Blues och Funk samtidigt? Döm själva.......

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Blues och Funk samtidigt? Döm själva.......

Inlägg av peppe »

Eric Czar på bas tillsammans med Joe Bonamassa, runt 4min in i låten går han lös på basen, imponerande!! Eric lirar numera inte med Joe utan nu så spelar Mark Epstein (Johnny Winters bassist) med honom. Men innan ni tittar vill jag varna alla hatare av Hartke, märket som tydligen i detta land betraktas som rena smörjan :shock: :?: Videon innehåller nämligen mycket av just Hartke och aktiv bas! Tycker det låter okej iallafall. Nåja, det är kul att nån vågar bryta mot reglerna i denna annars så konservativa genre.

http://www.jbonamassa.com/andy/andy10.php
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Jag förstår inte varför alla rackar ner på Hartke så massivt. Det jag hört/testat av deras prylar har då varit hur bra som helst. Men det är kanske mina öron det är fel på... :shock:

Är det för mycket "High-tech" stämpel på dem eller vad? Jag är ju så'n att jag gillar det vissa kallar för "möbelbasar" också, så det är kanske därför jag inte hittar något fel på Hartke?
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Bean skrev:Jag förstår inte varför alla rackar ner på Hartke så massivt. Det jag hört/testat av deras prylar har då varit hur bra som helst. Men det är kanske mina öron det är fel på... :shock:

Är det för mycket "High-tech" stämpel på dem eller vad? Jag är ju så'n att jag gillar det vissa kallar för "möbelbasar" också, så det är kanske därför jag inte hittar något fel på Hartke?
Jag har åxå fel på öronen :lol: ägde ett tag en Hartkerigg som dock blev tvungen att vika undan för en gammal Orange OR120 som jag längtat efter så lääänge! Vill med bestämdhet säga att trots mitt intresse för vintageprylar så har jag alltid fått fram ett juste ljud på Hartkeriggarna som ofta står på scener där man spelar. Vill likna Hartke med en Volvo, inte särskilt spännande men fungerar i alla situationer å vad mer kan man begära? Men kan väl hålla med ändå att Jack Bruce borde spela på dom gamla grejerna, jag vill så gärna att Cream skulle låta som förr :lol: Blev också lätt förvånad då jag såg Eric spela på en Ibanezbas som på begagnatmarknaden inte kostar många kronor så jag testade att köpa en osedd (tack för hjälpen 200071) å Hepp, min rädsla för aktiva basar är nu botad!! Den är minst lika bra som en Musicman å låter bra mycke fetare! Så nu äger jag 3st ATK basar :oops: :?: :roll: alla 3 tilsammans för under 12000:-
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Skriv svar