Muzz Skillings

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Muzz Skillings

Inlägg av matt_deluxe »

Orginalbasisten i Living Colour, Muzz Skillings, är en jävligt skön kille som jag tycker nämns för sällan. Han spelade på de två första fullängdarna och jag måste nog påstå att han svänger bättre än Doug Wimbish, som tog över hans plats. Inget ont om den killen heller, kunde man lira som den snubben skulle man nog inte deppa. Men, MUZZ...... inte dåligt ruggig på bandlös heller, vilket han förevisade på låten Broken Hearts. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zxOXBMA7Rro[/youtube][/youtube]
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Living Colour äger! Jag förstår inte varför det inte finns fler svarta rockband, de spelar ju oftast skiten ur varenda vita rockband som finns!

Lyssna även på Fishbone, med Norwood Fisher på bas!
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Ugglan GBG skrev:Living Colour äger! Jag förstår inte varför det inte finns fler svarta rockband, de spelar ju oftast skiten ur varenda vita rockband som finns!

Lyssna även på Fishbone, med Norwood Fisher på bas!
Ah Fishbone.. Fantastiskt bra band. Framförallt övergången mellan ska och metal..

Muzz Skillings.. Bandet tappade det mesta när han försvann.. Den enda platta jag har är den första. På vinyl.. Kanonbasist. Gillar inte hans sound dock.. :?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag tycker också att LC blev klart sämre efter att de bytte basist. Jag gillade Wimbish på alla Sugarhill-grejerna, men i LC blev det...för mycket?!(Kliv av den där whammyn, NU!)

Sista gången jag såg Muzz efter LC var mimandes i videon till Give in to me med Michael Jackson...

Vad hände sen?
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Inlägg av matt_deluxe »

Norwood Fisher är grusligt bra, gästade på några låtar på Jerry Cantrells första soloplatta.

Jag gillar Muzz sound jävligt mycket däremot, det är lite mer old-school och mulligt. Doug Wimbish lät för high-tech tycker jag.

Visste ni förresten att Me´shell Ndegeoshello sökte platsen som bassist i LC efter att Muzz hade slutat. Jag tror det hade varit en roligare kombination.
Användarvisningsbild
Tompa
Medlem+
Inlägg: 717
Blev medlem: sön 10 dec 2006, 23:39
Ort: Trosa

Inlägg av Tompa »

Ugglan GBG skrev:Living Colour äger! Jag förstår inte varför det inte finns fler svarta rockband, de spelar ju oftast skiten ur varenda vita rockband som finns!

Lyssna även på Fishbone, med Norwood Fisher på bas!
Ett annat tips är 24-7 Spyz. Jag har sett dom live ett par gånger, grym attityd.
Tompa
________________
Fender, Wal, Höfner, Yamaha, Mabass, Bjärton etc.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag gillar LC även med Wimbish fast det blev ju lite en annan grej, i alla fall på platta. "Stain" är ju stenhård grungemetal :)

Men "Cult of personality" är ju en modern klassiker!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Inlägg av matt_deluxe »

Jag gillar de plattorna med, men som bassist tycker jag att Muzz var strået vassare. Stain är en kanonplatta. Men jag köpte deras comeback-platta, den tyckte inte höll måttet riktigt.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag skippade den. Blir sällan bra sånt...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar