Udda taktarter

Prata om musikteori, arrangering, komposition etc.
Janne

Inlägg av Janne »

Det är ju bara för att vi är uppväxta med industrailiserad musik (haha, 70-talsuttryck är bra) som udda taktarter känns just udda? Även västerländsk folkmusik, blues m m höll sig ju sällan till strikt 4/4, frasen var viktigare än taktarten liksom. Och jag misstänker att folk på balkan, indien och många andra delar av den stora världen utanför Enskede inte upplever udda taktarter som extremt konstruerade ;)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Janne skrev:Det är ju bara för att vi är uppväxta med industrailiserad musik (haha, 70-talsuttryck är bra) som udda taktarter känns just udda? Även västerländsk folkmusik, blues m m höll sig ju sällan till strikt 4/4, frasen var viktigare än taktarten liksom. Och jag misstänker att folk på balkan, indien och många andra delar av den stora världen utanför Enskede inte upplever udda taktarter som extremt konstruerade ;)
Haha!! Ska du hoppa på mitt grannskap nu också!! ;-)
jag är nog för snäv i mitt tänk kanske....Bilden som poppar upp på min display när ngn börjar snacka om udda taktarter är fusiolusionmusik och där tycker jag att det mesta är så hitte-på att jag orkar inte....när det kommer till Balkansk musik och Rumänsk zigenarmusik etc så är det naturligtvis en annan sak....I dom orkestrarna står man väl dessutom inte och siktar så jävla mycket utan tjongar till och det ger kanske en lite bredare puls än när Vinnie Colaiuta ,John Pattitucci , Mike Landau och ....och....jisses vad det tog stopp på ökenreferenser..;-).....CHICK COREA då...kommer igång...

Jag tror desutom att det har mer med vår tvåbenthet att göra än industrialiseringen att göra att vi (jo, jag tror att jag kan tala för dom flesta med öron;-)) upplever 4/4 som mer naturligt än 23 /7 ....när jag går så låter det ofta bom bom bom bom och väääldigt sällan bom booom bombombo bo bo booom bom ...;-)

Folk som haltar slumpmässigt kanske finner udda taktarter mer naturliga...hmm...kanske vore ngt att bedriva forskning i.....;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

figgebass skrev:
Janne skrev:Det är ju bara för att vi är uppväxta med industrailiserad musik (haha, 70-talsuttryck är bra) som udda taktarter känns just udda? Även västerländsk folkmusik, blues m m höll sig ju sällan till strikt 4/4, frasen var viktigare än taktarten liksom. Och jag misstänker att folk på balkan, indien och många andra delar av den stora världen utanför Enskede inte upplever udda taktarter som extremt konstruerade ;)
Haha!! Ska du hoppa på mitt grannskap nu också!! ;-)
jag är nog för snäv i mitt tänk kanske....Bilden som poppar upp på min display när ngn börjar snacka om udda taktarter är fusiolusionmusik och där tycker jag att det mesta är så hitte-på att jag orkar inte....när det kommer till Balkansk musik och Rumänsk zigenarmusik etc så är det naturligtvis en annan sak....I dom orkestrarna står man väl dessutom inte och siktar så jävla mycket utan tjongar till och det ger kanske en lite bredare puls än när Vinnie Colaiuta ,John Pattitucci , Mike Landau och ....och....jisses vad det tog stopp på ökenreferenser..;-).....CHICK COREA då...kommer igång...

Jag tror desutom att det har mer med vår tvåbenthet att göra än industrialiseringen att göra att vi (jo, jag tror att jag kan tala för dom flesta med öron;-)) upplever 4/4 som mer naturligt än 23 /7 ....när jag går så låter det ofta bom bom bom bom och väääldigt sällan bom booom bombombo bo bo booom bom ...;-)

Folk som haltar slumpmässigt kanske finner udda taktarter mer naturliga...hmm...kanske vore ngt att bedriva forskning i.....;-)

I andra delar av världen kanske man främst dansat till musik (därav lite olika långa taktslag t ex) medan vi ju tidigt blev "militariserade" och skulle hålla på o marschera i takt och kanske det påverkat vår stelhet med....

