändå väljer att göra det är det förstås hans rätt att göra så - men det är också hans rätt att sälja till mig för dubbla priset om han väljer det - utan att Dramo och andra ska göra nån svekdebatt av det.

/Mats D
God natt på dig med

Tillägg: Nae, nu tänker jag inte läsa mer i den här tråden för det hjälper ju fan inte...Det leder ju till ingenting och Mats, det var en fjuttig bas! Snälla släpp det nu!! Det är så onödigt faktiskt! Ni får tjafsa hur mycket ni vill, jag tänker hur som helst skita fullständigt i den här tråden nu, så jag slipper eländet.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

välkommen till pratabas.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

MatsD skrev:Jag bryr mig inte så mycket om alla turer i detta egentligen. Jag såg en annons, det stod inte att varan var såld, det stod "högsta bud". Jag skummade tråden, såg att högsta budet var 900 kr och bjöd över.

Att andra strulputtar vill ha favörer och inte vara med i en ärlig budgivning och försöker öva utpressning på säljaren att sälja en bas till rena skambudet i stället för att sälja till högsta budgivaren tycker jag är dålig stil. Dramo och ni andra vet att basen är värd mer än de ynka 600 kr.

Så försök inte lägga över nån skuld på mig. Jag var i min fulla rätt att bjuda på den här basen och mitt bud på 1.200 kr står fast - i motsats till Dramos bud är det inget skambud. Jag tycker det vore trist om säljaren skulle falla till föga för Dramos eller nån annans utpressning och känna sig skyldig at sälja till underpris bara för att han kanske uttryckt sig lite otydligt. Men om han ändå väljer att göra det är det förstås hans rätt att göra så - men det är också hans rätt att sälja till mig för dubbla priset om han väljer det - utan att Dramo och andra ska göra nån svekdebatt av det.

/Mats D
Så jag har utpressat Gagg_OLF omedvetet?
Jag måste vara en riktig gangster.
Det är lätt att vara efterklok, och jag vet mycket väl att basen ihopmonterad är värd mer än 600:-, men om säljaren gått med på det, med samma påtryckningar från Pratabasare som du, herr Mats D, kommer med, så har han gått med på det.
Men det är ingen som krävt att han ska sälja den för den summan. Men det ser däremot ut så, eftersom vi inte kan se i tråden Gagg_OLFs OK-meddelande till Marshall när han gick med på 600:- från början, innan gnället utifrån kom.
Och jag är inte helt oförstående om han vill ta ditt bud, eftersom pengar är pengar, men det är ju självklart att jag blir besviken om det blir så.

Är du väldigt fäst vid den här basen, eller är du bara bitter över att någon lyckades få den billigt innan du gav dig in i budgivningen som redan var över?

Om det är så att du är störtkär i den så kan du kanske få första tjing på den när den ska säljas av mig. Då kan du få erbjuda dina 1200:- så ser vi vad som händer då. Men nu tycker jag att vidare diskussion är överflödigt, och att vi alla börjar skriva i bilfrågeleken istället. Det är i alla fall roligare än det här.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

MatsD skrev:Jag bryr mig inte så mycket om alla turer i detta egentligen. Jag såg en annons, det stod inte att varan var såld, det stod "högsta bud". Jag skummade tråden, såg att högsta budet var 900 kr och bjöd över.

Att andra strulputtar vill ha favörer och inte vara med i en ärlig budgivning och försöker öva utpressning på säljaren att sälja en bas till rena skambudet i stället för att sälja till högsta budgivaren tycker jag är dålig stil. Dramo och ni andra vet att basen är värd mer än de ynka 600 kr.

Så försök inte lägga över nån skuld på mig. Jag var i min fulla rätt att bjuda på den här basen och mitt bud på 1.200 kr står fast - i motsats till Dramos bud är det inget skambud. Jag tycker det vore trist om säljaren skulle falla till föga för Dramos eller nån annans utpressning och känna sig skyldig at sälja till underpris bara för att han kanske uttryckt sig lite otydligt. Men om han ändå väljer att göra det är det förstås hans rätt att göra så - men det är också hans rätt att sälja till mig för dubbla priset om han väljer det - utan att Dramo och andra ska göra nån svekdebatt av det.

/Mats D
Vad är det med dej MatsD?
Affären var ju avslutad innan högre bud kom in.
Är DU en sån som gör upp en affär med någon och sen bryter den för att nån annan bjudit högre?? Det är ju precis det du begär av OLF i den här frågan. Fattar du trögt?
Jag tror jag köpte stämskruvar av dej. Vilken j*vla tur att ingen skickade ett högre bud på dom då medans jag var på väg till dej.
Då hade jag fått höja mitt pris i din hall eller åkt hem igen.
Om du praktiserar samma affärsmetoder utåt som du begär här så är det väl bara för alla att hålla koll på dej och akta sig noga....
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Gagg_Olf gjorde en miss i en annan tråd. Den tråden är glömd. När de höll på att gå åt helvete här också så släppte OLF basen till de pris han sagt o de tycker jag är okej.

Ja tror Gagg_OLF har lärt sig lite senaste veckan om hur pratabas fungerar. Inget illa menat mot honom (längre)..



Denna tråden är väldigt rolig.. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

marcbass skrev:Gagg_Olf gjorde en miss i en annan tråd. Den tråden är glömd. När de höll på att gå åt helvete här också så släppte OLF basen till de pris han sagt o de tycker jag är okej.

Ja tror Gagg_OLF har lärt sig lite senaste veckan om hur pratabas fungerar. Inget illa menat mot honom (längre)..



Denna tråden är väldigt rolig.. :)
Sannerligen.

Jag förstår Gagg_OLFs situation lite. Jag var också velig när jag skulle sälja min OLP, som är den första och enda bas jag sålt här. Lyckligtvis hade jag ett fast pris, så någon budgivning skedde aldrig. Glömde dessutom, precis som Gagg_OLF, att tillägga att den var såld när den väl var det först.
Men det var ingen som kom och krävde att jag skulle bryta affären och sälja till någon annan än den jag valt att sälja den till.
Det kanske berodde på att MatsD inte hade blivit medlem än då. Och om han var det så gillar han kanske inte OLP.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Alltså, hur många gånger har inte en köpare hoppat av en deal man har kommi överens om? Hur många gånger har inte en säljare lagt ut en sak till försäljning och sedan ångrat sig och behållt den? Ska jag t ex hålla Parkas skyldig för att han erbjöd sin Rick till mig för 14.000 kr fast jag vet att han ångrat sig och inte vill sälja den?

Nej, en sån här annonsaffär är affär när varan är betald och/eller levererad, tills dess har båda parter rätt att ändra sig. Blir man så besviken över sånt så ska man inte ge sig in i privataffärer öht, även om man förstås kan få muttra lite om att nån är en strulpelle att göra affärer med.

Jag kan inte förväntas läsa varje rad i en tre sidor lång tjafstråd för att lägga ett bud på en vara till salu. Jag läste själva annonsen, där stod inget om att varan var såld och inget annat än att högsta bud gällde, så jag bläddrade för att se vilka bud som kommit in och bjöd över när jag hittat det som såg ut att vara det högsta.

Om varan var såld innan dess så kände jag inte till det och det är säljaren som avgör det, ingen annan. Som jag ser det har säljaren två val här - han kan sälja för 600 kr och tvingas skicka varan till Göteborg eller han kan sälja den till mig för dubbla priset och slippa skicka. Försök var lite objektiva nu va - vilken affär skulle DU välja?

Men i motsats till vissa andra här så respekterar jag säljarens val, vilket det än blir - det tycker jag alla andra också ska göra i stället för att försöka få säljaren att känna sig tvingad att göra en dålig affär pga några förlupna ord.

