Bara att göra! Jag spelar själv mycket ackord på basen men så fort man blandar in E-strängen så blir det ofta pannkaka av det om man i övrigt vill ha mycket tjong i medaljongen. Det är helt beroende på hur man spelar också.. Ska man spela basen som en gitarr och ha det hela tiden så får man nog nöja sig med ett mullerfritt ljud eller vara försiktig med E-strängen helt enkelt. Motsägande argument välkomnas!
Lemmy använder faktiskt ganska tunna plektrum, som han berättar i denna videon:
Gött att det iaf finns en video där ute som är lite basnördig med Lemmy.
Använder själv mkt powerackord och lösa strängar+oktaven ovanför när jag spelar metal. Det är coolt också att spela olika toner på G-strängen medan D-strängen ligger kvar som drone. Så slar man ju an dom samtidigt såklart. Har spelat in en platta med mitt metalband som ska komma ut snart där jag använder såna grejer faktiskt i varenda låt tror jag. Gurorna stämmer i ren D och jag i standard så då får man bra access till lös D-sträng+oktav på G-strängen låter jävligt Lemmy.
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10