Sen upplever ju de olika musikerna i de länder där uddatakt-musiken spelas inte musiken som udda...vet Balkanmusiker som absolut ser sin sjutakt som en tretakt med lång trea. Har rätt lite med Mats & Morgan att göra (även fast de är grymma, no disrespect).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Det är väl lite typiskt svenskt att analysera sönder saker och ting. Hitta känslan bara och skit i taktarterna!

Säger som Dr Teeth i Mupparna: "Just play the gig, man. Never get involved in politics."
Janne

Inlägg av Janne »

figgebass skrev:Haha!! Ska du hoppa på mitt grannskap nu också!! ;-)

Förlåt ;)

Jag tror desutom att det har mer med vår tvåbenthet att göra än industrialiseringen att göra att vi (jo, jag tror att jag kan tala för dom flesta med öron;-)) upplever 4/4 som mer naturligt än 23 /7 ....när jag går så låter det ofta bom bom bom bom och väääldigt sällan bom booom bombombo bo bo booom bom ...;-)

Folk som haltar slumpmässigt kanske finner udda taktarter mer naturliga...hmm...kanske vore ngt att bedriva forskning i.....;-)
Vore kul att se vilken sorts gångstil som ligger bakom vår folkmusik som ju nästan uteslutande bygger på en tretakt med lite seg trea... :D Det kanske är så vi utanför Enskede (förlåt igen) går jämt iofs...
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Rix skrev:Det är väl lite typiskt svenskt att analysera sönder saker och ting. Hitta känslan bara och skit i taktarterna!

Säger som Dr Teeth i Mupparna: "Just play the gig, man. Never get involved in politics."
Prova att spela en fjoschonlåt i 13/16 i k# moll27 utan att tänka du..;-)
En tankenöt är ju vad det är...både för musiker och publik..."Kolla kolla..fan vad jag kan räkna!!" och publien går ..."Kolla kolla...det går precis lika bra att gunga i otakt på ett känslomässgt vis i pipskägg till detta också!!"...;-=
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Janne skrev:
Vore kul att se vilken sorts gångstil som ligger bakom vår folkmusik som ju nästan uteslutande bygger på en tretakt med lite seg trea... :D Det kanske är så vi utanför Enskede (förlåt igen) går jämt iofs...
Men bonnläpp!! ;-)
Det var väl det enda sättet dom hade att legitimt gnida sej emot varandra...tro fan att dom ville ha ett lång-gnid här och där..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Janne

Inlägg av Janne »

Hahaha, jag skulle definitivt läsa din avhandling i ämnet :D.
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Så himla kul se dessa kulturkrockar här. Speciellt de personer som inte riktigt klarar av brett tänkande :dumglad: Typiskt svenskt? Mmm...you bet!

Håller med vissa inlägg här. Udda taktarter ska framstå som en naturlig del av musiken, om det bygger på den musikkulturen. Sen så finns det undantag...och då gör Sting en låt i 7/4 och får det framstå som världens naturligaste sak. Till exempel...

Bygg musik utav glädje...och då blir även Lill Lindfors glad :dancy:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

För mig är det egentligen skitenkelt; jag avskyr att spela - och dansa till - musik där man måste räkna. Vilken taktart denna musik sedan har spelar mindre roll. Precis som Basslobster säger kan 7/4 ibland vara den naturligaste sak i världen om låten nu är skriven på det viset.
Jag vill tänka melodi, harmoni och sväng när jag spelar och upplever musik, inte matte.

EDIT: Vid närmare eftertanke vill jag nog inte behöva tänka alls när jag spelar!
Senast redigerad av bootsy den mån 15 sep 2008, 10:59, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

bootsy skrev:För mig är det egentligen skitenkelt; jag avskyr att spela - och dansa till - musik där man måste räkna. Vilken taktart denna musik sedan har spelar mindre roll. Precis som Basslobster säger kan 7/4 ibland vara den naturligaste sak i världen om låten nu är skriven på det viset.
Jag vill tänka melodi, harmoni och sväng när jag spelar och upplever musik, inte matte.
Spela, räkna, dansa i symbios? Ha ha! Det låter som Meshuggah i min motbok (spela i 19/8 och headbanga i 3/16) :dumglad:

Håller med dig...musik är en känsloupplevelse...oavsett vilken sida av scenen man står.
Janne

Inlägg av Janne »

bootsy skrev:För mig är det egentligen skitenkelt; jag avskyr att spela - och dansa till - musik där man måste räkna. Vilken taktart denna musik sedan har spelar mindre roll. Precis som Basslobster säger kan 7/4 ibland vara den naturligaste sak i världen om låten nu är skriven på det viset.
Jag vill tänka melodi, harmoni och sväng när jag spelar och upplever musik, inte matte.
Jupp, fast ibland måste man nog ta till räknandet/analyserandet när man stöter på musik som ligger helt utanför ens ramar. Efter en stund har man fått in det i sin ram och då kan man spela, tralla och svänga obekymrat till den musiken också. Hur var det han sade den käre Miles, "First learn it and then forget it"?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

BassLobster skrev:Så himla kul se dessa kulturkrockar här. Speciellt de personer som inte riktigt klarar av brett tänkande :dumglad: Typiskt svenskt? Mmm...you bet!

Håller med vissa inlägg här. Udda taktarter ska framstå som en naturlig del av musiken, om det bygger på den musikkulturen. Sen så finns det undantag...och då gör Sting en låt i 7/4 och får det framstå som världens naturligaste sak. Till exempel...

Bygg musik utav glädje...och då blir även Lill Lindfors glad :dancy:
ASG...jag VISSTE att det skulle komma!!! "inte klarar av brett tänkande". Så ljuvligt förutsägbart! =)
Bässte herr hummer....Been there , done that,klarat mina gehörsprov(alla rätt dom 3 intagningar jag gick på!Ojojoj..;-)) gått på Musikhögskola, känt ett lätt illamående över att tillhöra en självutnämnd musikalisk elit som alltid är lite bättre än dom som spelar pop,spelat mina skitsvåra låtar baklänges och framlänges , bytt taktart i sömnen men till slut kommit fram till att jag tycker att popusik är så otroligt mycket roligare och bättre. (oj oj..här är det nära...bäst att tillägga ett rungande TYCKER JAG!;-))

Min känsla för onödiga taktarter är sprungen ur en djupt ingående forskning och inget jag tar till med för att skydda mej själv ifrån ett faktum att jag inte kan spela "svårt" så därför undanber jag mej kommentarer i stil med den ovan där du, iofs helt i stil med många som tycker att dom är lite ekkestra duktiga och har poäng i brukspiano, kallar folk som ifrågasätter din inställning som inskränkta och sätter dej över "oss vanliga dödliga" som inte kan spela donna lee eller vet hur man spelar solo över "rythm changes"...

Sen ska ju gudarna veta att jag inte vill få dej att INTE spela din dagliga 23/14 över 12/19 där pianot spelar Bachkantater baklänges-dos...love it all you like....men kom inte och påstå att folk som inte gillar skiten inte "förstår" eller vad det nu är du avser att uttrycka...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Janne skrev: Hur var det han sade den käre Miles, "First learn it and then forget it"?
Det var precis så han sa... Men för att kunna ta till sig det förutsätts att man kan tänka utanför egen box... s a s...
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

figgebass skrev:
BassLobster skrev:Så himla kul se dessa kulturkrockar här. Speciellt de personer som inte riktigt klarar av brett tänkande :dumglad: Typiskt svenskt? Mmm...you bet!

Håller med vissa inlägg här. Udda taktarter ska framstå som en naturlig del av musiken, om det bygger på den musikkulturen. Sen så finns det undantag...och då gör Sting en låt i 7/4 och får det framstå som världens naturligaste sak. Till exempel...

Bygg musik utav glädje...och då blir även Lill Lindfors glad :dancy:
ASG...jag VISSTE att det skulle komma!!! "inte klarar av brett tänkande". Så ljuvligt förutsägbart! =)
Bässte herr hummer....Been there , done that,klarat mina gehörsprov(alla rätt dom 3 intagningar jag gick på!Ojojoj..;-)) gått på Musikhögskola, känt ett lätt illamående över att tillhöra en självutnämnd musikalisk elit som alltid är lite bättre än dom som spelar pop,spelat mina skitsvåra låtar baklänges och framlänges , bytt taktart i sömnen men till slut kommit fram till att jag tycker att popusik är så otroligt mycket roligare och bättre. (oj oj..här är det nära...bäst att tillägga ett rungande TYCKER JAG!;-))

Min känsla för onödiga taktarter är sprungen ur en djupt ingående forskning och inget jag tar till med för att skydda mej själv ifrån ett faktum att jag inte kan spela "svårt" så därför undanber jag mej kommentarer i stil med den ovan där du, iofs helt i stil med många som tycker att dom är lite ekkestra duktiga och har poäng i brukspiano, kallar folk som ifrågasätter din inställning som inskränkta och sätter dej över "oss vanliga dödliga" som inte kan spela donna lee eller vet hur man spelar solo över "rythm changes"...

Sen ska ju gudarna veta att jag inte vill få dej att INTE spela din dagliga 23/14 över 12/19 där pianot spelar Bachkantater baklänges-dos...love it all you like....men kom inte och påstå att folk som inte gillar skiten inte "förstår" eller vad det nu är du avser att uttrycka...
ASG tebax!!! Jag hoppades inte...men så hände det ändå... att du tog åt dig det personligen. :clappy: Åh...Gud va kul!

+100? Mmm...minst...
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

figgebass skrev:....men kom inte och påstå att folk som inte gillar skiten inte "förstår" eller vad det nu är du avser att uttrycka...
Fan man! Så här kul har jag inte haft det sen jag försökte konfirmera mig...och det var jävligt länge sedan :hug:
Senast redigerad av BassLobster den mån 15 sep 2008, 11:11, redigerad totalt 1 gånger.
Janne

Inlägg av Janne »

BassLobster skrev:
Janne skrev: Hur var det han sade den käre Miles, "First learn it and then forget it"?
Det var precis så han sa... Men för att kunna ta till sig det förutsätts att man kan tänka utanför egen box... s a s...
Jo, det var väl ungefär det som jag försökte mena med mitt inlägg..

Försök inte med mig, jag har poäng i brukspiano :wink:
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Janne skrev:
BassLobster skrev:
Janne skrev: Hur var det han sade den käre Miles, "First learn it and then forget it"?
Det var precis så han sa... Men för att kunna ta till sig det förutsätts att man kan tänka utanför egen box... s a s...
Jo, det var väl ungefär det som jag försökte mena med mitt inlägg..

Försök inte med mig, jag har poäng i brukspiano :wink:
Respect man! :hug:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:
Rix skrev:Det är väl lite typiskt svenskt att analysera sönder saker och ting. Hitta känslan bara och skit i taktarterna!

Säger som Dr Teeth i Mupparna: "Just play the gig, man. Never get involved in politics."
Prova att spela en fjoschonlåt i 13/16 i k# moll27 utan att tänka du..;-)
En tankenöt är ju vad det är...både för musiker och publik..."Kolla kolla..fan vad jag kan räkna!!" och publien går ..."Kolla kolla...det går precis lika bra att gunga i otakt på ett känslomässgt vis i pipskägg till detta också!!"...;-=

Kan vara det roligaste jag läst på flera dagar.... :D
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

figgebass skrev: Haha!! Ska du hoppa på mitt grannskap nu också!! ;-)
jag är nog för snäv i mitt tänk kanske....Bilden som poppar upp på min display när ngn börjar snacka om udda taktarter är fusiolusionmusik och där tycker jag att det mesta är så hitte-på att jag orkar inte....när det kommer till Balkansk musik och Rumänsk zigenarmusik etc så är det naturligtvis en annan sak....I dom orkestrarna står man väl dessutom inte och siktar så jävla mycket utan tjongar till och det ger kanske en lite bredare puls än när Vinnie Colaiuta ,John Pattitucci , Mike Landau och ....och....jisses vad det tog stopp på ökenreferenser..;-).....CHICK COREA då...kommer igång...
Det var lite åt det hållet jag ville komma(sa flickan?). Det blir ju väldigt konstruerat och tråkigt om tanken med en låt är att den ska ha en lurig taktart, men om låten är bra och svängig så spelar det ju ingen roll vilken taktart den går i. Just svängiga och bra låtar har Vinnie Colaiuta och John Pattitucci kanske inte gjort så mänga av...
Jag tror desutom att det har mer med vår tvåbenthet att göra än industrialiseringen att göra att vi (jo, jag tror att jag kan tala för dom flesta med öron;-)) upplever 4/4 som mer naturligt än 23 /7 ....när jag går så låter det ofta bom bom bom bom och väääldigt sällan bom booom bombombo bo bo booom bom ...;-)

Folk som haltar slumpmässigt kanske finner udda taktarter mer naturliga...hmm...kanske vore ngt att bedriva forskning i.....;-)
Jag tror det har att göra med vilken musikkultur man kommer ifrån. Cubaner t ex, tänker ju inte "1, 2, 3, 4" utan det är claven som pulsen baseras på, även fast den oftast är 4/4. Likadant med musik från balkan, den baseras på en clave, fast inte i 4/4... Kan man claven så känns det naturligt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

BassLobster skrev:
ASG tebax!!! Jag hoppades inte...men så hände det ändå... att du tog åt dig det personligen. :clappy: Åh...Gud va kul!

+100? Mmm...minst...
Ja men vad kul för dej att du fick till det.
Om du med "personligen" menar att jag blev sur över att du tilltalade mej "von oben" så är det inte helt rätt eftersom jag inte känner mej underlägsen dej men det jag tycker är så unket är hur du påstår att jag OCH alla andra här inne på forat som inte tycker om taktartsonanism inte "klarar av brett tänkande" men vaffan....om det får dej att må bra så why not.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Hmmm, trots att Figge är på hugget måste jag skriva i den här tråden. Jag lirar symfrock av klassiskt sjuttiotalssnitt, och då är udda taktarter en del av paketet. Precis som i all annan musik handlar det om att hitta bra melodier, skön harmonik och ett nice sväng, även om/trots att/tack vare att taktarterna är udda, och inte om räkning som ett självändamål - precis som det skrivits om tidigare i tråden.

Sen faller väl inte den här musiken alla på läppen, lika lite som de genretypiskt pompösa och överlastade texterna, och vill den som är mer road av åttondelspumpa eller fonky grooves i fyrfyra kalla det taktartsonani är det helt okej.

Jag håller också med Lill, så länge man blir glad av musiken man lirar är väl taktarterna oväsentliga. Som munter och gift medelålders hobbymusikant behöver jag ingen fyrfyra för att betala hyran och har ingen hipphetsfaktor att bekymra mig om - alltså låter jag mitt mentala pipskägg gunga i otakt på ett känslomässigt vis så ofta jag kommer åt ;-)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Taurus skrev:Hmmm, trots att Figge är på hugget måste jag skriva i den här tråden. Jag lirar symfrock av klassiskt sjuttiotalssnitt, och då är udda taktarter en del av paketet. Precis som i all annan musik handlar det om att hitta bra melodier, skön harmonik och ett nice sväng, även om/trots att/tack vare att taktarterna är udda, och inte om räkning som ett självändamål - precis som det skrivits om tidigare i tråden.

