Richard Bona

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
bas_anton
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 13:05
Ort: Skövde

Richard Bona

Inlägg av bas_anton »

Nån mer som såg Bona på Nef förra veckan. Vilken basist och vilket sjukt bra sväng....
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Det gjorde jag inte, men jag är en väldigt stor fan av Richard Bona. Älskar hans sound och härliga spelkänsla.
Musik är oändlig
Saad
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:47

Inlägg av Saad »

Ska inte Richard Bona spela i Göteborg nu i slutet på juli?
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Richard Bona spelar på Dunkers Kulturhus i Helsingborg den 8/11 kl. 19:30, för er som är intresserade.
Inträde 180:-

Missa det inte!
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Wee!, själklart ska jag se det!
Musik är oändlig
AndreasH
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 21:58

Inlägg av AndreasH »

Såg påFasching nådens år 2004 när han lirade med Mike Stern. Vi stog i kön till fasching, ganska många timmar före konserten, och då kommer Mike Stern och Bona ut ur en taxi där och tänker gå in på framsidan. Bona säger "Aaah, Entusiasm!" och så hänger till min förvåning basen på min axel :shock:
Till slut upptäcker att de ska in på baksidan så då tar han basen och går. Lite senare fick jag även bevittna en sjuhelvetes konsert.
Användarvisningsbild
Basscat
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:41
Ort: Malmö

Inlägg av Basscat »

Jag såg det andra gigget på Fasching, den 2/8. Otrolig konsert med ett otroligt bra band. Sanslöst dynamiskt och varierat och med ett grundmurat sväg i botten. De gick på 21 och var färdiga 00:40 med sista extranumret. Bonas sång och basspel slår ju det mesta. Hans första bassolo med scatsång till var helt sjukt. Mitt i solot byter han stämma på sången och sjunger i en perfekt kvint...Och efter denna långa spelning tar han sig ändå tid att gå ut och snacka med publiken tillsammans med de flesta andra i bandet. Verkligen en ödmjuk och trevlig kille.
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Richard Bona

Inlägg av BasBert »

Väcker liv i denna tråd med en länk där Richard "jammar" å visar upp just den spelglädje som de flesta av Oss vill behålla livet ut...

Richard Bona från Jazz Festival 2014 at the Michael Joseph Center: https://www.youtube.com/watch?v=iauQLbiv06o" onclick="window.open(this.href);return false;

å sedan följer en jamsession, "clubkänsla" fylld med "africanspirit": https://www.youtube.com/watch?v=FNgybJSquCQ" onclick="window.open(this.href);return false;

:vinkar: :vinkar: :vinkar:
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Richard Bona

Inlägg av hitman »

...,och som bonus fick man se en läcker elkontra i den andra videon :tummenupp:
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Skriv svar