Religions- och politikfritt PrataBas + svensk lag.....??

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

Vad mikrar ni för sorts popcorn i kväll ? :idea:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Jag tycker detta är ett bra basforum som berikat mig mycket i just det ämnet och vill gärna fortsätta att ha det så. Låt oss pratabas och lämna politik och religion och allt annat som inte rör ämnet musik utanför detta forum!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Känns tråkigt tycker jag att det är några ytterst få enstaka medlemmar som alltid lyckas bajsa ner forumet så till den grad att folk lämnar forumet.


Måhända jag också bidrar till att folk vill dra, det vet jag inget om, men jag tycker likförbenat att det är skittråkigt att enstaka individer ser till så att andra inte vill vara kvar.


Det är piss och skit helt enkelt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Jag tycker det är larvigt, varför ger man sig i överhuvudtaget in i diskussionen (politik-trådar och allt vad fan det är)? Ska inte behövas nåt förbud. Är det inte bättre att bara skita i att skriva? Eller är det nån form av post-hunt? "Sista-ordet-vinner"? Fattar verkligen inte.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tror inte det handlar så mycket om det.
Genom tiderna har ju inte alltid de som lämnat varit de som varit mest aktiva i dylika diskussioner.
Man kan ju tycka att en del åsikter helt enkelt inte ska dryftas på ett forum för basar helt enkelt.

MatsD står ju uppenbarligen för något som är rätt avvikande från meddelsvenssons åsikter, själv har jag i princip slutat läsa hans inlägg där det ser ut att handla om annat än baseri så jag vet inte så noga.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Funkfingers
Medlem+
Inlägg: 2236
Blev medlem: sön 10 feb 2008, 18:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Funkfingers »

Tycker det är en utomordentligt bra idè med att skapa en "debatt-håla".
Där är man med på den gamla premissen:"Är man med i leken så får man leken tåla".
Förbjud personangrepp bara.
En del av oss tycker det är både trevligt och berikande att få ta del av andras åsikter.
Även om de ibland innehåller åsikter som en del upplever som en "vidrig människosyn".
Man måste tillåtas ha åsikter som inte anses direkt rumsrena.
Man lever så länge man lär,tycker jag.
Jag lär mig oerhört mycket på att deltaga i debatter.Av alla de slag.
Särskilt de där en del inte tycker som jag.
Man lär sig alltid något nytt då.Framför allt så lär man känna sig själv bättre.
De som inte vill vara med behöver ju inte göra det då.
Att förbjuda känns så typiskt 2010. :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men frågan kvarstår ju ändå om Pratabas, ett basforum, är rätt plattform för att uttrycka åsikter som majoriteten tycker är sjuka?


Jag tycker inte heller man ska förbjuda dessa saker, och till viss del så tycker jag att man måste kunna få tycka vad som helst och få uttrycka det i diskussioner.
Men dock kvarstår det faktum att det faktiskt inte funkar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

blackparkas skrev:Men frågan kvarstår ju ändå om Pratabas, ett basforum, är rätt plattform för att uttrycka åsikter som majoriteten tycker är sjuka?


Jag tycker inte heller man ska förbjuda dessa saker, och till viss del så tycker jag att man måste kunna få tycka vad som helst och få uttrycka det i diskussioner.
Men dock kvarstår det faktum att det faktiskt inte funkar.
Det tycker jag med, men frågan är varför det inte fungerar. I skrift går det inte att överrösta den man inte håller med, så varför ens försöka?
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Funkfingers
Medlem+
Inlägg: 2236
Blev medlem: sön 10 feb 2008, 18:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Funkfingers »

Om ett basforum är rätt eller fel plats är ju till sist ett beslut som forumvärdarna/ägaren måste ta.
Jag tycker i alla fall att det skulle kännas positivt om PrataBas tillät alla ämnen att disskuteras fritt.
Med ansvar från deltagarna att förvalta ett sådant förtroende,genom att hålla sig borta från personangrepp.
Skulle det uppstå sådana tillfällen då personangrepp ändå förekommer så tycker jag att de/den som gjort sig skyldig till personangrepp inte ska tillåtas vidare tillträde till "debatt-gruppen".
Sköter man det på ett schysst och civiliserat sätt så,varför inte?
Sedan tror jag inte att majoriteten tycker att det är en sådan dum idè.
Det är nog så att det är många som kanske inte bryr sig i att tycka till om detta.
Men att de säkert inte skulle ha något emot att en del av oss tycker det är trevligt och lärorikt att ta del av andras åsikter i ämnen som många gånger är både känsliga och svåra att debattera om.
Skriv svar