Markera vilka användare som tas bort?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25729
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Markera vilka användare som tas bort?

Inlägg av fieldflower »

Tjo!

Jag undrar hur övriga ställer sig till att ha en klistrad post e.dyl. som talar om vilka användare som avreggats på egen begäran och vilka som plockats bort av Semborg.
Datum för avregistrering för bägge vore också smutt.

Det är lite svårt att följa trenden i trådarna såhär i trolltider och avhoppstider om man skall svara eller inte eller om man skall "trolla tillbaka" (eller hålla inne på maten) eller inte...

Även intressant att veta vilka troll som bannats från samma IP, så man vet vilka troll som var samma troll.
Det blir ju en lätt paranoid stämning mot nya medlemmar, och det vore skönt om de som felaktigt misstänks kan få bli kvitt misstanken.

Har finurlat över om de som bannas som troll borde ha "Troll" istället för "Gäst" då de till slut försvinner för att man skall veta att deras inlägg inte betyder något längre, men det kanske vore att gå långt...?

Jag tänkte att vi kan väl dra det här i grottekvarnen först, och så ber vi Semborg snällt om vi någorlunda enigt kommer fram till några bra slutsatser...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Tjaa...det är kanske ingen dum idé...?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Jag håller med dig!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Will
Medlem++
Inlägg: 4065
Blev medlem: lör 30 aug 2008, 13:33

Inlägg av Will »

YZZ skrev:Jag håller med dig!
+1
Gibson Thunderbird IV
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Ja, kör på!
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Bara inte en sån tråd i sig agerar inspirationskälla åt trollen... Tycker inte det känns så allvarligt med de få trollattacker som förekommit, men blir det mer och mer så kanske nåt måste göras.

Angående riktiga användare som avregistrerar sig skulle jag önska att nicket inte ersattes med Gäst utan att det riktiga nicket fanns kvar, och att det istället för "Medlem" stod nån annan text typ "f.d. Medlem" eller så.

Kanske är en besvärlig grej att få till dock? Isåfall skulle jag rösta för en policy att Semborg istället för att låta folk avregistrera sig bara ersätter deras password med tex hjekrh7e6rsah och tar bort mailuppgifterna så man inte kan begära nytt lösenord. Samma effekt som en avregistrering för den berörde, men det blir inte helt plötsligt 6.000 nya "Gäst-inlägg" som senast en PB-profil valde att lämna.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

BB3000S skrev:Bara inte en sån tråd i sig agerar inspirationskälla åt trollen... Tycker inte det känns så allvarligt med de få trollattacker som förekommit, men blir det mer och mer så kanske nåt måste göras.

Angående riktiga användare som avregistrerar sig skulle jag önska att nicket inte ersattes med Gäst utan att det riktiga nicket fanns kvar, och att det istället för "Medlem" stod nån annan text typ "f.d. Medlem" eller så.

Kanske är en besvärlig grej att få till dock? Isåfall skulle jag rösta för en policy att Semborg istället för att låta folk avregistrera sig bara ersätter deras password med tex hjekrh7e6rsah och tar bort mailuppgifterna så man inte kan begära nytt lösenord. Samma effekt som en avregistrering för den berörde, men det blir inte helt plötsligt 6.000 nya "Gäst-inlägg" som senast en PB-profil valde att lämna.
Håller jag fullständigt med om.

När man läser gamla trådar måste man också gissa vem gäst är då ju.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hur som helst, en början. Klickar ni på namnen så ser ni historiken.

---------------------------------------------------------------------

bassliner En PrataBasmedlem som röjt runt... Om jag förstått det rätt så är bassliners konto blokerat men en PrataBasmedlem skriver fortfarande från samma IP.

baskaggen
treble & bass
bastuban
Bild

baskaggen, treble & bass, bastuban har skrivit från en och samma IP-adress. Oklart om det är en PrataBasmedlem. IP spärrat av Semborg.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Jag tycker det vore helt meningslöst. Varför lägga mer jobb på det hela??
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25729
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

cub skrev:Jag tycker det vore helt meningslöst. Varför lägga mer jobb på det hela??
Min tanke var att man skulle slippa lägga jobb och tankemöda (och kanske ilska) ute i forumet...

Fortsätt komma med åsikter boys and girls...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, varför inte?


Do it.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

BB3000S skrev:Angående riktiga användare som avregistrerar sig skulle jag önska att nicket inte ersattes med Gäst utan att det riktiga nicket fanns kvar, och att det istället för "Medlem" stod nån annan text typ "f.d. Medlem" eller så.

Kanske är en besvärlig grej att få till dock? Isåfall skulle jag rösta för en policy att Semborg istället för att låta folk avregistrera sig bara ersätter deras password med tex hjekrh7e6rsah och tar bort mailuppgifterna så man inte kan begära nytt lösenord. Samma effekt som en avregistrering för den berörde, men det blir inte helt plötsligt 6.000 nya "Gäst-inlägg" som senast en PB-profil valde att lämna.
+1

Som det är nu, blir ju många trådar betydligt svårare att läsa.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Markera vilka användare som BORDE tas bort vore en kul grej annars :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:Markera vilka användare som BORDE tas bort vore en kul grej annars :-D


Hahaa!

Då skulle ju ALLA vara med på listan. Eller iaf jag... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar