Cosmosquad?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Cosmosquad?

Inlägg av 200071 »

Fick en bränd platta med denna lilla instrumentaltrio. Aldrig hört talas om dem innan. Grym platta, inklusive basisten....
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Är det inte fantastiskt. Efter att jag skrev första inlägget googlar jag runt lite och upptäcker att gitarristen spelat in en relativt ny platta tillsammans med gamle herr Hughes, och bättre ändå. Här kan jag visa en liten bild med dem. Med Glenn Huges spelandes på sin Manne bas...
Bild
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Glenn & Co spelade i Kalmar för ett par månader sedan. Ångrar att jag inte åkte dit. Cosmosquad. Det var något nytt för mig.
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Kul att Cosmosquad dyker upp på forumet här också. Jag jobbar själv som bastekniker åt Glenn och lärde då känna Jeff Kollan, som gitarristen heter.
Jeff var med på Glenns senaste europaturné, men spelade inte på senaste skivan. Det är bara JJ Marsh och John Frusciante som spelar på den. Jävla bra gitarrist dock och jag kan verkligen rekommendera Cosmosquad. Barry Sparks basspel på Cosmoskivorna (finns 2 st) är ingen lek.
Om man gillar det stuket så tycker jag även att man ska kolla upp Jeff Kollmans soloskiva 'Guitars Screams' med Paul Shihadeh på bas. Grymt skön stil.
Vi var förresten i Karlskrona under europaturnén, så hade du åkt till Kalmar hade du missat konserten ändå... ;)
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

213 skrev:Kul att Cosmosquad dyker upp på forumet här också. Jag jobbar själv som bastekniker åt Glenn och lärde då känna Jeff Kollan, som gitarristen heter.
Jeff var med på Glenns senaste europaturné, men spelade inte på senaste skivan. Det är bara JJ Marsh och John Frusciante som spelar på den. Jävla bra gitarrist dock och jag kan verkligen rekommendera Cosmosquad. Barry Sparks basspel på Cosmoskivorna (finns 2 st) är ingen lek.
Om man gillar det stuket så tycker jag även att man ska kolla upp Jeff Kollmans soloskiva 'Guitars Screams' med Paul Shihadeh på bas. Grymt skön stil.
Vi var förresten i Karlskrona under europaturnén, så hade du åkt till Kalmar hade du missat konserten ändå... ;)
Sorry, "Guitar Screams Live" heter skivan och ingenting annat. Kan även tillägga att Christopher Maloney basar på ett par spår och att Shane Gaalas står för trummandet.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ok, Karlskrona :oops: . Teflonminne du vet...
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

När man talar om trollen så fick jag mail från Jeff där han skriver att nästa Cosmosquadskiva precis ska börja spelas in. Denna gång blir det just Paul Shihadeh på bas, så det här kan bli riktigt intressant! ;)
Skriv svar