MXR DI M-80+ (jag också!)

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

MXR DI M-80+ (jag också!)

Inlägg av FreCKo »

Säljer min MXR-pedal eftersom jag 1: inte behöver en till distpedal och 2: inte behöver en sån här pedal.

Samma pris som BBQ sålde för, tusen spänn med frakt.

Kan även tänka mig inbyten och delbyten, dock inte OMbyten (behåll läderbysserna Geddy). Chorus, flanger, phaser, stämapparat i pedalform, möjligtvis någon sorts EHX MicroPog (får väl lägga en slant mellan), något mindre sorts pedalbord eller något annat skoj!
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: MXR DI M-80+ (jag också!)

Inlägg av RolleHarris »

Vad sägs om att byta mot en POD?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

BOSS BF-3 + CE-5?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

200071 skrev:BOSS BF-3 + CE-5?
Du har PM!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

och där har 200071 tjingat den!
gäst

Inlägg av gäst »

Välkommen till Chorus- och Flanger-klubben.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Johannes skrev:Välkommen till Chorus- och Flanger-klubben.
Tack så mycket! Trodde aldrig att jag skulle få ett sånt byte faktiskt, så pengarna hade bara gått till något onödigt som typ en diskmaskin eller något...

Nu har jag då en rat, en chorus och en flanger, börjar få ett pedalbord som liknar ditt med andra ord! Nu måste jag bara få tag på en stämapparat...
gäst

Inlägg av gäst »

Har du en RAT också? Coolt. Jag sålde min när jag köpte min Boogie, jag tyckte den Boogie-disten lät bättre än någon pedaldist jag testat. RAT:en är dock favoriten av de distar jag testat. Kör du bara RAT:en eller kör du MESA-disten också?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Johannes skrev:Har du en RAT också? Coolt. Jag sålde min när jag köpte min Boogie, jag tyckte den Boogie-disten lät bättre än någon pedaldist jag testat. RAT:en är dock favoriten av de distar jag testat. Kör du bara RAT:en eller kör du MESA-disten också?
Hade ganska svårt att få mesan att dista faktiskt, får prova igen när jag repar med den nästa gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svårt att dista?
Man eller mus?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev:
Johannes skrev:Har du en RAT också? Coolt. Jag sålde min när jag köpte min Boogie, jag tyckte den Boogie-disten lät bättre än någon pedaldist jag testat. RAT:en är dock favoriten av de distar jag testat. Kör du bara RAT:en eller kör du MESA-disten också?
Hade ganska svårt att få mesan att dista faktiskt, får prova igen när jag repar med den nästa gång.
Skumt. Jag får en hel del dist med min passiva Precision och den har ganska normal output för en passiv bas. Jag har inte testat den med Telecastern ännu men där kan jag tänka mig att det kanske kan bli problem om jag vill ha mycket dist, Telen har ganska låg output. Visst kör du en aktiv bas?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

eller ja alltså, när jag pressar förstärkaren så blir det väl liiite dist, men jag tänkte mig mer typ lemmy-dist. Den spelar ju jävligt rent ändå... Och jag lirar bara passivt nu för tiden, har ju sålt femsträngaren, har min prata-bas och min gamla yamaha nu för tiden.
gäst

Inlägg av gäst »

Men om du kör genom input 2 (som har lite mer gain än ettan) och sätter volume 2 på 10 så får man ju snudd på Lemmy-dist. Det får jag med min passiva P i alla fall. Sedan höjer du master-volymen till önskad volym. Det vore konstigt om det inte distar då, då har du antingen Europas lägsta output på basen eller så är det något fel på förstärkaren. Vi för köra en A/B-test i lokalen.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Johannes skrev:Men om du kör genom input 2 (som har lite mer gain än ettan) och sätter volume 2 på 10 så får man ju snudd på Lemmy-dist. Det får jag med min passiva P i alla fall. Sedan höjer du master-volymen till önskad volym. Det vore konstigt om det inte distar då, då har du antingen Europas lägsta output på basen eller så är det något fel på förstärkaren. Vi för köra en A/B-test i lokalen.
Hum, nu när du säger det, volym 2 hade jag nog INTE på 10 :lol: snarare typ sju-åtta... Kan ju vart det. Får återkomma efter nyår helt enkelt, då kan jag nog dessutom ge recensioner på mina nya pedaler!
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev:
Johannes skrev:Men om du kör genom input 2 (som har lite mer gain än ettan) och sätter volume 2 på 10 så får man ju snudd på Lemmy-dist. Det får jag med min passiva P i alla fall. Sedan höjer du master-volymen till önskad volym. Det vore konstigt om det inte distar då, då har du antingen Europas lägsta output på basen eller så är det något fel på förstärkaren. Vi för köra en A/B-test i lokalen.
Hum, nu när du säger det, volym 2 hade jag nog INTE på 10 :lol: snarare typ sju-åtta... Kan ju vart det. Får återkomma efter nyår helt enkelt, då kan jag nog dessutom ge recensioner på mina nya pedaler!
Kör volume 2 i botten så får du förhoppningsvis dist så det räcker. Slutstegsdist är ju bara att glömma på en 500w-rörtopp.
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Men ska du sälja den redan? :D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Bonehead skrev:Men ska du sälja den redan? :D
Sorry man :D Men jag upptäckte att jag knappt använde den, och disten var tyvärr inte min grej heller...

Johannes: Får prova det isf, det är ju DET ljudet jag är ute efter när det gäller dist... Fast Raten har faktiskt fungerat OVANLIGT bra!
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev:
Bonehead skrev:Men ska du sälja den redan? :D
Sorry man :D Men jag upptäckte att jag knappt använde den, och disten var tyvärr inte min grej heller...

Johannes: Får prova det isf, det är ju DET ljudet jag är ute efter när det gäller dist... Fast Raten har faktiskt fungerat OVANLIGT bra!
Säg till om det inte funkar. Du jobbar ju i närheten av vår lokal (Bondegatan) så det är bara att komma ner och testa. Det BORDE ju inte vara någon skillnad mellan två identiska toppar men man vet ju aldrig.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Johannes skrev:
FreCKo skrev:
Bonehead skrev:Men ska du sälja den redan? :D
Sorry man :D Men jag upptäckte att jag knappt använde den, och disten var tyvärr inte min grej heller...

Johannes: Får prova det isf, det är ju DET ljudet jag är ute efter när det gäller dist... Fast Raten har faktiskt fungerat OVANLIGT bra!
Säg till om det inte funkar. Du jobbar ju i närheten av vår lokal (Bondegatan) så det är bara att komma ner och testa. Det BORDE ju inte vara någon skillnad mellan två identiska toppar men man vet ju aldrig.
Fan, har ni repa på bondegatan? Får komma förbi och hälsa på nån gång isf och prova din topp :D Fast nu har jag iofs rengjort toppen, så den kanske klarar av lite mera tryck... Den vart OTROLIGT varm innan, nu är den sval som en fis i yttre rymden.
Skriv svar