Vad är PrataBas.....?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, lärdomen för min del är att det räcker att Semborg är moderator.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Ja, lärdomen för min del är att det räcker att Semborg är moderator.
Var det din uppfattning förra hösten också när du var på väg att lämna forumet? Det är en ärligt ställd fråga. Jag vet vad du kände och hur du upplevde situationen men jag vet inte hur du tänkte om ämnet moderatorer då. Jag vet att du tyckte att det inte funkade här och att du var på väg att sluta. Jag var en av dom som hade PM kontakt med dig och peppade dig.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det hade nog inte spelat så stor roll om det hade funnits moderatorer, liksom den gången och den här och nästa så bränner det över rätt fort.

Jag är rätt säker på att jag INTE kände något behov av moderatorer, tyckte då som nu att det är sunt förnuft som saknas, inte moderatorer.

Anledningen till att detta dragit ut så förbannat är för att du ältar det fortfarande Hellboy.
Jag förstår att du inte accepterar att folk säger vad som helst, men wtf.
Kan vi släppa det här snart?
M tanke på hur få som är här inne i den här tråden och skriver så misstänker jag att om vi skulle ha en poll idag om vi skulle skaffa moderatorer så skulle det bli ett nej. Igen.

Personligen så skulle jag rösta nej i en sådan poll, igen, för att jag inte gillar tanken med småpoliser.
Semborg gör det som behövs om det är någon som informerar honom, kanske skulle någon informerat honom tidigare?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Hellboy skrev:
Jag vet faktiskt inte hur mycket Semborg är här över huvudet taget men han skriver ju inte så värst mycket. Han är den första registrerade medlemmen (vore lite konstigt annars kanske.... :wink: ) men han har bara skrivit ca 600 inlägg.
Han har vänligt men bestämt i någon annan tråd för något år sen klargjort att han inte har för avsikt att deltaga i diskussionerna alls. Jag kan tycka att det är lite tråkigt, för man skapar ju en bild av alla som man bara "träffar" här på PRATABAS. Å andra sidan kanske det är bra att hålla sig så neutral som möjligt om man ska hålla det här skeppet flytande. Det är kanske dumt att dansa på däck om skutan börjar luta.
Hellboy skrev: Vilket ju givetvis är mer än 80 % av alla medlemmar på forumet och nu när jag kollade så såg jag att det finns nästan 850 medlemmar som inte skrivit ett enda inlägg. :shock:
HÄr ser jag ett annat fenomen. Vi börjar nästan stirra oss blinda på hur många vi är, och glömmer hur många "aktiva" vi är. Visst kan det vara 5000 registrerade namn, men då syns ju inte dessa som reggat sig mer än en gång, TROLL, Dessa som reggade sig för att göra reklam för ett gig på en bygdegård utanför Tierp för tre år sen, dessa som letar trummis eller gitarrist, dessa som vill ha ett svar om man ska ha Fender eller Warwick... ja, ni fattar.
Hellboy skrev: Hur som..... Tanken med att ha några "Santa littles helpers" vore ju att få lite mer koll och snabbare kunna agera lite tidigare innan det spårar ur och folk blir sura eller ledsna. Och för att avlasta Semborg....

Så fort Semborg varnade blev det väldigt lugnt. Finns det en lärdom i detta?

MVH//Jan
...och här kommer ju idéen med "anmäl inlägg" som en åttondels-slap. Semborg och hans "little helpers" får en "headsup" och kan styra bort konflikten INNAN folk begär sorti åt höger och vänster.
Jag vill minnas att någon i någon tråd (kanske rentav den här) räknade ut att det handlar om mindre än 0.05% som är upprörande och stötande.
Här VET jag att du Janne tycker att det räcker med ett inlägg som strider mot moral och sunt förnuft för att topplocket ska gå på vår skäggige musicman-kompis. Missförstå mig inte, jag brukar hålla med...men är väl en i den gråa massan som knappt läser de mest infekterade trådarna för vi kommer för långt ifrån sakfråga och landar i fel sorts diskussion.

Även jag har kommit en bit ifrån grundfrågan inser jag nu, nämligen:
Vad är PRATABAS?

För mig är det rätt enkelt...Det är ett perfekt ställe för fyrsträngsriddare att dela med sig av sin samlade kunskap gällande inte BARA basrelaterat. Jag är själv intresserad av malt, mat, djur, spel, barnuppfostran, idrott, film, datorer, väder, länder, vin, frisyrer, skägg, kompisar, roliga youtubeklipp, göteborgshumor....pratabas, helt enkelt.

Därför blir JAG lite nedstämd när jag ser hur folk lovar/hotar att inte besöka OFF TOPIC bara för att en och annan tråd råkar spåra ur lite. Vi har ju en trillion andra trådar med nyttiga inlägg också....

just my two...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

Det kanske är bäst att boota om forumet en gång för alla.
Med Kapten Mjukbralla vid rodret samt ett gäng alltid politiskt korrekta moderatorer i besättningen (alla bär givetvis flytväst och livlina för säkerhets skull) kommer ingen att behöva vara rädd för att hamna i något blåsväder eftersom skutan aldrig någonsin kommer att kasta loss från kajen. Lugnare vatten, makligare sjö. :hmm:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

DoggyD skrev:Det kanske är bäst att boota om forumet en gång för alla.
Med Kapten Mjukbralla vid rodret samt ett gäng alltid politiskt korrekta moderatorer i besättningen (alla bär givetvis flytväst och livlina för säkerhets skull) kommer ingen att behöva vara rädd för att hamna i något blåsväder eftersom skutan aldrig någonsin kommer att kasta loss från kajen. Lugnare vatten, makligare sjö. :hmm:
Är du från västkusten? :lol: ;-)
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Tarzan08 skrev:Han har vänligt men bestämt i någon annan tråd för något år sen klargjort att han inte har för avsikt att deltaga i diskussionerna alls.
Jag har hört att Semborg brukar skriva två inlägg vid fullmåne någonstans mellan 00:00 och 00:29 men att han sedan raderar dem.
Beroende på vilket inlägg man läser så kan man antingen öka sin fingerfärdighet med 20% eller om man läser fel inlägg så hamnar höger- och vänsterhanden förevigt i osynk.
Fast, jag vet inte. Låter lite larvigt men det är vad jag hört.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

SnorLars skrev:
Tarzan08 skrev:Han har vänligt men bestämt i någon annan tråd för något år sen klargjort att han inte har för avsikt att deltaga i diskussionerna alls.
Jag har hört att Semborg brukar skriva två inlägg vid fullmåne någonstans mellan 00:00 och 00:29 men att han sedan raderar dem.
Beroende på vilket inlägg man läser så kan man antingen öka sin fingerfärdighet med 20% eller om man läser fel inlägg så hamnar höger- och vänsterhanden förevigt i osynk.
Fast, jag vet inte. Låter lite larvigt men det är vad jag hört.
:D :D

Vi måste träffas någon dag.

//J :D
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Hellboy skrev:
SnorLars skrev:
Tarzan08 skrev:Han har vänligt men bestämt i någon annan tråd för något år sen klargjort att han inte har för avsikt att deltaga i diskussionerna alls.
Jag har hört att Semborg brukar skriva två inlägg vid fullmåne någonstans mellan 00:00 och 00:29 men att han sedan raderar dem.
Beroende på vilket inlägg man läser så kan man antingen öka sin fingerfärdighet med 20% eller om man läser fel inlägg så hamnar höger- och vänsterhanden förevigt i osynk.
Fast, jag vet inte. Låter lite larvigt men det är vad jag hört.
:D :D

Vi måste träffas någon dag.

//J :D
Hehehe....vettefan om jag vågar skriva det här, eftersom det var just det här som blev bensin på Hellboy-tråden.
Men det var ju PRECIS det här jag ville visa och som jag gillar med det här jäkla stället!

Jag vill också träffas och svinga ett glas
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Tarzan08 skrev:
Hellboy skrev:
SnorLars skrev:
Tarzan08 skrev:Han har vänligt men bestämt i någon annan tråd för något år sen klargjort att han inte har för avsikt att deltaga i diskussionerna alls.
Jag har hört att Semborg brukar skriva två inlägg vid fullmåne någonstans mellan 00:00 och 00:29 men att han sedan raderar dem.
Beroende på vilket inlägg man läser så kan man antingen öka sin fingerfärdighet med 20% eller om man läser fel inlägg så hamnar höger- och vänsterhanden förevigt i osynk.
Fast, jag vet inte. Låter lite larvigt men det är vad jag hört.
:D :D

Vi måste träffas någon dag.