Sen faller väl inte den här musiken alla på läppen, lika lite som de genretypiskt pompösa och överlastade texterna, och vill den som är mer road av åttondelspumpa eller fonky grooves i fyrfyra kalla det taktartsonani är det helt okej.

Jag håller också med Lill, så länge man blir glad av musiken man lirar är väl taktarterna oväsentliga. Som munter och gift medelålders hobbymusikant behöver jag ingen fyrfyra för att betala hyran och har ingen hipphetsfaktor att bekymra mig om - alltså låter jag mitt mentala pipskägg gunga i otakt på ett känslomässigt vis så ofta jag kommer åt ;-)
Och kärlek till dej för det! =)
Sjung inte om för mycket drakar och svärd bara!!Inte bra för hälsan...;)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

figgebass skrev:
Taurus skrev:Hmmm, trots att Figge är på hugget måste jag skriva i den här tråden. Jag lirar symfrock av klassiskt sjuttiotalssnitt, och då är udda taktarter en del av paketet. Precis som i all annan musik handlar det om att hitta bra melodier, skön harmonik och ett nice sväng, även om/trots att/tack vare att taktarterna är udda, och inte om räkning som ett självändamål - precis som det skrivits om tidigare i tråden.

Sen faller väl inte den här musiken alla på läppen, lika lite som de genretypiskt pompösa och överlastade texterna, och vill den som är mer road av åttondelspumpa eller fonky grooves i fyrfyra kalla det taktartsonani är det helt okej.

Jag håller också med Lill, så länge man blir glad av musiken man lirar är väl taktarterna oväsentliga. Som munter och gift medelålders hobbymusikant behöver jag ingen fyrfyra för att betala hyran och har ingen hipphetsfaktor att bekymra mig om - alltså låter jag mitt mentala pipskägg gunga i otakt på ett känslomässigt vis så ofta jag kommer åt ;-)
Och kärlek till dej för det! =)
Sjung inte om för mycket drakar och svärd bara!!Inte bra för hälsan...;)
Nänä, drakar, demoner och riddare är rena poplyriken som jag med varm hand lämnar över till powermetallare och Dio-wannabees.

Angst, den mänskliga själens skörhet och ett oförlåtande universum med små och sällsynta strimmor av hopp, värme och kärlek, allt serverat med ett fantastisk överlastat symbolspråk - ditåt strävar jag med mitt textförfattande, hehe. Tänk dig Peter Gabriel -74 med sminket rinnande, liggandes i fosterställning i en mörk fabrikslokal efter en snedtripp på alldeles osedvanligt magiska svampar, så är vi nästan hemma :roll:

Annars är jag en glad skit, men att skriva kilometervis med byråkratprosa på dagjobbet måste ju få konsekvenser nånstans ;-)
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

figgebass skrev:
BassLobster skrev:
ASG tebax!!! Jag hoppades inte...men så hände det ändå... att du tog åt dig det personligen. :clappy: Åh...Gud va kul!

+100? Mmm...minst...
Ja men vad kul för dej att du fick till det.
Om du med "personligen" menar att jag blev sur över att du tilltalade mej "von oben" så är det inte helt rätt eftersom jag inte känner mej underlägsen dej men det jag tycker är så unket är hur du påstår att jag OCH alla andra här inne på forat som inte tycker om taktartsonanism inte "klarar av brett tänkande" men vaffan....om det får dej att må bra så why not.
Ojdå...skrev jag verkligen (och menade) alla? Ojdå...kände du dig underlägsen...men sicken stackars liten då...
Men ojdå...det gjorde faktiskt min dag...ja jag blev glad. Inte ska du missunna mig det heller...

(äsch... jag bara fejk-provocerar dig lite...eftersom du köper det) (ja nåt kul kan man väl få ha)
:nickar:
Skriv svar