MXR Bass DI+ [SÅLD]

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
gäst

MXR Bass DI+ [SÅLD]

Inlägg av gäst »

Octabass (grå modellen):
Bra skick.
Pris: 600:- inkl frakt eller bud.

MXR Bass DI+:
Bra skick förutom att batteriluckan/batterihållaren är trasig.
1100:- inkl frakt eller bud.

Inga byten.

Bild
Luckan tejpas fast och ena "flärpen" är av som ska hålla batteriet på plats, men det är också lätt fixat med lite tejp istället!
Bild
Senast redigerad av gäst den lör 10 jan 2009, 22:53, redigerad totalt 3 gång.
gäst

Re: Octabass (grå modellen) och MXR Bass DI+

Inlägg av gäst »

BUMP! Har uppdaterat lite...
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
gäst

Inlägg av gäst »

whatawaste skrev:Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Köpte den av 200071 för inte så länge sedan och då var det tejpa dit luckan som gällde...Det första jag gjorde med den var att råka ha av "flärpen" :oops: Var på gymet dagen innan, det var därför (dum bortförklaring) :lol: Men annars vet jag inte...Har inte så bra koll på MXR's batteriluckaproblem
gäst

Inlägg av gäst »

Ska nämna att ingen adapter, låda eller manual ingår med MXR Bass DI+
Ingen adapter ingår heller med Octabassen, men den har en enkel låda och en "manual"...Fast jag tror inte att någon här behöver en manual för att förstå hur man använder den pedalen :roll:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

rumpeldunken skrev:
whatawaste skrev:Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Köpte den av 200071 för inte så länge sedan och då var det tejpa dit luckan som gällde...Det första jag gjorde med den var att råka ha av "flärpen" :oops: Var på gymet dagen innan, det var därför (dum bortförklaring) :lol: Men annars vet jag inte...Har inte så bra koll på MXR's batteriluckaproblem
Jag köpte också en av 200071 för ett tag sen med samma problem (även om tejpen faktiskt ingick...). Vad gör han med grejerna egentligen? Spjuvern.

Ville egentligen mest säga att MXR:en är en apabra pedal. Slå till och bli glad!
gäst

Inlägg av gäst »

Chriller skrev:
rumpeldunken skrev:
whatawaste skrev:Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Köpte den av 200071 för inte så länge sedan och då var det tejpa dit luckan som gällde...Det första jag gjorde med den var att råka ha av "flärpen" :oops: Var på gymet dagen innan, det var därför (dum bortförklaring) :lol: Men annars vet jag inte...Har inte så bra koll på MXR's batteriluckaproblem
Jag köpte också en av 200071 för ett tag sen med samma problem (även om tejpen faktiskt ingick...). Vad gör han med grejerna egentligen? Spjuvern.

Ville egentligen mest säga att MXR:en är en apabra pedal. Slå till och bli glad!
Haha, spjuverns tejp håller iaf! :D
Jag gillar den också, men fick extrem GAS på en annan pedal...Tror att jag har råd med den om jag bara får sålt Octabassen, men då har jag två distar...Så den här får väl gå. Just det!! Bör väl nämna att MXR:en säljer jag bara ifall jag hinner köpa den andra pedal jag hittat innan det är för sent!
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

whatawaste skrev:Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Nåt konstigt är det, min pajade första batteribytet.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
gäst

Inlägg av gäst »

Japp, då var det klart! Båda ska väck, så kom o köp! :D
Användarvisningsbild
Relic
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 10:19
Ort: Skellefteå

Inlägg av Relic »

whatawaste skrev:Hm....har alla MXR DI pedaler problem med batteriluckan, eller är det samma exemplar som byter ägare ofta ? :roll:
Tror att det är samma ex som har bytt ägare ett par gånger. Jag bytte till mig den av BBQV och sålde den till 200071. En riktig Pratabas-slampa det där...
Fender Precision, "Rickenbacker"
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
gäst

Re: Octabass (grå modellen) och MXR Bass DI+

Inlägg av gäst »

Kvällsbump
gäst

Re: Octabass (grå modellen) och MXR Bass DI+

Inlägg av gäst »

Behåller Octabassen! Fick nyss hem en Qtron, som den kan vara trevlig att kombinera med... Dessutom var tydligen mitt pris för högt, då calleballe sålde sin för 350kr, vilket iofs känns ganska billigt... Men jag köpte min för 600:- plus frakt, så jag antar att det var lite överpris :oops:
Men MXR:en finns fortfarande om nån är sugen!
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Hmm, är det min gamla MXR tro???
gäst

Inlägg av gäst »

Bonehead skrev:Hmm, är det min gamla MXR tro???
Ingen aning
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

MXR:n vill ja ju ha.

Skickar PM.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

Håller MXR:en till marcbass, så den är så gott som såld!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

den är såld..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Den åker tillbaks, fungerar ej som den ska.. Tyvärr. :(
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:Den åker tillbaks, fungerar ej som den ska.. Tyvärr. :(
Ja, jäklar vad skumt alltså :shock:
Hmm... :(
Vet inte riktigt vad jag ska säga, är bara väldigt synd och konstigt :? :(
Får väl gå med den till någon som kan laga den... och sedan sälja den... Fan, vet inte om det blir nån bandlös BB300 får mig :hmm:
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

Vad är det för fel på den? Nu blev jag orolig eftersom jag säljer min MXR... vill såklart undersöka att min inte har samma fel.
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128

Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

den distar fast den inte är igång.
detta förstå rja mig inte på alls.
Har provat med olika basar och massa kablar så de är pedalen de är fel på på nåt sätt..
Hel mysko.

sen glappar Batterikabeln. så trampar jag på pedalen (vilket man ska) så dör hela pedalen.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:den distar fast den inte är igång.
detta förstå rja mig inte på alls.
Har provat med olika basar och massa kablar så de är pedalen de är fel på på nåt sätt..
Hel mysko.

sen glappar Batterikabeln. så trampar jag på pedalen (vilket man ska) så dör hela pedalen.
Jag hade knappt använt den, och ärligt talat vet jag inte om det var fel på den när jag köpte den... Hade/har så dålig erfarenhet av pedaler! Kommer ihåg att den distade, men att jag inte riktigt var helt nöjd och så använde jag den knappt, var därför jag sålde den. Det var verkligen inte mening att sälja en ofungernade pedal, såklart. Men jag tar tillbaka pedalen och Marcus får sina pengar tillbaka. Får gå med den till musikservice eller liknande.. eller kanske någon här kan hjälpa mig, tex. Bassilow?
Användarvisningsbild
tks
VIP medlem
Inlägg: 2696
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 19:54
Ort: Norrköping

Inlägg av tks »

Ok, då är det inte samma fel med min. Borde testa den med batteri bara, det har jag aldrig gjort.
ESP Horizon 5, Ibanez SR400 (BEAD)
Peavey TB Raxx, Crown XLS1000, tks D2126, tks 2128

Medlemspresentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5983" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar