Tjejer som lirar bas är sexigt!

Prata om olika basister, kända som okända
BasTore
Medlem+
Inlägg: 559
Blev medlem: tis 29 okt 2013, 21:29
Ort: Årsta, Stockholm

Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av BasTore »

Om tjejerna visste hur sexigt det är när de lirar bas skulle nog fler bli basister.
Väldigt få här på pratabas?
Alissia Benveniste är väl kanske mest söt… men ändå...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dovPVpMBnho#t=232[/youtube]
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av Body&Soul »

Innan jag såg det här tittade jag på ett klipp där Alissia spelade slap till en Michael Jackson låt. Hon är grym på bas och inte bara söt.. :-)
BasTore
Medlem+
Inlägg: 559
Blev medlem: tis 29 okt 2013, 21:29
Ort: Årsta, Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av BasTore »

Absolut grym! Vill bara poängtera att det är synd att det är så stor mansdominans på detta fina instrument
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:31
Ort: Solhöjden, Märsta/Sigtuna, Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av Ente »

Men.... jag tror nog att tjejerna (eller alla som gillar killar för den delen) tycker att manliga basister är väldigt sexiga också.. ;-)
Stagg EDB34 , Squier VM bandlös , Squier CV P70s
Hartke KB12 , Ampeg B2R
Sonic EV 15BX, fEarful 15sub , GK MBX115

_____
JR Invention - Riff-based Rock
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av gabrieldahl »

jag kan tänka mig att en anledning till att det finns få kvinnliga basister (speciellt på detta forum) är för att bara det faktum att de spelar ett instrument sexualiseras..
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
catsup
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: ons 08 dec 2010, 10:06
Ort: malmö

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av catsup »

gabrieldahl skrev:jag kan tänka mig att en anledning till att det finns få kvinnliga basister (speciellt på detta forum) är för att bara det faktum att de spelar ett instrument sexualiseras..
Detta!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av blackparkas »

gabrieldahl skrev:jag kan tänka mig att en anledning till att det finns få kvinnliga basister (speciellt på detta forum) är för att bara det faktum att de spelar ett instrument sexualiseras..

I ärlighetens namn så reagerade t.o.m. jag på tråden, men kände att det var rätt oskyldigt.
Vi berättar en massa saker för varandra på Pratabas, om man nu tycker att kvinnliga basister är sexiga tycker jag inte det är särskilt illa...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av gabrieldahl »

blackparkas skrev:
gabrieldahl skrev:jag kan tänka mig att en anledning till att det finns få kvinnliga basister (speciellt på detta forum) är för att bara det faktum att de spelar ett instrument sexualiseras..

I ärlighetens namn så reagerade t.o.m. jag på tråden, men kände att det var rätt oskyldigt.
Vi berättar en massa saker för varandra på Pratabas, om man nu tycker att kvinnliga basister är sexiga tycker jag inte det är särskilt illa...
visst att det finns mycket pratabasare som känner att de kan dela detta med varandra, men det är också orsaken till att jag tror att nya pratabasare kan ha svårt att komma in i gemenskapen, speciellt de som identifierar sig som kvinnor (eller icke-män). jag vet att denna tråd är gjord utan tanke på att den kan exkludera någon, men just därför tycker jag att det är viktigt att säga ifrån, så kanske folk tänker på det nästa gång.
Senast redigerad av gabrieldahl den fre 25 dec 2015, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av blackparkas »

Hur ofta är det som något sånt här dyker upp?
En gång per år?

Om det gör att man hoppar över ett forum så antar jag att vederbörande har problem med väldigt många ställen på nätet.
Man kan inte läsa Aftonbladet antar jag t.ex...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av gabrieldahl »

blackparkas skrev:Hur ofta är det som något sånt här dyker upp?
En gång per år?

Om det gör att man hoppar över ett forum så antar jag att vederbörande har problem med väldigt många ställen på nätet.
Man kan inte läsa Aftonbladet antar jag t.ex...
det är iofs skillnad på ett forum (speciellt ett litet som detta) och t ex en nyhetssajt som aftonbladet. här skapar vi en gemenskap och det är mer eller mindre medlemmarna som skapar gemenskapen och diskussionsunderlag. jag försöker bara bidra till en gemenskap som alla känner sig välkomna i.

och du har helt rätt i att det sällan dyker upp sådana här trådar, och generellt upplever jag det som att det här forumet blivit bättre i det här området (nu låter det som att jag är någon sorts pk-inspektör som kan avgöra det. det är och kan jag inte för jag är man). men trots det finns det knappt några aktiva medlemmar av annat kön än män (av de vars könsidentitet som är känd för hela forumet, i.e 'stammisarna').
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av inber »

Jag retar mig på folk som inte kan använda stor bokstav när de påbörjar en ny mening. Jag orkar fan inte läsa vad du skriver, GabrielDahl.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av wheelie87 »

Kvinnan i mitt liv tar min bas och spexar ibland. Ja, hon blir faktiskt lite lite hetare.

...nu ska hon bara lära sig spela också. :P
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av allan »

Nänänä....

Sexister! Keybordisten är sexigast! Bassisten fantastisk, men fast i sterotyp macho-slap.....ett omedvetet könsordnings-stigma, eller postmodern eklektisism?

(Det viktigaste är att vi alla ger oss hän när vi spelar. Då blir till o med jag sexig. Men spela bas för att bli sexig...Nog dödsdömt för de flesta av oss. Oavsett kön.)
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av allan »

gabrieldahl skrev:
blackparkas skrev:
gabrieldahl skrev:jag kan tänka mig att en anledning till att det finns få kvinnliga basister (speciellt på detta forum) är för att bara det faktum att de spelar ett instrument sexualiseras..

I ärlighetens namn så reagerade t.o.m. jag på tråden, men kände att det var rätt oskyldigt.
Vi berättar en massa saker för varandra på Pratabas, om man nu tycker att kvinnliga basister är sexiga tycker jag inte det är särskilt illa...
visst att det finns mycket pratabasare som känner att de kan dela detta med varandra, men det är också orsaken till att jag tror att nya pratabasare kan ha svårt att komma in i gemenskapen, speciellt de som identifierar sig som kvinnor. jag vet att denna tråd är gjord utan tanke på att den kan exkludera någon, men just därför tycker jag att det är viktigt att säga ifrån, så kanske folk tänker på det nästa gång.
Problemet med att det finns för få kvinnliga instrumentalister, vilket är allvarligt, beror inte på en fredagstråd på PB. Det är en strukturell fråga, ytterst med rötter på arbetsmarknad o barnomsorg. Den botar du inte med lukts-salt moralism.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av blackparkas »

Nej, jag tror inte heller att det är pga nån grabbighet som forumet saknar kvinnliga aktiva medlemmar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av gabrieldahl »

Hädanefter Ska Jag Bara Skriva Med Stor Bokstav För Att Kompensera För Alla Meningar Jag Börjat Utan! Jag Tänker Inte Börja En Diskussion Här Eller Spekulera Om Varför Det Finns För Få Kvinnliga Instrumentalister, Sen Får Ni Kalla Vad Jag Skriver För Luktssaltmoralism Bäst Ni Vill. Jag Anser Heller Inte Att Det Är _Bara_ På Grund Av Grabbighet På Forumet Som Hindrar Instrumentalister Av Annat Kön Än Manligt Från Att Hänga Här, Men Idag Finns Det Som Sagt Typ Inga Aktiva Medlemmar På Forumet Som Öppet Erkänner En Annan Könsidentitet Än Just Manlig. Det Har Ju Trots Allt Funnits Kvinnliga Medlemmar Här, Men Ingen Har Stannat Särskilt Länge. Hursomhelst, Jag Tycker En Sak Och Ni Tycker En Annan. Jag Är Inte Ute På Ett Enmans-korståg För Att Försöka Peka Ut Alla Som Bröliga Sexister På Den Här Sidan.

Och Allan, Du Har Helt Rätt I Att Problemet Är Strukturellt!! Dessvärre Så Är Både Vi, Som Människor Och Medlemmar På T. Ex Pratabas, Delar I Strukturen.
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av inber »

gabrieldahl skrev:Hädanefter Ska Jag Bara Skriva Med Stor Bokstav För Att Kompensera För Alla Meningar Jag Börjat Utan! Jag Tänker Inte Börja En Diskussion Här Eller Spekulera Om Varför Det Finns För Få Kvinnliga Instrumentalister, Sen Får Ni Kalla Vad Jag Skriver För Luktssaltmoralism Bäst Ni Vill. Jag Anser Heller Inte Att Det Är _Bara_ På Grund Av Grabbighet På Forumet Som Hindrar Instrumentalister Av Annat Kön Än Manligt Från Att Hänga Här, Men Idag Finns Det Som Sagt Typ Inga Aktiva Medlemmar På Forumet Som Öppet Erkänner En Annan Könsidentitet Än Just Manlig. Det Har Ju Trots Allt Funnits Kvinnliga Medlemmar Här, Men Ingen Har Stannat Särskilt Länge. Hursomhelst, Jag Tycker En Sak Och Ni Tycker En Annan. Jag Är Inte Ute På Ett Enmans-korståg För Att Försöka Peka Ut Alla Som Bröliga Sexister På Den Här Sidan.

Och Allan, Du Har Helt Rätt I Att Problemet Är Strukturellt!! Dessvärre Så Är Både Vi, Som Människor Och Medlemmar På T. Ex Pratabas, Delar I Strukturen.
Vuxet.

Men du väljer ju faktiskt själv om någon annan ska orka läsa din text eller inte.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av blackparkas »

gabrieldahl skrev:Hädanefter Ska Jag Bara Skriva Med Stor Bokstav För Att Kompensera För Alla Meningar Jag Börjat Utan! Jag Tänker Inte Börja En Diskussion Här Eller Spekulera Om Varför Det Finns För Få Kvinnliga Instrumentalister, Sen Får Ni Kalla Vad Jag Skriver För Luktssaltmoralism Bäst Ni Vill. Jag Anser Heller Inte Att Det Är _Bara_ På Grund Av Grabbighet På Forumet Som Hindrar Instrumentalister Av Annat Kön Än Manligt Från Att Hänga Här, Men Idag Finns Det Som Sagt Typ Inga Aktiva Medlemmar På Forumet Som Öppet Erkänner En Annan Könsidentitet Än Just Manlig. Det Har Ju Trots Allt Funnits Kvinnliga Medlemmar Här, Men Ingen Har Stannat Särskilt Länge. Hursomhelst, Jag Tycker En Sak Och Ni Tycker En Annan. Jag Är Inte Ute På Ett Enmans-korståg För Att Försöka Peka Ut Alla Som Bröliga Sexister På Den Här Sidan.

Och Allan, Du Har Helt Rätt I Att Problemet Är Strukturellt!! Dessvärre Så Är Både Vi, Som Människor Och Medlemmar På T. Ex Pratabas, Delar I Strukturen.

Problemet är att när ni ställer er på barrikaderna och ropar "SEXISM!!!!" så får det inte den effekt ni önskar.
För min egen del så blir det snarare så att jag tycker alla feminister är helt dumma i huvudet...

(Nej, jag säger inte att DU är dum i huvudet...)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av kmo »

Det ÄR sexigt med tjejer som lirar bas. Word!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:31
Ort: Solhöjden, Märsta/Sigtuna, Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av Ente »

OCH med killar som lirar bas.. har hört flera tjejer/gummor tycker det. .. faktiskt!
Stagg EDB34 , Squier VM bandlös , Squier CV P70s
Hartke KB12 , Ampeg B2R
Sonic EV 15BX, fEarful 15sub , GK MBX115

_____
JR Invention - Riff-based Rock
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av kmo »

Ente skrev:OCH med killar som lirar bas.. har hört flera tjejer/gummor tycker det. .. faktiskt!
Absolut! Fick höra en gång att jag måste vara grym i sängen eftersom jag hade så snabba fingrar :oops:
Kanske största anledningen till att inte lira plektrum??
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:31
Ort: Solhöjden, Märsta/Sigtuna, Stockholm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av Ente »

[THUMBS UP SIGN]
Stagg EDB34 , Squier VM bandlös , Squier CV P70s
Hartke KB12 , Ampeg B2R
Sonic EV 15BX, fEarful 15sub , GK MBX115

_____
JR Invention - Riff-based Rock
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av allan »

Min poäng Gabriel: Nitiskhet har sina problem. Om du, som alla andra, är totalt ansvarig för allt som händer på denna jord, så borde väl vi alla med "rättfärdig glöd" elda upp våra basar och aktivt deltaga i kampen alla orättfärdigheter och dumheter= strukturer. Spilla tid på basforum Gabriel, när det finns ett värld att vinna???

Däremot har du plattat till Bas-Tore, och knött upp Blackparkas mot sargen, fastän han inte tyckte BasTores inlägg var kalas......

Men vem har inte vräkt ut sig ngt mindre genomtänkt på nätet? Det kan hända den bäste.-

Fred Bröder!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av Jan Hellman »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sCzubSRNFZg[/youtube]

Jennifer Young. ::)
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Tjejer som lirar bas är sexigt!

Inlägg av funkys**t »

Bra basist!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T3Lszt2HPK8[/youtube]
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar