"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Börjar för första gången fundera på att faktiskt ta en paus härifrån nu. De senaste månaderna har forumet bara stöpts i sura uppstötningar av folk som man vet kan bete sig bättre samt personer som bara är här för att mucka.

Tror jag börjar med en PrataBasfri helg. Skål på er så länge.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:
TFN skrev:Snark... Ja, då ringer jag väl polisen då och anmäler att det finns någon på pratabas.se som hårdnackat vägrar ta in en enda millimeter av vad någon annan än han själv skriver.
I det fallet har du tyvärr inte mycket att hoppas på. Detta är vad som gäller innan polisen blir intresserade:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM

Du är inte så himla bra du heller på att ta in vad andra tycker och tänker i detta fall. Om vi nu ska gå in på den stigen..... Men nu är det ju så att det bara handlar om åsikter och man får faktiskt ha olika åsikter om saker och ting. Det är ju faktiskt ett diskussionsforum. :tummenupp:

//J
Ännu en lagtext. Great.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller med Hellish. Trots lång paus. Allvarligt talat, är det ok att bete sig hur som helst bara man följer lagen. Att be folk hålla käften och kalla dem de ena eller andra kommer ju aldrig att gå till rättegång men innebär det att det är helt ok?
Just pga. den frågan och dess självklara svar så föredrar jag en ignorefunktion framför moderatorer även om en kombination vore det bästa.
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
Hellboy skrev:
TFN skrev:Snark... Ja, då ringer jag väl polisen då och anmäler att det finns någon på pratabas.se som hårdnackat vägrar ta in en enda millimeter av vad någon annan än han själv skriver.
I det fallet har du tyvärr inte mycket att hoppas på. Detta är vad som gäller innan polisen blir intresserade:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM

Du är inte så himla bra du heller på att ta in vad andra tycker och tänker i detta fall. Om vi nu ska gå in på den stigen..... Men nu är det ju så att det bara handlar om åsikter och man får faktiskt ha olika åsikter om saker och ting. Det är ju faktiskt ett diskussionsforum. :tummenupp:

//J
Ännu en lagtext. Great.
Lag är objektivt. Är du emot det lilla som kan skapa balans?

Det är trots allt subjektivitet som får en diskussion att flippa ur många ggr.

Den som inte håller sig till lagen blir utskickad, du har inget problem med det i vardagslivet....Varför är det ett problem här?
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:Håller med Hellish. Trots lång paus. Allvarligt talat, är det ok att bete sig hur som helst bara man följer lagen. Att be folk hålla käften och kalla dem de ena eller andra kommer ju aldrig att gå till rättegång men innebär det att det är helt ok?
Just pga. den frågan och dess självklara svar så föredrar jag en ignorefunktion framför moderatorer även om en kombination vore det bästa.
Det beror på när du säger "håll käften", du kan inte bara komma och ta saker ur kontext och införa en ny lag baserad på din egen rättvisa.

Du är rädd för att en moderator inte kommer att stödja din subjektiva vision av det hela. Jag insisterar på att det är ett personligt problem.

Den oskyldige fruktar inget.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
TVR!
Because Porsche are for girls.
gäst

Inlägg av gäst »

MikeO skrev:LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
:shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

MikeO skrev:LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
Det enda att göra är egentligen att skratta åt hela grejen. Jösses.
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
MikeO skrev:LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
Det enda att göra är egentligen att skratta åt hela grejen. Jösses.
Du har inte svarat med ett enda argument. Det är väldigt okonsekvent med tanke på det du föreslår.

Jag skrattar inte. Jag beklagar.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Jag väljer att inte "Citera" någon här.

Tråden är död, mögeltråd! Det finns så mycket mer intressant att läsa än detta, om ni hoppar över på en annan tråd, vilken som helst. Lås tråden och läs den igen, tänk på vad som gjorde detta!

För mig är det solklart, enkelt.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Äh.. vafan.
Jag orkar inte mer.

Pratabas någon?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Gäst

Inlägg av Gäst »

Perennial skrev:
TFN skrev:
MikeO skrev:LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
Det enda att göra är egentligen att skratta åt hela grejen. Jösses.
Du har inte svarat med ett enda argument. Det är väldigt okonsekvent med tanke på det du föreslår.

Jag skrattar inte. Jag beklagar.
Hejsan!

Förlåt, du kanske missade mitt förra och hittills enda inlägg till dig, då förstår jag att det måste ha varit förvirrande att inte få svar trots ihärdigt postande. Mitt förra inlägg finns på sidan 10 i denna tråd om du vill läsa. En kort sammanfattning: eftersom du varit inblandad i så mycket bråk här så avstår jag från att diskutera med dig då jag i första hand är här för att ha trevligt och snacka rent allmänt om allt möjligt samt om elbasrelaterade ämnen såklart. Jag har inte alls lust att delta i bråk överhuvudtaget och avvaktar alltså innan jag ger mig in i diskussioner med dig. Vem vet, bråkandet kanske avtar med tiden och då skriver jag gärna till dig.

Tills dess, ha det bra.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TFN skrev:Allvarligt talat, är det ok att bete sig hur som helst bara man följer lagen. Att be folk hålla käften och kalla dem de ena eller andra kommer ju aldrig att gå till rättegång men innebär det att det är helt ok?
Så du vill att man ska linda in orden? Är det detta du säger? Var går gränsen? Är det ok att säga: "Du ska nog vara tyst nu"? Sen tycker jag att du tar händelser ur sitt sammanhang. Får man inte bli arg? Jag blev sur över tanken att vissa med all säkerhet kommer ignorera precis allt jag skriver. Är det fel eller är det fel att faktiskt censurera någon till 100 %? Var går gränserna? Visst, man kan komma överens om att detta är ett val som alla och en var gör och att inte någon som jag eller någon annan har rätten att ha åsikter om detta. Men samtidigt så innebär det att någon samtidigt säger att: "INGENTING av det du skriver är värt att läsa. Du går BORT till 100%".

Visst, det är ju bara att acceptera nu när möjligheten finns men jag tycker att det tar forumet åt helt fel håll. Det är min åsikt. Om jag får reda på att jag är på någons ignore-lista så kommer jag vara lagom glad på den personen om/när vi träffas IRL och det TROTS att jag gång efter annan sagt att jag faktiskt inte träffat en enda otrevlig PrataBas:are. Om jag får reda på att jag är på någons ignore-lista kommer jag garanterat att uppleva denna person som rejält otrevlig och ignorant. Jag kommer för min del inte utnyttja denna funktion. Jag tycker att det är fegt, elitistiskt och förnedrande mot mina medforumiter. Nog talat om detta. Funktionen finns om man väljer att installera scriptet.

Problemet är fortfarande att ingen modererar bort olämpliga inlägg som triggar igång all skit. DETTA är kärnan på problemen. Att bara ge sig på symptomen är dumt.

//J
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Kan ni inte ta det via PM istället? Ert gnabbande är varken underhållande eller till allmän nytta längre.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

Nu lägger jag ner PB för ett tag och kan ärligt säga att en viss person vid många namn enligt mig har förstört mitt intresse för det här forumet trots att hans åsikter och synpunkter ibland har varit intressanta men sen dess har stämningen nått många bottnar. Inte bara hans fel men den var iaf bättre innan....
Det har bara lockat fram det sämsta ur folk.
Ni får kalla mig feg, svag eller vad fan ni vill. Jag känner mig själv och vet vem jag är.
Det här forumet har varit kul och jag har lärt mig mycket och har hittat mycket intressant men nu är det inte kul längre.

För nu, tack och bock!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Basmagnus skrev:Nu lägger jag ner PB för ett tag och kan ärligt säga att en viss person vid många namn enligt mig har förstört mitt intresse för det här forumet trots att hans åsikter och synpunkter ibland har varit intressanta men sen dess har stämningen nått många bottnar. Inte bara hans fel men den var iaf bättre innan....
Det har bara lockat fram det sämsta ur folk.
Ni får kalla mig feg, svag eller vad fan ni vill. Jag känner mig själv och vet vem jag är.
Det här forumet har varit kul och jag har lärt mig mycket och har hittat mycket intressant men nu är det inte kul längre.

För nu, tack och bock!
Vi ses på riktigt i stället.
Jag kan inte fatta en diskussion om en sketen ignorefunktion kan få folk att börja förolämpa och kasta skit. Helt obegripligt. Hur orkar ni? (Nu menar jag inte dig, Magnus.)
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
Perennial skrev:
TFN skrev:
MikeO skrev:LÄGG NER NU!!!!!!!!

Det är ju ni som hela tiden fortsätter att älta som förstör hela stämningen här.

Vem som har rätt eller inte spelar ingen roll, och vi kommer aldrig att kunna lösa det i skrift, på ett Forum.
Det enda att göra är egentligen att skratta åt hela grejen. Jösses.
Du har inte svarat med ett enda argument. Det är väldigt okonsekvent med tanke på det du föreslår.

Jag skrattar inte. Jag beklagar.
Hejsan!

