Vilka REGLER tycker du ska gälla på PB?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

fieldflower skrev:
Samuel V skrev:Regel 1: Samuel V har alltid rätt.
Regel 2: Har Samuel V fel - se Regel 1.
Regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2, regel 2...

Nä, det faller på sin egen orimlighet - det hakar ju upp sig i logiken.


:wink:
Regel 3: Samuel V trotsar universums logik.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

TDHP skrev:
DoggyD skrev:Ska det verkligen behövas ett regelverk för att blänka ut en bas/stärkare tror jag för min högst personliga del att det blir första spiken i locket för PB. Det är väl ändå rätt självklart att det enda man som annonsör vill ha är en (förhoppningsvis) snabb deal, absolut inget annat. Kommentarer typ, den där hade köpt om den bara varit i en annan färg, eller om jag bara haft pengar just nu så, om inte den och den utgiften kommit i dag bla bla bla zzzzzzzz, är strictly no no i min värld iaf. Varför inte starta upp en tråd där folk frågar ut varandra om sina instrument och stärkare i stället. Vi lever ju i ett samhälle där allt ner till minsta muggbesök styrs av regler regler och åter regler. Det kan bli lite mycket av den varan i bland. :hmm:
Nu var det väl iof PB i stort som kanske behövde lite regler för vad som är ok och inte, även om annonsbiten är det som många gnölar mest över.
Jag tycker personligen att det funkar bra som det är, jag vill inte ha det så uppstyltat. Det är ändå fortfarande ett av de snällaste forum som finns.
Hur som helst så tänkte jag att alla kunde få säga vad de tycker om regler o dyl innan nån plötsligt har bestämt nåt...
Solklart är det ju så, alternativt månljust, lol
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

DoggyD skrev: Solklart är det ju så, alternativt månljust, lol
Fast månen lyser ju inte utan bara reflekterar solens ljus, månreflexivt!
Officiell stormästare i EB-orden
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

knedy skrev:
DoggyD skrev: Solklart är det ju så, alternativt månljust, lol
Fast månen lyser ju inte utan bara reflekterar solens ljus, månreflexivt!
Detaljer.. ;)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vänta nu.


Har det beslutats att det ska bli moderatorer!?

Det här låter ju skrämmande, en del av det som sägs i den här tråden...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

blackparkas skrev:Vänta nu.


Har det beslutats att det ska bli moderatorer!?

Det här låter ju skrämmande, en del av det som sägs i den här tråden...
+1

Inga beslut, bara funderingar än så länge. Omröstningen visar väl runt 50/50 för och emot... :wink:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

whatawaste skrev:
blackparkas skrev:Vänta nu.


Har det beslutats att det ska bli moderatorer!?

Det här låter ju skrämmande, en del av det som sägs i den här tråden...
+1

Inga beslut, bara funderingar än så länge. Omröstningen visar väl runt 50/50 för och emot... :wink:
Semborg är allmighty.
Semborg bestämmer.
Vi är glada över dessa bägge obestridliga faktum.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:Vänta nu.


Har det beslutats att det ska bli moderatorer!?

Det här låter ju skrämmande, en del av det som sägs i den här tråden...
Närå!

Jag bara la upp ett par "tycktrådar" om eventuella framtida regler och förslag på moderatorer för att hjälpa Semborg att kolla av läget lite!

Jag tycker fortfarande att det är bra som det är!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+
Inlägg: 2391
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 17:40
Ort: Norrtälje

Inlägg av Bassmaniac »

Moderatorer skulle förstöra hela forumet! Det har sagts tidigare, men det råder faktiskt en väldigt öppen och"rar" stämning här. Familjekänslan skulle helt försvinna med att några av mina PB-kompisar står och hytter med pekfingret och talar om för oss andra vad som är okej och inte! De som har varit besvärliga har ju oftast straffat ut sig själva eller har helt sonika spärrats av Semborg. Räcker inte det? Och om man inte pallar lite mothugg, så får man väl göra nåt annat än att hänga på PB. Gäller förövrigt vilket forum som helst! OM man nu nödvändigtvis ska gå in och sätta P för vissa diskussioner, tycker jag att de trådar som handlar om religion, politik eller kränkning av kön, ras och sexuell läggning, kan förpassas till papperskorgen. Det jobbet tror jag Hr Semborg kan sköta själv. Och det här dravlet om Sälj-trådarna!? Det har väl funkat alldeles utmärkt. Visst, en del OT, men what the heck... Vi gillar ju att prata bas här, utan för att för den saken skull, köpa en :wink: Så för, som i det här fallet, Pentastar, blev det för mycket. Han ville ju SäljaBas! Han har ju dock lyst med sin frånvaro i andra diskussioner :roll:

Så min slutsats blir: Moderatorer, nej tack! Men gärna en möjlighet för Semborg att ta bort ämnen som redan på förhand är dömda att spåra ur(se exempel ovan i fet text).


Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

En enkel regel är att göra som i Fråga Lund: Allt kan diskuteras utom politik och religion. Det är meningslöst att diskutera eftersom det bara handlar om tro eller teorier.

En annan uppenbar regel är svensk lag. Den gäller i övriga samhället och bör därför tillämpas även här. Lagstiftningen kan iochförsig diskuteras, men den kan inte kringgås.

Se'n kan vi skippa personangrepp och name calling. Tycker jag.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det finns faktiskt redan ett regelverk som man godkänner i och med att man registrerar sig som medlem på Prata Bas.
"Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din internetleverantör kontaktas)."
Kanske inte så många som känner til detta!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+
Inlägg: 1183
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 23:03
Ort: Norra Botten

Inlägg av Bachbarian »

Tycker man borde förbjuda "jevvla skitplank, nu drar jag![xx(]"-trådar, men annars bör det förbli högt i tak.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Stratoknaster skrev:Tycker man borde förbjuda "jevvla skitplank, nu drar jag![xx(]"-trådar, men annars bör det förbli högt i tak.
Alla som säger att de skall dra blir portade...:wink::lol:

Nä, men vi kan säkerligen ägna dem lite mindre tid...:tummenupp:
Då blir de både korta och (med tiden) få.
Medlem i PB50+
Skriv svar