De som inte är spekulanter på varan behöver för övrigt inte säga så mycket alls, it ain't their business.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 05 jan 2009, 00:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ja jösses så snett det kan gå ibland..
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

MatsD skrev:Alltså, hur många gånger har inte en köpare hoppat av en deal man har kommi överens om? Hur många gånger har inte en säljare lagt ut en sak till försäljning och sedan ångrat sig och behållt den? Ska jag t ex hålla Parkas skyldig för att han erbjöd sin Rick till mig för 14.000 kr fast jag vet att han ångrat sig och inte vill sälja den?

Nej, en sån här annonsaffär är affär när varan är betald och skickad, tills dess har båda parter rätt att ändra sig. Blir man så besviken över sånt så ska man inte ge sig in i privataffärer öht, även om man förstås kan få muttra lite om att nån är en strulpelle att göra affärer med.

Jag kan inte förväntas läsa varje rad i en tre sidor lång tjafstråd för att lägga ett bud på en vara till salu. Jag läste själva annonsen, där stod inget om att varan var såld och inget annat än att högsta bud gällde, så jag bläddrade för att se vilka bud som kommit in och bjöd över när jag hittat det som såg ut att vara det högsta.

Om varan var såld innan dess så kände jag inte till det och det är säljaren som avgör det, ingen annan. Som jag ser det har säljaren två val här - han kan sälja för 600 kr och tvingas skicka varan till Göteborg eller han kan sälja den till mig för dubbla priset och slippa skicka. Försök var lite objektiva nu va - vilken affär skulle DU välja?

Men i motsats till vissa andra här så respekterar jag säljarens val, vilket det än blir - det tycker jag alla andra också ska göra i stället för att försöka få säljaren att känna sig tvingad att göra en dålig affär pga några förlupna ord.

De som inte är spekulanter på varan behöver för övrigt inte säga så mycket alls, it ain't their business.

/Mats D
Ja, det är klart som fan att han har rätt att ändra sig. Det är det ingen som grälat om. Men skulle du skratta och vara supermunter om DU fått en bra deal på 600:- och någon bjuder över det du har råd med, och säljaren går med på det? Nej, det skulle du nog inte. Jag tror du, liksom jag, hade blivit lite besviken om det hände.

Det finns inget jag kan göra för att hindra Gagg_OLF att sälja den till dig om han nu vill det, men fram tills det att han ändrar sig eller skickar den till mig så kan inte du komma och kräva att han ska släppa den till dig, och samtidigt anklaga oss andra för att använda fula knep! Visst, du kan fortsätta försöka kräva, men precis som inget binder Gagg_OLF till att skicka den till mig efter vår överenskommelse, så är han inte heller tvungen att sälja den till dig, utan någon som helst antydan på att han ens är intresserad av att sälja till dig.

Jag vill inte vara din ovän MatsD, men jag tycker du är jobbig nu.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Jösses.. detta hade jag missat totalt.. Om jag hade köpt den från början hade detta aldrig hänt, tänka sig.. :)

Så som jag ser det har iaf Dramo en deal med OLF och budgivning är avslutad.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Dramo: Nej, jag skulle förstås bli lite sur över att missa en så bra deal om jag var du. Och jag har varit med om att säljare har ändrat sig, t o m när jag varit på banken och tagit ut pengar och varit på väg i bilen för att hämta instrumentet, bara för att någon plötsligt erbjudit sig att betala mer. Men vad kan man göra, ingenting, bara beklaga sin otur och att man inte hann slutföra affären innan säljaren fick ett bättre bud och muttra lite om att säljaren är opålitlig.

Men jag vill inte heller göra mig osams med halva PrataBas, och de flesta tycks inte se saken riktigt som jag ser den. Så jag skiter i det här nu. Jag drar tillbaka mina bud och så får ni göra som ni vill. Jag råkar veta att säljaren inte har det så fett och kunde ha behövt pengarna. Det handlade dessutom om fler saker jag skulle köpa, en totaldeal på 2.200 kr som nu går i stöpet för honom. Men så får det bli.

Nu har jag skrivit klart i den här tråden. Ska bara PM:a säljaren detta också.

/Mats D
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Här vart det dramatik och komik på hög nivå...


Men om man skull lägg ett bud då! :lol:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar