Köpa platta pga basist

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Det händer mig hela tiden när vi spelar med Sha-Boom. Alla dyker upp med sina flickvänner och vill dela med Kungen.
Ja, den där sabla Dag Finn alltså, visste inte att han kallades kungen?
"Det händer MIG hela tiden." (Här hade det suttit en fet smiley om jag inte hade bojkottat...)
Ibland måste man ge efter för sina principer. Det har jag gjort nu lite tillfälligt. Trots att jag skrev i en annan tråd att jag aldrig säljer så försöker jag göra mig av med en grej. Visserligen en rosa distpedal i plast men i alla fall...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Det händer mig hela tiden när vi spelar med Sha-Boom. Alla dyker upp med sina flickvänner och vill dela med Kungen.
Ja, den där sabla Dag Finn alltså, visste inte att han kallades kungen?
"Det händer MIG hela tiden." (Här hade det suttit en fet smiley om jag inte hade bojkottat...)
Haha, ja, jag förstår att det är jobbigt att se på när Dag Finn får en massa groupisar hela tiden. Tråkigt att höra att det händer dig hela tiden.
(Jag försöker också undvika smileysar...)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Johannes skrev:
mikkejohansson skrev: Sven hade för övrigt ett av de tuffaste pedalborden jag sett....ska berätta en annan gång.
Vadå "en annan gång"? Berätta NU! Annars hugger jag!

Är kanske fel tråd egentligen, men jag tar det här ändå...

Letade en bild men hittade ingen bra tyvärr. Ni som läste Studio-intervjun med Sven L för ett tag sen vet ju att han har en preamp som han diggar hårt (Ridge Farm Gas Cooker), den satt i alla fall mitt på pedalbordet (som var brett som ett midre gitarrcase, hade gått bygga smidigare abolut...men varför det :) ) och "glänste". Sen hade han en specialbyggd switchbox där han kunde koppla in tre basar (i detta fall bara två, en el och kontran) och välja om de skulle gå via preampen till stärkare eller till DI (som också satt på bordet...kanske var en Radial?). Sen hade han lite "vanliga" pedaler med; minns en Line6 Distortion Modeller och en Boss OC2 i alla fall. Men den där grejen med preampen o switchboxen var mäktig :) de tog upp mer än halva bordet typ...


Det närmsta en bild jag kom var denna; http://www.rockfoto.nu/image/20050725_1 ... 508500.jpg
där man i alla fall ser Sven och hans jazzbas.


Jag tänkte på en grej som vore kool - på Talkbass har de ju en "fråga proffsen"-avdelning där några mer etablerade basister svarar på de andra medlemmarnas frågor. Kan inte nån åka ut till Sven i Tibro och övertala han att kika över på Pratabas så vi får fråga hur man får sån maffig ton :D

Fast då måste jag ju radera lite hyllningar innan det blir pinsamt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag köpte en CD-box med Slim & Slam en gång på Överskottsbolaget pga Slam Stewarts sköna lir. Inget man har som bakgrundsmusik (de flesta låtarna går 2-3 gånger i repris efter varandra) men som referensmaterial är det kanon!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Avishai Cohen's platta "Continuo" köpte jag efter att hört "NU NU" spelas i P4.

Sen köpte jag en platta för några år sedan pga. att bassisten spelade gitarr på den... funkar det!?!

images & distorted facts heter skivan.
piggy in the middle, hette bandet.

Då jag gör allt för att passa in i gänget ger jag oxå fan i smilies...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Wall skrev:Avishai Cohen's platta "Continuo" köpte jag efter att hört "NU NU" spelas i P4.

Sen köpte jag en platta för några år sedan pga. att bassisten spelade gitarr på den... funkar det!?!

images & distorted facts heter skivan.
piggy in the middle, hette bandet.

Då jag gör allt för att passa in i gänget ger jag oxå fan i smilies...
Var Dag Finn med i bandet?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

GrafZeppelin skrev:
Wall skrev:Avishai Cohen's platta "Continuo" köpte jag efter att hört "NU NU" spelas i P4.

Sen köpte jag en platta för några år sedan pga. att bassisten spelade gitarr på den... funkar det!?!

images & distorted facts heter skivan.
piggy in the middle, hette bandet.

Då jag gör allt för att passa in i gänget ger jag oxå fan i smilies...
Var Dag Finn med i bandet?
:lol: :lol: :lol:
Finns den plattan att köpa någnstans? Har bar den första kassettdemon som gjordes och den är väldigt bra......
Gäst

Inlägg av Gäst »

Matte skrev: Finns den plattan att köpa någnstans? Har bar den första kassettdemon som gjordes och den är väldigt bra......
http://www.dgr.se/Product.php?id=6913

Delicious goldfish försöker redan casha in på Peter Bjorn & John-hypen.. ;)
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

GrafZeppelin skrev:
Matte skrev: Finns den plattan att köpa någnstans? Har bar den första kassettdemon som gjordes och den är väldigt bra......
http://www.dgr.se/Product.php?id=6913

Delicious goldfish försöker redan casha in på Peter Bjorn & John-hypen.. ;)
:lol: Ser det. Det var mycket pengar för en platta.......
Man kanske skulle lägga ut demon på Ebay i USA....... :wink:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Matte skrev:
GrafZeppelin skrev:
Matte skrev: Finns den plattan att köpa någnstans? Har bar den första kassettdemon sojaha... gjordes och den är väldigt bra......
http://www.dgr.se/Product.php?id=6913

Delicious goldfish försöker redan casha in på Peter Bjorn & John-hypen.. ;)
:lol: Ser det. Det var mycket pengar för en platta.......
Man kanske skulle lägga ut demon på Ebay i USA....... :wink:
Då var det en beställd! Tackar för länken!
Skriv svar