Bas hållare för vägg

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Bas hållare för vägg

Inlägg av A_Warning »

Köpte 4 från tysken men kom på att jag bara har ytterväggar att hänga dom på så jag får sälja dom. Jag har 4 st och vill väll ha en 85 st och lite billigare för fler!http://www.thomann.de/se/k+m_162_wandhalter.htm

Bild
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

saengarun skrev:Kan du inte hänga dem på insidan av ytterväggen då?
Jo men insidan på en yttervägg det är ju typ sämsta stället att förvara instrument på och jag tänker inte chansa och paja 4 basar på köpet :roll:
dereborn

Inlägg av dereborn »

A_Warning skrev:
saengarun skrev:Kan du inte hänga dem på insidan av ytterväggen då?
Jo men insidan på en yttervägg det är ju typ sämsta stället att förvara instrument på och jag tänker inte chansa och paja 4 basar på köpet :roll:
Det beror väl lite på hur väl/dåligt isolerad nyss nämnda vägg är, va? Häng en termometer där en vecka, häng den sedan på en innervägg en vecka och du ska se att skillnaden inte är SÅ stor.

Om du inte bor i ett autentiskt renoverat soldattorp från 1700-talet förstås!
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

dereborn skrev:
A_Warning skrev:
saengarun skrev:Kan du inte hänga dem på insidan av ytterväggen då?
Jo men insidan på en yttervägg det är ju typ sämsta stället att förvara instrument på och jag tänker inte chansa och paja 4 basar på köpet :roll:
Det beror väl lite på hur väl/dåligt isolerad nyss nämnda vägg är, va? Häng en termometer där en vecka, häng den sedan på en innervägg en vecka och du ska se att skillnaden inte är SÅ stor.

Om du inte bor i ett autentiskt renoverat soldattorp från 1700-talet förstås!
Det är en södervägg =/ Huset är från 1920... Men helt ärligt känns det ju faktiskt fel att hänga upp 4 basar på en vägg med så dåliga förutsättningar om jag kan ha dom i ställ på golvet i stället
dereborn

Inlägg av dereborn »

Om huset är från 1920 och inte tilläggsisolerat kan du mycket väl ha rätt i dina farhågor! Kanns väggen kall på vintern så häng inte basar på den. Känns den inte kall, så är det nog okej att hänga vadsomhelst på den!
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

dereborn skrev:Om huset är från 1920 och inte tilläggsisolerat kan du mycket väl ha rätt i dina farhågor! Kanns väggen kall på vintern så häng inte basar på den. Känns den inte kall, så är det nog okej att hänga vadsomhelst på den!
Jo, jag vill inte test hänga nått där och väggen känns kall.
Skriv svar