Håkan Hellström (!)

Prata om olika basister, kända som okända
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Trams
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kära Figge och Parkas. Jag vet att ni har väntat och väntat och längtat efter att jag skall skriva något otrevligt. Nu har jag varit med här i drygt tio månader och jag kan glädja er med att nu är det äntligen dags. Detta är dock inte riktat till någon av er.

VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED!
Samma snubbe har varit inblandad i ett enda långt bråk här i vad? Ett år? Eller hur länge är det? Ett helt jävla år har jag läst hans påhopp, förolämpningar och ständiga försök till att provocera fram bråk. Jag har ytterst sällan varit inblandad men jag har läst det mesta och det är plågsamt att se hur bedrövligt naiva många av er är. Bannad om och om igen, kommer tillbaka på nåder och lovar bättring och det löftet bryter han i första tråden varenda gång. Inget konstigt med det, en del människor är helt jävla hopplösa. Han kommer inte att ändra sig och han kommer att hitta nya vägar att ta sig in på forumet så länge han känner för det oavsett hur många gånger ni bannar honom men vad fan håller ni andra på med? Detta ständiga gnällandet om stackars Perennial som inget har gjort och samma jävla visa om och om igen om att det är bådas fel, alla måste lugna ner sig. Vadå alla? Sorry men så naiva och blåögda kan ni inte vara. Gör ni samma sak på stan också? Om ni ser en misshandel, går ni fram och skäller ut han som får stryk och ber honom ge fan i att skada den andra killens hand med sin hårda käft? Sluta med ert jävla daltande. Låt Perennial röja runt bäst han vill, jag tror inte vi kommer undan det så länge han inte tröttnar, men håll inte på att surkukgnälla på alla som råkar ut för honom och säger ifrån. Ge fan i att gullegullsnacka om att det nog är båååådas fel. Det är det inte. Ett helt jävla år. Hur fan orkar ni?
Gäst-
Bannad
Inlägg: 813
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 10:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Gäst- »

Det låter som att du går igenom en svår stund i ditt liv. Jag kan göra det väldigt enkelt för dig Johannes. Gör en omröstning. Om mer än 50% av medlemmarna inte vill ha mig här så kommer jag att begränsa mig själv till att sälja/köpa.

Annars väntar jag på ursäkt från din sida. Jag tycker inte att du har grunder för att förolämpa mig på sättet du gör. Jag ber dig ta fram något där jag sårat dig så jag kan be om ursäkt för det.

Glöm aldrig att du KAN ha fel. Ingen har gett dig auktoritet för att kasta första stenen.

Och jag ser dig inte heller bidra till forumet mer än jag med din attityd.
Senast redigerad av Gäst- den tor 30 dec 2010, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Kära Figge och Parkas.
Jag tror att ni antagligen kan vara överrens i vissa frågor...
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Tramstjafs som beror på överdos av trams
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Trams
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Samuel V skrev:Trams
+1^unicorn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Perennial skrev:Det låter som att du går igenom en svår stund i ditt liv. Jag kan göra det väldigt enkelt för dig Johannes. Gör en omröstning. Om mer än 50% av medlemmarna inte vill ha mig här så kommer jag att begränsa mig själv till att sälja/köpa.

Annars väntar jag på ursäkt från din sida. Jag tycker inte att du har grunder för att förolämpa mig på sättet du gör. Jag ber dig ta fram något där jag sårat dig så jag kan be om ursäkt för det.

Glöm aldrig att du KAN ha fel. Ingen har gett dig auktoritet för att kasta första stenen.

Och jag ser dig inte heller bidra till forumet mer än jag med din attityd.
Du menar att du skulle kunna tänka dig att ge dig av om du inte är önskvärd?

Hahahahahaha!!!


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!


HAHAAAAAAHAHAHHHHHHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA!
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Johannes skrev:Kära Figge och Parkas. Jag vet att ni har väntat och väntat och längtat efter att jag skall skriva något otrevligt. Nu har jag varit med här i drygt tio månader och jag kan glädja er med att nu är det äntligen dags. Detta är dock inte riktat till någon av er.

VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED!
Samma snubbe har varit inblandad i ett enda långt bråk här i vad? Ett år? Eller hur länge är det? Ett helt jävla år har jag läst hans påhopp, förolämpningar och ständiga försök till att provocera fram bråk. Jag har ytterst sällan varit inblandad men jag har läst det mesta och det är plågsamt att se hur bedrövligt naiva många av er är. Bannad om och om igen, kommer tillbaka på nåder och lovar bättring och det löftet bryter han i första tråden varenda gång. Inget konstigt med det, en del människor är helt jävla hopplösa. Han kommer inte att ändra sig och han kommer att hitta nya vägar att ta sig in på forumet så länge han känner för det oavsett hur många gånger ni bannar honom men vad fan håller ni andra på med? Detta ständiga gnällandet om stackars Perennial som inget har gjort och samma jävla visa om och om igen om att det är bådas fel, alla måste lugna ner sig. Vadå alla? Sorry men så naiva och blåögda kan ni inte vara. Gör ni samma sak på stan också? Om ni ser en misshandel, går ni fram och skäller ut han som får stryk och ber honom ge fan i att skada den andra killens hand med sin hårda käft? Sluta med ert jävla daltande. Låt Perennial röja runt bäst han vill, jag tror inte vi kommer undan det så länge han inte tröttnar, men håll inte på att surkukgnälla på alla som råkar ut för honom och säger ifrån. Ge fan i att gullegullsnacka om att det nog är båååådas fel. Det är det inte. Ett helt jävla år. Hur fan orkar ni?
Luften är fri...
Gäst-
Bannad
Inlägg: 813
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 10:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Gäst- »

Jag kan inte göra mer för att lindra ditt inre lidande Johannes. Gör en omröstning. Annars kan du väl låta mig vara i fred. Är det för mycket att begära?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Perennial skrev:Jag kan inte göra mer för att lindra ditt inre lidande Johannes. Gör en omröstning. Annars kan du väl låta mig vara i fred. Är det för mycket att begära?
Du får gärna försöka provocera mig genom små pikar om någon sorts inre lidande, det är helt ok. Du kommer aldrig att ändra ditt provocerande beteende så det är ingen idé att jag pratar med dig. Jag vände mig inte till dig i inlägget innan utan till den lilla procent clowner som går in i alla bråk du startar och skall försöka medla genom att hävda att det är bådas fel när det i stort sett alltid är du som är ensam ansvarig.

Jag har hållit mig borta från dig i stort sett hela tiden jag har varit medlem här och jag fortsätter mer än gärna med det. Du är som den jobbiga flugan som dyker upp varje gång man äter glass i gräset. Man kan liksom inte tjata bort den, den fattar inte. Enda lösningen är att gå därifrån.
Det är clowngänget jag vänder mig till, dom som tror att det är någon sorts mänsklig rättighet att vara medlem på ett forum och att man kan få bete sig precis hur jävla illa som helst men ändå få vara kvar och förstöra hela nöjet för massor av människor. Dom borde veta bättre efter att ha läst dina spydigheter i ett års tid.
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Hellsten skrev:Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
En dylik "poll" kommer omgående att bli bortplockad.
Den typen av omröstningar kommer INTE att tolereras här!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Klopper skrev:
Hellsten skrev:Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
En dylik "poll" kommer omgående att bli bortplockad.
Den typen av omröstningar kommer INTE att tolereras här!
Ok.
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Klopper skrev:
Hellsten skrev:Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
En dylik "poll" kommer omgående att bli bortplockad.
Den typen av omröstningar kommer INTE att tolereras här!
+1!

En tung och klockren moderatorkommentar!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Är det så att jag bara försöker vara PK? Du kanske tycker att jag är en clown men själv agerar jag bara efter vad jag tycker är rätt. Jag tycker att Perennial kan bete sig som ett as men jag tycker att det finns gott om folk på "andra sidan" som är på samma nivå. Jag försvarar inte någon, jag stör mig på hur bägge "sidorna" beter sig nu. Alla ska ständigt hoppa på varandra över minsta bagatell och påstå sig ha all rätt i världen att göra det.

Är det några jag skulle kalla ett clowngäng så är det alla bakåtsträvare som vägrar att gå vidare utan håller kvar i gammal skit och sabbar stämningen på forumet. Och det clowngänget innehåller bägge sidor!

Däremot ska jag säga en sak speciellt riktat till just Perennial. Hela den där attitydsgrejen där du sätter dig som hela mänsklighetens härskare och öppet tycker synd om alla de som du verkar tycka är mindre värda tycker jag är jävligt obehaglig. Om du bryr dig det minsta om vad folk tycker om dig så lägg ned den. Det spelar ingen roll hur snäll/ödmjuk du skulle kunna vara i verkligheten, här på ett internetforum uppfattas du inte som något annat än en wannabe-övermänniska när du håller på sådär.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag tror att vi är ganska många som börjar tröttna nu.

Man kan behandla cancer tills man inser att det inte går längre.
Då opererar man bort den. Hur svårt kan det vara?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellsten skrev:Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
Ungefär som att säga till en fluga att nu har vi röstat, du förlorade, låt bli min glass. Det lär den ju lyssna på... Flugan är på sätt och vis lite ärligare, den lovar inget den inte har en tanke på att hålla.
Även om Perennial skulle lyssna så startar jag inte en poll om att rösta ut någon, det kan du göra själv om du tycker det är ok.
Dessutom, som jag sa, jag skiter i om Perennial är kvar eller inte, jag har ytterst sällan svarat när han har skrivit och därför klarat mig ganska bra från hans attacker. Jag skulle nästan hellre se att hans få fans försökte tänka lite på vad dom skriver.
Gäst-
Bannad
Inlägg: 813
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 10:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Gäst- »

