PM-utskick

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

PM-utskick

Inlägg av Hellish »

har säkerts påpekats flera gånger redan, men vore det inte fluffigt om man kunde skicka PM till flera personer samtidigt?

Eller kan man det och jag är ute och skyltar med min okunskap? :)
Jonas E
Medlem
Inlägg: 228
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 15:32

Inlägg av Jonas E »

finns nog till för att man som "vanlig" användare inte ska kunna skicka spam-meddelanden. Kommer ihåg att jag som admin för ett annat forum kunde göra det men ingen annan. Mest pga säkerhetsskäl ifall någon med dåliga avsikter kommer in och börjat skicka pm till alla med en massa skit.

så summan av kardemumman; man slipper pm-spammande
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+
Inlägg: 775
Blev medlem: lör 05 apr 2008, 04:24
Ort: Sölvesborg

Inlägg av richieroyale »

Och så borde det fortsätta att vara!
http://www.myspace.com/xpointenemy

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+
Inlägg: 1762
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 23:51
Ort: Göteborg

Inlägg av thetonequest »

Vore ju dock smidigt om man kunde "belönas" med den tjänsten för en begränsad tid när man tex ska Pm:a alla vid ett lotteri etc...
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Jonas E
Medlem
Inlägg: 228
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 15:32

Inlägg av Jonas E »

kan inte vara så svårt att kopiera / klistra in i 20 meddelanden, Jobbigt ja men om det förhindrar massutskick av spam kan det vara värt att klistra in saker i 20 meddelanden =)
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jonas E skrev:kan inte vara så svårt att kopiera / klistra in i 20 meddelanden, Jobbigt ja men om det förhindrar massutskick av spam kan det vara värt att klistra in saker i 20 meddelanden =)
Förvisso, men när man satt och gjorde det tänkte man på hur fint det hade varit med en scrolllista med användarnamn som man kunde kryssa för så ploppade de in i mottagarrutan. :D
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++
Inlägg: 4748
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 09:39
Ort: Göteborg

Inlägg av John_D »

Hellish skrev:
Jonas E skrev:kan inte vara så svårt att kopiera / klistra in i 20 meddelanden, Jobbigt ja men om det förhindrar massutskick av spam kan det vara värt att klistra in saker i 20 meddelanden =)
Förvisso, men när man satt och gjorde det tänkte man på hur fint det hade varit med en scrolllista med användarnamn som man kunde kryssa för så ploppade de in i mottagarrutan. :D
Jag tänkte på samma sak. Men jag inser fröjden av att ha ett spamfritt forum och det värdesätter jag helt klart mer :)
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Hellish skrev:
Jonas E skrev:kan inte vara så svårt att kopiera / klistra in i 20 meddelanden, Jobbigt ja men om det förhindrar massutskick av spam kan det vara värt att klistra in saker i 20 meddelanden =)
Förvisso, men när man satt och gjorde det tänkte man på hur fint det hade varit med en scrolllista med användarnamn som man kunde kryssa för så ploppade de in i mottagarrutan. :D
En scroll-lista med 2612 namn kan upplevas som något otymplig.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

alexon skrev:En scroll-lista med 2612 namn kan upplevas som något otymplig.
Nu tycker jag att du är negativ här.. :wink:
Skriv svar