"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:En fråga: Vad händer när Mr P. drar igång i trådar som inte ligger i Off Topic? T.ex. denna tråd ligger ju inte där. Räcker det verkligen att bara moderera Off Topic? Dessutom, var går gränsen för det barnsliga luften är fri-beteendet som vi sett alltför mycket av, går det att moderera bort? Kan någon med erfarenhet av modererade forum förklara för mig, det vore kanon.
Känns fint att ha en fan, som följer absolut ALLA mina steg, läser alla mina inlägg med förstoringsglas, väntandes, hoppandes på ett felsteg. Men du nämner inga positiva inlägg....Intressant.

Det behöver inte vara så mannen. Get a life.

Har du en fråga till en moderator så kan du väl PM:a honom, har du problem med mig så kan du som sagt ringa mig eller PM:a mig, men du behöver inte dra igång det hela igen för att få feedback på din frustration.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TFN skrev:En fråga: Vad händer när Mr P. drar igång i trådar som inte ligger i Off Topic? T.ex. denna tråd ligger ju inte där. Räcker det verkligen att bara moderera Off Topic? Dessutom, var går gränsen för det barnsliga luften är fri-beteendet som vi sett alltför mycket av, går det att moderera bort? Kan någon med erfarenhet av modererade forum förklara för mig, det vore kanon.
Är det moderering enbart i Off Topic-trådarna? Det har inte jag fattat. DET är korkat. Så kan man ju knappast göra. Samma regler måste gälla för alla i alla olika avdelningar. Sen, Johannes, var vänlig att omformulera frågan. Det kan komma in andra än P som sabbar. Att enbart peka ut honom är inte konstruktivt. Det är mobbing.

//J
gäst

Inlägg av gäst »

Samuel V skrev:Skönt att ha ignoreknapp!
Hur vet du då vad du har ignorerat?..... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Här är en intressant fortsättning på mitt förra inlägg där jag ställde frågan om hur man gör med luften är fri-beteendet.

Kommentarer som "Get a life" och "du behöver inte dra igång det hela igen för att få feedback på din frustration" är ju inte vare sig olagliga eller emot något regelverk (gissar jag, har inte läst reglerna) men ändå så är dessa kommentarer troligtvis skrivna i syfte att provocera fram en negativ reaktion. Nu är inte denna sektion (Synpunkter/idéer) modererat ännu men om det hade varit det, skulle då enb moderator gått in efter ett par trista kommentarer som de jag citerade? Ni som har större erfarenhet än mig när det gäller modererade forum kanske kan förklara? Observera att detta är seriösa frågor från min sida, jag undrar verkligen. Vad finns det att göra när det hela tiden provoceras "på rätt sida av gränsen" eller vad man skall säga?

Nu är de citerade kommentarerna ingen katastrof, det har ju skrivits betydligt värre tidigare men vad kan man göra för att undvika den här typen av provokationer? Förslag?
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

TFN skrev:En fråga: Vad händer när Mr P. drar igång i trådar som inte ligger i Off Topic? T.ex. denna tråd ligger ju inte där. Räcker det verkligen att bara moderera Off Topic? Dessutom, var går gränsen för det barnsliga luften är fri-beteendet som vi sett alltför mycket av, går det att moderera bort? Kan någon med erfarenhet av modererade forum förklara för mig, det vore kanon.
Som moderator går man bara in och antingen säger åt vederbörande att tagga ner lite eller editerar inlägget (man skriver även att man editerat det) eller så tar man helt sonika bort posten.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Janne

Inlägg av Janne »

MikeO skrev:
TFN skrev:En fråga: Vad händer när Mr P. drar igång i trådar som inte ligger i Off Topic? T.ex. denna tråd ligger ju inte där. Räcker det verkligen att bara moderera Off Topic? Dessutom, var går gränsen för det barnsliga luften är fri-beteendet som vi sett alltför mycket av, går det att moderera bort? Kan någon med erfarenhet av modererade forum förklara för mig, det vore kanon.
Som moderat gå ma bar i och ant säg åt vedbörande at tagg ner lit ell editrar inlägg (Eller så tar man bort några bokstäver så det låter som en norrlänning skrivit det).

(Ursäkta, ska snart gå och sova)
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:Här är en intressant fortsättning på mitt förra inlägg där jag ställde frågan om hur man gör med luften är fri-beteendet.

Kommentarer som "Get a life" och "du behöver inte dra igång det hela igen för att få feedback på din frustration" är ju inte vare sig olagliga eller emot något regelverk (gissar jag, har inte läst reglerna) men ändå så är dessa kommentarer troligtvis skrivna i syfte att provocera fram en negativ reaktion. Nu är inte denna sektion (Synpunkter/idéer) modererat ännu men om det hade varit det, skulle då enb moderator gått in efter ett par trista kommentarer som de jag citerade? Ni som har större erfarenhet än mig när det gäller modererade forum kanske kan förklara? Observera att detta är seriösa frågor från min sida, jag undrar verkligen. Vad finns det att göra när det hela tiden provoceras "på rätt sida av gränsen" eller vad man skall säga?

Nu är de citerade kommentarerna ingen katastrof, det har ju skrivits betydligt värre tidigare men vad kan man göra för att undvika den här typen av provokationer? Förslag?
Du kan ju börja med att inte provocera själv.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Sluta nu...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Samuel V skrev:Sluta nu...
Jag skulle helst se att alla slutar peka finger. Lägg ner det här nu. Jag har full förståelse för att Gamba försvann och varför.

//J
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Var det där riktat mot mig?
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+
Inlägg: 848
Blev medlem: tis 18 sep 2007, 11:18
Ort: Fagervik

Inlägg av JMP »

Janne skrev: Som moderat gå ma bar i och ant säg åt vedbörande at tagg ner lit ell editrar inlägg (Eller så tar man bort några bokstäver så det låter som en norrlänning skrivit det).

(Ursäkta, ska snart gå och sova)
HAHA, det var ju ett riktigt kreativt förslag!
Hahahaha.... :lol:

Edit: Fyllefummel vid tangentbordet
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Bild
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Samuel V skrev:Var det där riktat mot mig?
Nix. Bara ett förtydligande och en personlig reflektion på slutet. Allt lugnt, pojken. :thumbsup:

//J
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Fint, mannen ;)
Skriv svar