Förlåt, du kanske missade mitt förra och hittills enda inlägg till dig, då förstår jag att det måste ha varit förvirrande att inte få svar trots ihärdigt postande. Mitt förra inlägg finns på sidan 10 i denna tråd om du vill läsa. En kort sammanfattning: eftersom du varit inblandad i så mycket bråk här så avstår jag från att diskutera med dig då jag i första hand är här för att ha trevligt och snacka rent allmänt om allt möjligt samt om elbasrelaterade ämnen såklart. Jag har inte alls lust att delta i bråk överhuvudtaget och avvaktar alltså innan jag ger mig in i diskussioner med dig. Vem vet, bråkandet kanske avtar med tiden och då skriver jag gärna till dig.

Tills dess, ha det bra.
Du är alltså helt subjektiv och försöker övertyga resten om att du har en lösning som är bra för alla. Ditt problem.

Ha det bra, du med.
gäst

Inlägg av gäst »

Basmagnus skrev:Nu lägger jag ner PB för ett tag och kan ärligt säga att en viss person vid många namn enligt mig har förstört mitt intresse för det här forumet trots att hans åsikter och synpunkter ibland har varit intressanta men sen dess har stämningen nått många bottnar. Inte bara hans fel men den var iaf bättre innan....
Det har bara lockat fram det sämsta ur folk.
Ni får kalla mig feg, svag eller vad fan ni vill. Jag känner mig själv och vet vem jag är.
Det här forumet har varit kul och jag har lärt mig mycket och har hittat mycket intressant men nu är det inte kul längre.

För nu, tack och bock!
Ha det bra!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

"Vuxna män gör nåt roligt tillsammans"

Ni är fan het patetiska som inte bara kan lägga ner.
Hellboy, jag har alltid haft den största respekt för dig, men nu är det bara för mycket.
Att inte ens kunna hålla käften för det forum du så vurmar för hela tiden skull är för mig ofattbart.

Intoyourazz kan dra till Lunarstorm med sitt jävla tjaffs.

Bye Bye....
TVR!
Because Porsche are for girls.
gäst

Inlägg av gäst »

MikeO skrev:"Vuxna män gör nåt roligt tillsammans"

Ni är fan het patetiska som inte bara kan lägga ner.
Hellboy, jag har alltid haft den största respekt för dig, men nu är det bara för mycket.
Att inte ens kunna hålla käften för det forum du så vurmar för hela tiden skull är för mig ofattbart.

Intoyourazz kan dra till Lunarstorm med sitt jävla tjaffs.

Bye Bye....
Praktexempel på det som diskuteras här.

Där kom första förolämpningen.

En moderator sätter stop DÄR..
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

MikeO skrev:"Vuxna män gör nåt roligt tillsammans"

Ni är fan het patetiska som inte bara kan lägga ner.
Hellboy, jag har alltid haft den största respekt för dig, men nu är det bara för mycket.
Att inte ens kunna hålla käften för det forum du så vurmar för hela tiden skull är för mig ofattbart.

Intoyourazz kan dra till Lunarstorm med sitt jävla tjaffs.

Bye Bye....
Jag förstår inte varför du blir så sur.
Att reagera på att stänga ute personer totalt är väl mänskligt kan jag tycka.

Aja.. vi slutar diskussionen då.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MikeO skrev:"Vuxna män gör nåt roligt tillsammans"

Ni är fan het patetiska som inte bara kan lägga ner.
Hellboy, jag har alltid haft den största respekt för dig, men nu är det bara för mycket.
Att inte ens kunna hålla käften för det forum du så vurmar för hela tiden skull är för mig ofattbart.

Intoyourazz kan dra till Lunarstorm med sitt jävla tjaffs.

Bye Bye....
Läs det du själv skriver. Läs ditt eget inlägg. Är du det minsta bättre? Du får bli arg men ingen annan? Du har i ditt inlägg ovan behandlat folk exakt lika illa som jag gjorde i ett inlägg tidigare i denna tråd.

Vi är alla bra människor. Det är utgångspunkten. Men det stora problemet är att det faktiskt inte är någon som modererar detta forum. Trådar tillåts eskalera. Och hur mycket vi än diskuterar så kommer vi aldrig till något avslut då det inte finns någon som faktiskt har mandat att ta besluten. DÄR har du problemet. Och det kan jag tjata om tills jag dör för det kommer aldrig ske några förändringar så nu slutar jag.

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Tyvärr finns det kanske inte så många kvar här snart, så då är ju problemet löst. Trist.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Utan att vara personlig och förolämpa någon:


VÄX UPP FÖR HELVETE!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Helt underbart att ha en ignorefunktion med Greasemonkey!

Johannes/TFN:
Säg en tid och en plats så bjuder jag på finöl.
Skriv svar