John Patitucci

Prata om olika basister, kända som okända

Re: John Patitucci

Inläggav vinter » mån 06 okt 2014, 00:19

Sticker ut hakan här och tycker det är riktigt fånigt att diskutera Patitucci som om han inte fanns på riktigt.. Nån kallar honom " fånen Patitucci" o andra koncentrerar sig mer på klädstilar än på musik. ( precis som den skäggige typen i juryn på idol)
Patitucci råkar vara en god vän till mig, han har stöttat mig mycket både musikaliskt och familjärt, och hela hans familj är toppenbra människor. När man läser vad en del skriver om honom ( som skribenterna förmodligen inte har en gnutta koll på) framstår ni som reportrarna på hänt i veckan. Spekulationer och egna slutsater. Jag har även träffat Rocco Prestia som hyllar Patitucci för hans spel. Blir irriterad när folk inte vet ett dyft och ska hävda sig genom att skriva antaganden. Tilläggas bör att Patitucci är den mest osjälviska givande person som går att hitta. Även djupt troende och satsar mycket tid åt andra. Undrar varför det är så kul att dissa folk man inte har en aning om? Löjligt i min värld. / vänligen..
Användarvisningsbild
vinter
Medlem

Inläggav Basmagnus » mån 06 okt 2014, 00:38

vinter skrev:Sticker ut hakan här och tycker det är riktigt fånigt att diskutera Patitucci som om han inte fanns på riktigt.. Nån kallar honom " fånen Patitucci" o andra koncentrerar sig mer på klädstilar än på musik. ( precis som den skäggige typen i juryn på idol)
Patitucci råkar vara en god vän till mig, han har stöttat mig mycket både musikaliskt och familjärt, och hela hans familj är toppenbra människor. När man läser vad en del skriver om honom ( som skribenterna förmodligen inte har en gnutta koll på) framstår ni som reportrarna på hänt i veckan. Spekulationer och egna slutsater. Jag har även träffat Rocco Prestia som hyllar Patitucci för hans spel. Blir irriterad när folk inte vet ett dyft och ska hävda sig genom att skriva antaganden. Tilläggas bör att Patitucci är den mest osjälviska givande person som går att hitta. Även djupt troende och satsar mycket tid åt andra. Undrar varför det är så kul att dissa folk man inte har en aning om? Löjligt i min värld. / vänligen..

*Applåder!!*
Det är onödigt att dissa andra överhuvudtaget. Alla kämpar på sina håll.
Stötta istället för att sparka.
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inläggav klasextas » mån 06 okt 2014, 07:45

Håller med jag också, men jag hittar inga såna påhopp i den här tråden?
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Inläggav mikkejohansson » mån 06 okt 2014, 08:11

Otroligt bra basist, ingen tvekan, men kanske mer som med t ex Robert Wells - det är smaken som jag inte är överens med alltid.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inläggav B-Å Åhs » mån 06 okt 2014, 09:16

Jag är imponerad och ni är nog bara avundsjuka , men snälla inga klädstilskommentarer på detta forum . Farbröder som jag har skjortor med knappar på kragen ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, Skev fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inläggav bootsy » mån 06 okt 2014, 09:18

Gällande att racka ner på honom ser jag mest sågningar av hans skjortval anno 1988 här på forumet. I övrigt verkar de flesta i denna tråd vara överens om att han är bra.
För mig räcker det att han spelar med Wayne Shorters fantastiska kvartett, det giget får ingen klåpare.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inläggav Cuba » mån 06 okt 2014, 10:09

Får man dissa Magnus Rocén då?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Re: Sv: John Patitucci

Inläggav strummer » ons 08 okt 2014, 11:40

Cuba skrev:Får man dissa Magnus Rocén då?

Nä, man ska inte kommentera det man inte begriper, simple as that[WINKING FACE]
Bongo
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inläggav Roger Hedin » lör 18 okt 2014, 10:50

Jag hörde John Patitucci tillsammans med Chick Corea och Dave Weckl på Montmartre i Köpenhamn hösten 1987. Det var bland det bästa jag någonsin hört. Chick Corea Acoustic Band! Triospel deluxe, extravaganza! Patitucci ÄR musiker. Han BEMÄSTRAR sitt instrument. Han MUSICERAR. Det är en kille som inte låter sig begränsas av historiskt korrekta instrument och sound. Han är en av dem som har en egen unik röst på sitt instrument. Såna killar är inne att dissa...
"A good bassist determines the direction of any band."
- Ron Carter
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inläggav allan » lör 18 okt 2014, 15:08

Kommer ihåg hans tidiga låt "My family", ett sexsträngigt solostycke som fanns som tunn singel-skiv-bilaga i Guitarplayer(Tror jag..) på 80-talet. Ner åkte hakan....och upp for ribban ett halvt ljusår på planeten elbas...

Vilket vi alla är tacksamma för, eller?

Och så spelar han med gud fader själv..Wayne Shorter!
allan
Medlem+

Inläggav Roger Hedin » lör 25 okt 2014, 18:25

vinter skrev:Sticker ut hakan här och tycker det är riktigt fånigt att diskutera Patitucci som om han inte fanns på riktigt.. Nån kallar honom " fånen Patitucci" o andra koncentrerar sig mer på klädstilar än på musik. ( precis som den skäggige typen i juryn på idol)

Fanns det en Gilla-knapp skulle jag ha tryckt på den här och nu.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inläggav Pucken » fre 17 feb 2017, 01:16

https://youtu.be/R6BtFz7cEes
Cirka 7.30 in bra lirat!
Pucken
Medlem

Föregående

Återgå till Basister