Det låter som att du verkligen tror att jag är en dålig människa, när det enda som här hänt är att min sociala kompetens har varit rostig. Och det är inte alltid heller. Jag tror att du överdriver helt enkelt och att du måste lugna ner dig. Ett glas vatten drunknar du i my young Johannes. Fred.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Håkan spelade faktiskt trummor från början.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Samuel V skrev:Håkan spelade faktiskt trummor från början.
Och jag ska fortfarande se honom i vår!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Johannes skrev:
Hellsten skrev:Men starta en poll då Johannes. Så slipper du kanske flugan.
Ungefär som att säga till en fluga att nu har vi röstat, du förlorade, låt bli min glass. Det lär den ju lyssna på... Flugan är på sätt och vis lite ärligare, den lovar inget den inte har en tanke på att hålla.
Även om Perennial skulle lyssna så startar jag inte en poll om att rösta ut någon, det kan du göra själv om du tycker det är ok.
Dessutom, som jag sa, jag skiter i om Perennial är kvar eller inte, jag har ytterst sällan svarat när han har skrivit och därför klarat mig ganska bra från hans attacker. Jag skulle nästan hellre se att hans få fans försökte tänka lite på vad dom skriver.
Räknar du mig som ett fan?
Gäst-
Bannad
Inlägg: 813
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 10:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Gäst- »

Det låter som att du verkligen tror att jag är en dålig människa, när det enda som här hänt är att min sociala kompetens har varit rostig. Och det är inte alltid heller. Jag tror att du överdriver helt enkelt och att du måste lugna ner dig. Ett glas vatten drunknar du i my young Johannes. Fred.
Gäst

Inlägg av Gäst »

the_great_alfonzo skrev:Är det så att jag bara försöker vara PK? Du kanske tycker att jag är en clown men själv agerar jag bara efter vad jag tycker är rätt. Jag tycker att Perennial kan bete sig som ett as men jag tycker att det finns gott om folk på "andra sidan" som är på samma nivå. Jag försvarar inte någon, jag stör mig på hur bägge "sidorna" beter sig nu. Alla ska ständigt hoppa på varandra över minsta bagatell och påstå sig ha all rätt i världen att göra det.

Är det några jag skulle kalla ett clowngäng så är det alla bakåtsträvare som vägrar att gå vidare utan håller kvar i gammal skit och sabbar stämningen på forumet. Och det clowngänget innehåller bägge sidor!

Däremot ska jag säga en sak speciellt riktat till just Perennial. Hela den där attitydsgrejen där du sätter dig som hela mänsklighetens härskare och öppet tycker synd om alla de som du verkar tycka är mindre värda tycker jag är jävligt obehaglig. Om du bryr dig det minsta om vad folk tycker om dig så lägg ned den. Det spelar ingen roll hur snäll/ödmjuk du skulle kunna vara i verkligheten, här på ett internetforum uppfattas du inte som något annat än en wannabe-övermänniska när du håller på sådär.
Ja, det tycker jag. Du är faktiskt en riktig clown. Jag hade tänkt skriva tomte först men sedan såg jag din avatar... Att kalla folk som tröttnat på dagliga provokationer och förolämpningar för bakåtsträvare? Vafan är det? Clowngänget innehåller inte "bägge sidor", det innehåller bl.a. dig och några till och det är ni som förstör det här forumet. Läs det du nyss skrev. Du beskriver Perennial väldigt bra med några rader där. Det räcker. Exakt så funkar han och att då säga ifrån är inte att förstöra stämningen eller att vara bakåtsträvare, det är så normalt funtade människor gör när dom gång efter gång blir attackerade. Dom säger ifrån. Det är ett normalt beteende. Att ständigt försöka starta en fight är inte ett normalt beteende. Svårare än så är det inte. Kasta clownnäsan nu.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

En person bråkar med många personer vilket leder till öppna bataljer vilket förstör för forumet. När bägge sidor är puckade och de aldrig trots sin ålder och tilltänkta mognad lyckas lösa sina motsättningar fortsätter bråken. Den enkla lösningen på ett slut på problemen är förstås att plocka bort den ena sidan vilket är lätt gjort när det bara är en person. Den andra sidan kan nu leva i fred då de inte har någon motståndare.

Visst, det funkar i praktiken. Plockar man bort Perennial så kommer de här bråken att sluta. Men plockar man bort alla på sidan som hyser agg mot Perennial och "hoppar på" honom kommer bråken också att sluta. Den första lösningen är förstås lättast, men är den rätt? Kalla mig gammaldags, men även på internet tycker jag att det ska finnas någon sorts rättvisa. Och speciellt när det handlar om vuxna människor tycker jag inte att det ska vara svårare än att sluta bete sig som småbarn i sandlådan.
Skriv svar