Cry baby och Fender Blender

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Cry baby och Fender Blender

Inlägg av cub »

Jag kom på att kanske några basister var intresserade av dessa pedaler. Jag la ut dem på Diskant för gitarristmassan men här kommer då chansen för er att slå till också!

Cry Baby - 500 kr
Ja, de är som de är varken mer eller mindre. Den här är lite mer då jag gjorde Stinkfoot's mini-"modd" för att få ett mindre skrikigt svep. Jag hittar inte hans instruktion längre men man flyttade helt enkelt den lilla "stegen" inuti ett hack. Lätt att ställa tillbaka om man vill det.

Fender Blender - 900 kr [SÅLD]
Fantastisk pedal och jag älskar den. Ändå använder jag den inte särskilt mycket. Fuzz med oktav, lyssna på You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=xtWfwHD0dOk
Den har haft kardborreband under som jag tagit bort. Gummifötterna tog tidigare ägare bort. Funkar fint både på bas och gitarr enligt mig (och många andra).

Pedalerna finns i Stockholm, men kan skickas. Då betalar givetvis köparen frakten. Med tanke på storlekarna så lutar det Posten gröna L-kuvert om du inte har krav på rekommenderat etc.

Bild
Senast redigerad av cub den tis 26 maj 2009, 22:52, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Är fender blendern en reissue?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Liten skrev:Är fender blendern en reissue?
Japp. Annars hade den nog varit tokdyr..;)
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Inlägg av Markooo »

Funkar blendern bra till bas? Skär den mycket bas?

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Markooo skrev:Funkar blendern bra till bas? Skär den mycket bas?
Jag tycker den funkar bra och tänkte inte på att den skar nån bas. På Talkbass tvistar de lärde, några säger att den "cuts low-end" och andra säger att den "boosts low-end" så jag antar det är oavgjort. Min Big Muff snodde mer bas tycker jag, men det är förståss inte samma slags ljud. Galet, snyggt och maffigt blev det.
Skriv svar