Nytillverkade pedaler av JB electronics

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

[Uppdaterad 2018-09-18]

Hej!

Det var ett tag sedan jag hängde här. Det har mest haft med tid att göra (hus, familj, etc) och företaget JB electronics fick läggas på is. Idag finns inte JB electronics som firma längre (avregistrerat). Jag har dock tänkt dra igång igen i liten skala på hobbynivå. Har blivit sjukt sugen på att bygga igen!

Nystarten innebär att jag nu i första hand kommer bygga ett gäng pedaler och lägga ut dem till försäljning här och på några andra ställen, men jag tänkte att ni får första tjing på dem! :) Det är inga nya modeller som kommer produceras i nuläget utan det är de mest populära från innan jag lade ner. Se utbud längst ner i inlägget.

Som sagt blir det en liten skala inledningsvis för jag behöver se hur intresset är nu för tiden och om det här är något gångbart. Om det blir större efterfrågan så bygger jag fler. Kanske nya projekt i samarbete med PrataBas medlemmar (likt Subway) kan vara aktuellt i framtiden?

Jag tänkte göra så att man redan nu kan tinga en pedal för en handpenning på 30% av priset om man vill vara helt säker på att få den, eller så väntar man tills de är klara och läggs ut till försäljning. Om det skulle vara så att jag mot förmodan inte kan leverera så betalar jag naturligtvis tillbaks!
Oavsett så får ni gärna meddela om ni är intresserade eller inte så att jag får en känsla för det kollektiva intresset!

Hoppas ni tycker att det här är en bra idé och att jag kan stilla folks GAS lite. :)

/Jonas Birkelöf



~ Pedaler ~

Bild

Subway 1299 kr
- I lager: 3 st
Den här pedalen har utvecklats i samarbete med medlemmarna på PrataBas. Subway är en oktavpedal som ger en oktav lägre ton än man spelar för att få ett riktigt basrikt ljud. Detta är en klon på en mycket omtyckt pedal som de flesta basister tycker är för stor och tung. Läs mer i den officiella tråden på PrataBas.

Punkster Bass Drive 899 kr
- I lager: 0 st
Det här är en klon på en fantastisk bas-overdrive som är resultatet av ett samarbete med Ampeg. En väldigt mångsidig overdrive som är anslagskänslig och blir ännu skitigare och fetare om man slår ann hårdare. Förutom mängden overdrive och volym kan man även finjustera bas och diskant vilket gör det väldigt lätt att hitta ett bra ljud.

Litte Bit 499 kr
- I lager: 0 st
Little bit är en analog bit crusher som är ett måste för den som vill experimentera med galna ljud!
Den fungerar så att med potten ställer man frekvensen på en "styrton" som tillsammans med insignalen trackar vilka toner du spelar. Sedan formateras ljudet till en kantig våg som gör att det låter TV-spel.


Octopuzz 799 kr
- I lager: 0 st
Octopuzz är precis vad det låter som - en fuzzpedal med oktavfunktion. Oktaven går uppåt och på de höga tonerna klingar den metalliskt, rått och tidstypiskt för sin era. Det går lätt att stänga av oktaven m h a toggle-switchen och få en ren fuzz som skitar till den renaste Stratan till oigenkännlighet. Originalet gjordes känd av en grym, vänsterhänt gitarrist på 70-talet. Denna är främst till gitarr.


~ Tillbehör ~

Rock Cable patchkablar 59 kr
I lager: 1 st
Inget pedalbord utan patchkablar! De här är Rock Cable från Warwick.

Dunlop plektrumhållare 45 kr
I lager: 4 st
Fäst dina plektrum på mickstativet, nära till hands när du just kastat ut ett till publiken.
Senast redigerad av PoorCadaver den lör 09 feb 2019, 08:24, redigerad totalt 10 gång.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8590
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av engson »

Ingen större beställning, men jag skulle ha nytta av 2 st plektrumhållare., och köper gärna det! :)
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

engson skrev:Ingen större beställning, men jag skulle ha nytta av 2 st plektrumhållare., och köper gärna det! :)
Det går bra det också! :) Skicka ett PM med adressuppgifter så tar vi det därifrån.
Användarvisningsbild
jesse-kristian
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: tor 04 feb 2016, 15:45
Ort: Göteborg

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av jesse-kristian »

Snygga pedaler! Hade gärna köpt ett par, men har samlat på mig för mycket redan :) Förresten, hade det inte vart smidigare med jacken på toppen istället?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

jesse-kristian skrev:Snygga pedaler! Hade gärna köpt ett par, men har samlat på mig för mycket redan :) Förresten, hade det inte vart smidigare med jacken på toppen istället?
De är inte färdiga än så när de är klara kanske du ändrar dig? ;)

Har för mig att jag valde placeringen av jacken till att matcha "Boss-, EHX- och TC electronic-pedaler". Jag vet att vissa föredrar jacken på ovansidan men då tycker jag att pottarna hamnar för nära mitten av lådan. Men det är såklart en smaksak. Om jag bygger en custom-pedal till dig så kan du välja allt själv! :)
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av spaceboy »

Funkar octapuss till bas?
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

spaceboy skrev:Funkar octapuss till bas?
Det är ju egentligen en gitarrpedal men jag kan mycket väl tänka mig att den fungerar till bas, i alla fall fuzz-delen. Oktavdelen tror jag inte kommer höras, den hörs mest i diskanten.
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

Uppdaterat med nytt lagersaldo!

Har nu 3 st Subway, 1 st Little Bit och 1 st Octopuzz till salu. Först till kvarn!
2 st Punksers kommer snart, väntar på restade delar...
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

Uppdaterat med nytt lagersaldo!

I lager:
  • * 3 st Subway
    * 1 st Punkster Bass Drive
    * 2 st Little Bit
Micke Lu
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: sön 05 mar 2017, 22:04

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av Micke Lu »

Hallå! Finns det någon Subway i lager?
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

Micke Lu skrev: fre 08 feb 2019, 17:47 Hallå! Finns det någon Subway i lager?
Absolut, jag skickar PM!
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av PoorCadaver »

Uppdaterat lagersaldo.
Micke Lu
Medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: sön 05 mar 2017, 22:04

Re: Nytillverkade pedaler av JB electronics

Inlägg av Micke Lu »

Swishat!!! 😁
Skriv svar