regler köp/sälj

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag tycker också att reaktioner som inte leder till köp är bättre än inga reaktioner alls. Sågningar och trådkapningar är givetvis inte bra, men det är sällsynt i säljtrådarna.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Oberg skrev:nee men nu när användar antalet stiger bör det komma in nån form av moderatorer och struktur!
Varför? Egentligen?
Har det ballat ur - eller hinner du inte läsa alla inlägg längre? :D
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

fieldflower skrev:Jag kan hålla med om att det blivit lite väl mycket runtsnack i säljesdelen, men tycker att det är upp till säljaren att berätta om han vill ha OT-fritt.
Vi har ju sagt att säljarens ord gäller och en del vill ha strikt och en del vill ha det vanliga vänskapliga tjabbandet i sina säljestrådar.

Ang. moderatorer har forumet precis så många det behöver: 1 (plus flera hundra hangarounds.)
Väl talat, Fieldy!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

alexon skrev:
MikeO skrev:Fast jag håller med om att det bara blir fler och fler poster typ:
Faan, den där vill jag ha....
....bara man hade pengar.
....bara den hade varit 5/4-strängad
....bara den hade varit röd/grön/blå/sunburst.....

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=20003 :roll:
MikeO skrev:Jag vet att jag själv kan "balla ur" i vissa trådar men det är just förekomsten av när 1:a svaret inte ens kan vara någorlunda seriöst jag reagerar på.....
Du ser hur svårt det är att hålla sig. :lol:
Fast vad jag i det här fallet menade var att jag ABSOLUT skulle/kommer att köpa den om den finns kvar när det ramlat in lite stålar.

Det är en grym combo som man absolut ska ge en chans.
Den som köper den kommer att bli lycklig!

Men, men, men.....nobodys perfekt. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

MikeO skrev: Fast vad jag i det här fallet menade var att jag ABSOLUT skulle/kommer att köpa den om den finns kvar när det ramlat in lite stålar.

Men, men, men.....nobodys perfekt. :lol:
Aha! Då ser jag skillnaden mot vanliga omjaghadepengar-inlägg :wink:

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
Axman
Medlem+
Inlägg: 1223
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 21:06
Ort: Stockholm

Inlägg av Axman »

blackparkas skrev:Hahaa!!Men vaddå.
Jag är helt övertygad om att många gånger så blir den slutgiltige köparen så pushad av allas "Ojjjj!!! Den där måste jag ha!!!!!!!!!!" så det skyndar på hela processen.

Har sett det flera gånger på forumet att något blir jättehypat och så säljs det jättefort.
Vissa gånger så blir det inte sålt ändå, men jag tror knappast det är pga vår OT i säljtrådarna.
När man säger "Den vill jag ha" är det ju ändå ON topic, till skillnad mot de som ibland börjar snacka om något helt annat i någons säljtråd eller tom pushar för sin egna produkt i en säljtråd....
Har jag hittat något jag har pengarna för och vill ha så blir jag extremt snabb på att göra affär om det är en massa inlägg där man får intrycket av att alla tänker springa och köpa direkt. Positivt.
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Axman skrev:
blackparkas skrev:Hahaa!!Men vaddå.
Jag är helt övertygad om att många gånger så blir den slutgiltige köparen så pushad av allas "Ojjjj!!! Den där måste jag ha!!!!!!!!!!" så det skyndar på hela processen.

Har sett det flera gånger på forumet att något blir jättehypat och så säljs det jättefort.
Vissa gånger så blir det inte sålt ändå, men jag tror knappast det är pga vår OT i säljtrådarna.
När man säger "Den vill jag ha" är det ju ändå ON topic, till skillnad mot de som ibland börjar snacka om något helt annat i någons säljtråd eller tom pushar för sin egna produkt i en säljtråd....
Har jag hittat något jag har pengarna för och vill ha så blir jag extremt snabb på att göra affär om det är en massa inlägg där man får intrycket av att alla tänker springa och köpa direkt. Positivt.

Precis!
Man blir ju stressad liksom.
Ibland kan det bli att man som köpare förhastar sig iofs, men som säljare så är det inte något negativt.
Rent OT-bajs är förstås lite störande.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Kan ju dock bli lite less på när riktiga nybörjare letar efter billiga basar i köpes-tråden och så kommer förslag på basar som kostar runt 15-20 papp. Det är väl en sak om det är en medlem som varit med ett tag, men har han/hon skrivit 2-3 inlägg så känns det bara onödigt.
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Inlägg av Markooo »

May the force be with you.... :roll: :shock:

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hehe, den här tråden var inte så gammal... :roll:

Men detta kunde ju passa i den:

Man skulle kunna skapa en REN säljkategori, dvs göra det möjligt att svara enbart för tex moderatorer. Alla svar skulle då få gå via PM.
Då kan man ju välja att antingen ha en ren annons eller leva med mer eller mindre seriösa kommentarer.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar