Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. SÅLDA!!!!!!!!!!!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
stagemaster
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 14:16
Ort: umeå

Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. SÅLDA!!!!!!!!!!!

Inlägg av stagemaster »

Ett set mickar till P-bas, nya, ligger i orginal lådan.
SÅLDA!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Senast redigerad av stagemaster den fre 14 mar 2008, 07:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är det två stycken mickar eller två stycke mickpar?

Vill inte vara den som är den, men vad kostar denna i svenska butiker?
598 spänn på Thomann kostar de iaf.

Hade det inte varit för att jag ev. var intresserad av den så hade jag inte brytt mig, men inte ska den väl kosta lika mycket som i butik?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
stagemaster
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 14:16
Ort: umeå

Inlägg av stagemaster »

blackparkas skrev:Är det två stycken mickar eller två stycke mickpar?

Vill inte vara den som är den, men vad kostar denna i svenska butiker?
598 spänn på Thomann kostar de iaf.

Hade det inte varit för att jag ev. var intresserad av den så hade jag inte brytt mig, men inte ska den väl kosta lika mycket som i butik?
kan inte se att dom finns hos thomann, detta är quarterpounders
och kostade i sverige runt 1100kr, det är alltså 2 mickar (ett set)det går säkert som med allt annat att hitta billigare utomlands.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

stagemaster skrev:
blackparkas skrev:Är det två stycken mickar eller två stycke mickpar?

Vill inte vara den som är den, men vad kostar denna i svenska butiker?
598 spänn på Thomann kostar de iaf.

Hade det inte varit för att jag ev. var intresserad av den så hade jag inte brytt mig, men inte ska den väl kosta lika mycket som i butik?
kan inte se att dom finns hos thomann, detta är quarterpounders
och kostade i sverige runt 1100kr, det är alltså 2 mickar (ett set)det går säkert som med allt annat att hitta billigare utomlands.
Hmm....blir inte klok på detta !

En P-mick består av två "mickar" med 4-poler per "mick"......är detta alltså två P-mickar eller en ?

:roll: Är det ett P/J-set är jag intresserad...... :lol:
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Inlägg av rockern »

quarterpounders finns visst hos thomann, men man får söka efter modellens namn (alltså SPB-3).
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
stagemaster
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 14:16
Ort: umeå

Inlägg av stagemaster »

whatawaste skrev:
stagemaster skrev:
blackparkas skrev:Är det två stycken mickar eller två stycke mickpar?

Vill inte vara den som är den, men vad kostar denna i svenska butiker?
598 spänn på Thomann kostar de iaf.

Hade det inte varit för att jag ev. var intresserad av den så hade jag inte brytt mig, men inte ska den väl kosta lika mycket som i butik?
kan inte se att dom finns hos thomann, detta är quarterpounders
och kostade i sverige runt 1100kr, det är alltså 2 mickar (ett set)det går säkert som med allt annat att hitta billigare utomlands.
Hmm....blir inte klok på detta !

En P-mick består av två "mickar" med 4-poler per "mick"......är detta alltså två P-mickar eller en ?

:roll: Är det ett P/J-set är jag intresserad...... :lol:
På denna sida finns dom (SPB-3) http://www.seymourduncan.com/products/b ... php?page=4
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Finns de hos Tysken 2 kr billigare tycker jag nog att du bör ompröva ditt pris.
Det är värt en del att köpa från butik, även om den ligger i Tyskland
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Japp. De finns hos tysken för 2 kr billigare, som SPB-3 som Rockern redan påpekat.
De flesta beställer ju därifrån lite nu och då iaf så nog tycker jag som Bootsy att du bör fundera ut ett nytt pris.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Titta en extra gång på ikonerna som beskriver mickarna. Inte en enda har både "pro" och "pick play". Vad säger detta om plektrumspelande? :P
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Pyssling skrev:
Titta en extra gång på ikonerna som beskriver mickarna. Inte en enda har både "pro" och "pick play". Vad säger detta om plektrumspelande? :P
Players Pick, inte Pick Play... :wink:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Inlägg av rockern »

Samma sak, eller? :wink:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. NYTT PRIS!!!

Inlägg av Geddan »

stagemaster skrev: Billigare än så här blir det inte!!!!
500kr+frakt.
Vi säger inget va, Json?! :oops:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Json
Medlem
Inlägg: 343
Blev medlem: mån 10 sep 2007, 21:55
Ort: Skåneland

Re: Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. NYTT PRIS!!!

Inlägg av Json »

Geddy_Lee skrev:
stagemaster skrev: Billigare än så här blir det inte!!!!
500kr+frakt.
Vi säger inget va, Json?! :oops:
Nej , det kan va direkt farligt att blanda sej i en sån här diskussion , det finns ju många sätt att värdera saker å en är ju vad man själv betalat för prylen , att sen andra värderar dem annorlunda är ju helt naturligt.
Det är ju detta som gör det här forumet självsanerande mot höga priser , snylteri och girighet .
Därför kommer nu priset på min P-bas kropp + delar sänkas - allt i överensstämmelse med detta forums höga värderingar om låga priser. :D
Fender "Duck Dunn" Signature
Tokai Hardpuncher
Yamaha Pulser Precision
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. NYTT PRIS!!!

