Tony Hall

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Tony Hall

Inlägg av Bean »

Har spenderat kvällen med allt för många flaskor vin och gamla plattor :drunk: Men herregud, hur har jag kunnat glömma att nämna Tony Hall...skamligt!

Hans jobb tillsammans med Willie Green på trummor på Neville Brothers plattor är ju rent gudomligt!!!
För er som missat plattan "Yellow Moon" från -89 finns bara en sak att säga: KÖP!

Titelspåret + låtarna Fire and Brimstone och Sister Rosa ger mig tårar i ögonen av glädje. Ujj...

Skulle tro att Califen, om någon, stämmer in i min hyllningskör till mr. Hall...

Skål!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Såg honom med Emmylou Harris på Cirkus för några år sedan och tyckte han överspelade ganska rejält då. Tyckte absolut INTE att han var dålig på något vis, men däremot att Daryl Johnson hade/har ett bättre avvägt lir, iaf tillsammans med Emmylou.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Tony Hall

Inlägg av calif de funk »

Bean skrev:Har spenderat kvällen med allt för många flaskor vin och gamla plattor :drunk: Men herregud, hur har jag kunnat glömma att nämna Tony Hall...skamligt!

Hans jobb tillsammans med Willie Green på trummor på Neville Brothers plattor är ju rent gudomligt!!!
För er som missat plattan "Yellow Moon" från -89 finns bara en sak att säga: KÖP!

Titelspåret + låtarna Fire and Brimstone och Sister Rosa ger mig tårar i ögonen av glädje. Ujj...

Skulle tro att Califen, om någon, stämmer in i min hyllningskör till mr. Hall...


Skål!
Now you´v gott me in "corpus delicte"Bean :oops: ! Har en dubbel CD med Neville Bross, men jag tror inte han är med...
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Nu har jag ju långt ifrån alla Neville Brothers plattor så jag vet inte hur många han egentligen är med på....men "Yellow Moon" är från 1989.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Skriv svar