Inlägg av bootsy »

Json skrev:
Geddy_Lee skrev:
stagemaster skrev: Billigare än så här blir det inte!!!!
500kr+frakt.
Vi säger inget va, Json?! :oops:
Nej , det kan va direkt farligt att blanda sej i en sån här diskussion , det finns ju många sätt att värdera saker å en är ju vad man själv betalat för prylen , att sen andra värderar dem annorlunda är ju helt naturligt.
Det är ju detta som gör det här forumet självsanerande mot höga priser , snylteri och girighet .
Därför kommer nu priset på min P-bas kropp + delar sänkas - allt i överensstämmelse med detta forums höga värderingar om låga priser. :D
Fast i grund och botten handlar det väl om den gamla marknadsdevisen om tillgång och efterfrågan. Säljer du en tillräckligt eftertraktad pryl kan du ta bättre betalt. Folk har generellt ganska bra koll på vad de ska betala nuförtiden jämfört med förr - alla kan googla och ta reda på fakta inom några minuter.
Sedan är folk på detta forum naturligtvis bättre pålästa än andra, i synnerhet i kraft av att man kan dra nytta av andras kunskap.
Dock är det så att flera har uppfattat att prylar kan vara mer svårsålda här på forumet - sannolikt för att folk är petiga. Eller som vissa surpuppor antytt; vi är lite snålare än andra.
Användarvisningsbild
Json
Medlem
Inlägg: 343
Blev medlem: mån 10 sep 2007, 21:55
Ort: Skåneland

Re: Seymour Duncan BassLines (SPB-3) För P-bas. NYTT PRIS!!!

Inlägg av Json »

bootsy skrev:
Json skrev:
Geddy_Lee skrev:
stagemaster skrev: Billigare än så här blir det inte!!!!
500kr+frakt.
Vi säger inget va, Json?! :oops:
Nej , det kan va direkt farligt att blanda sej i en sån här diskussion , det finns ju många sätt att värdera saker å en är ju vad man själv betalat för prylen , att sen andra värderar dem annorlunda är ju helt naturligt.
Det är ju detta som gör det här forumet självsanerande mot höga priser , snylteri och girighet .
Därför kommer nu priset på min P-bas kropp + delar sänkas - allt i överensstämmelse med detta forums höga värderingar om låga priser. :D
Fast i grund och botten handlar det väl om den gamla marknadsdevisen om tillgång och efterfrågan. Säljer du en tillräckligt eftertraktad pryl kan du ta bättre betalt. Folk har generellt ganska bra koll på vad de ska betala nuförtiden jämfört med förr - alla kan googla och ta reda på fakta inom några minuter.
Sedan är folk på detta forum naturligtvis bättre pålästa än andra, i synnerhet i kraft av att man kan dra nytta av andras kunskap.
Dock är det så att flera har uppfattat att prylar kan vara mer svårsålda här på forumet - sannolikt för att folk är petiga. Eller som vissa surpuppor antytt; vi är lite snålare än andra.
Jo , du har helt rätt , och vill man nå en större målgrupp vid försäljning så sätter man oxå ut annonsen på den "offentliga" annonsmarknaden .
Forumet är faktiskt jäkligt bra för att känna av pulsen på prylarna man vill sälja plus att det är roligare att ge medlemmarna här första tjing.
Fender "Duck Dunn" Signature
Tokai Hardpuncher
Yamaha Pulser Precision
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det är ju så många här som vet vart man ska leta för att hitta de grejer man vill ha till bra priser.
Svårt att sälja till överpriser då.
Det är ingen som räds att beställa från Tysken heller egentligen.

Jag tycker i det stora hela det är bra. Svenska musikaffärerna behöver en känga och iom att instrument i det stora hela är billigare i många länder så är det inte mer än rätt att även privatmarknaden får räkna med en sänkning av priserna på en del prylar om det inte är "hot stuff"...


Var in på en musikaffär igår där de tar 2800 spänn för en beggad Mike Dirnt Squier.... det håller inte...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Det är ju så många här som vet vart man ska leta för att hitta de grejer man vill ha till bra priser.
Svårt att sälja till överpriser då.
Det är ingen som räds att beställa från Tysken heller egentligen.

Jag tycker i det stora hela det är bra. Svenska musikaffärerna behöver en känga och iom att instrument i det stora hela är billigare i många länder så är det inte mer än rätt att även privatmarknaden får räkna med en sänkning av priserna på en del prylar om det inte är "hot stuff"...


Var in på en musikaffär igår där de tar 2800 spänn för en beggad Mike Dirnt Squier.... det håller inte...
Exakt, musikaffärerna måste lära sig att de inte kan fortsätta att blåsa folk.
Och 2.800:- för en beggad Dirnt-squier är snudd på bedrägeri.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
Exakt, musikaffärerna måste lära sig att de inte kan fortsätta att blåsa folk.
Och 2.800:- för en beggad Dirnt-squier är snudd på bedrägeri.

Precis. Det är ju en hel del sjuka priser man ser.
Samma butik hade en rätt sliten Morgan Ackebas som de skulle ha 1995:- för.... lär kosta ungefär samma ny...

Börsen i Gävle hade specialpris på Squier VM telen under nattrean... 3000.... kostar väl 2900 hos tysken eller nå´t. Ordinarie.

Så ja, jag är helt klart för att handla från utlandet. Det är inte realistiskt att vi ska betala överpriser...

Men jag misstänker att butikerna inte är ensama med det hela, generalagenterna tar säkert ut en liknande del av kakan...
En Fender eller Music Man ska inte behöva kosta det dubbla i Sverige. Jag köper det inte.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Json
Medlem
Inlägg: 343
Blev medlem: mån 10 sep 2007, 21:55
Ort: Skåneland

Inlägg av Json »

Ja , Jag behöver inte gå längre än till mej själv , har inte handlat en pryl i en svensk musikaffär på minst 2 år .
Det är USA , Japan och Tyskland som har fått förse mej med musikprylar och det handlar om en hel del grejer ( 6-7 basar , förstärkare , strängar , effekter o tillbehör ) så helt klart borde priserna anpassas till åtminstone Tysk nivå.
Fender "Duck Dunn" Signature
Tokai Hardpuncher
Yamaha Pulser Precision
Skriv svar