//J :D
Hehehe....vettefan om jag vågar skriva det här, eftersom det var just det här som blev bensin på Hellboy-tråden.
Men det var ju PRECIS det här jag ville visa och som jag gillar med det här jäkla stället!

Jag vill också träffas och svinga ett glas
Ja ja ja..... Det är väl dags för den där glögg/öl/vin/whisky-träffen i studion snart då.... Eller på lokal. Tråkigt nog verkar det som att jag kommer ha något helt SJUKT mycket att göra i december. Men det brukar alltid vara tvärlugnt i januari. Säkert samma i år. Jag ska kolla läget men vi får faan dra ihop något snart. :D

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

PrataBasbowling med efterföljande pubbesök! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Jag e på så länge det är i sthlm och jag inte behöver genera mig med att provspela basar eller annan utrustning.
Öla och bowling är jag däremot duktig på.
Hellboy, vad ligger dina officiella timpriser på (i studion alltså, jag e inte gay. ;-) )?
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Var det nån som sa öl?
BildBildBild
Finns även alkoholfritt alternativ. ;)

Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:PrataBasbowling med efterföljande pubbesök! :D
Blir tyvärr samma svar denna gång från mig vad det gäller bowling. Jag har bowlat en (1) gång i mitt liv. Jag har kastat (eller vad det nu heter) ett (1) klot. Det klotet studsade hårt (!!) tre gånger i banan under några meter och for rätt ner i ränna. All aktivitet avslutades i hallen och alla vände sig om och tittade på mig. En ur personalen kom och sa till mig att: "Ska du ha sönder banan"??!! Jag tog av mig skorna och lämnade hallen. Då hade jag varit där i max tio minuter. Dom första fem gick åt till att betala och få på mig dojjorna. Dom sista fem gick åt till att kasta klotet, få skäll och ta av mig dojjorna. Detta kommer inte att upprepas. Jag tänker aldrig mer bowla. Men jag kan möta upp på efterföljande pubbesök. Jag har varit på väldigt många pubar. Något liknande det som hände i bowlinghallen har aldrig inträffat på en pub. Förutom en gång kanske. För 15 år sedan. Då vägde jag 20 kilo mindre och hade väldigt långt hår. En väldigt full snubbe trodde att jag var en tjej och började ragga på mig.

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Pratabasdart kunde ju funka också om det finns nåt bra ställe!
Mitten av januari brukar vara trist, då nån gång kanske?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

SnorLars skrev:Jag e på så länge det är i sthlm och jag inte behöver genera mig med att provspela basar eller annan utrustning.
Öla och bowling är jag däremot duktig på.
Hellboy, vad ligger dina officiella timpriser på (i studion alltså, jag e inte gay. ;-) )?
Jag har inga timpriser. Dagspriset ligger på 8.500:- + moms/dag. Kärlek är billigare. 10 minuters grovhångel i sångbåset kostar 75:- rätt i fickan men då får du skriva på ett kontrakt där du förbinder dig att aldrig säga något till min flickvän. Den som bryter mot kontraktet får betala en tilläggskostnad på 19:-.

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

:shock:

Hur lång räknar du med att en dag är?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Pratabasdart kunde ju funka också om det finns nåt bra ställe!
Mitten av januari brukar vara trist, då nån gång kanske?
Det där är ju helt strålande! Skulle passa mig perfekt. Fast vart hittar man en pub med dart tavla nu för tiden? När jag flyttade till Stockholm -91 fanns det dart tavlor på var och varannan pub. Det var bättre förr...... :cry:

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:Pratabasdart kunde ju funka också om det finns nåt bra ställe!
Mitten av januari brukar vara trist, då nån gång kanske?
Det där är ju helt strålande! Skulle passa mig perfekt. Fast vart hittar man en pub med dart tavla nu för tiden? När jag flyttade till Stockholm -91 fanns det dart tavlor på var och varannan pub. Det var bättre förr...... :cry:

//J
Ja, det är väl nästan så att man behöver känna nån som spelar Dart regelbundet nånstans där vi kan boka upp ett par tavlor några timmar och även låna pilar.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:PrataBasbowling med efterföljande pubbesök! :D
Blir tyvärr samma svar denna gång från mig vad det gäller bowling. Jag har bowlat en (1) gång i mitt liv. Jag har kastat (eller vad det nu heter) ett (1) klot. Det klotet studsade hårt (!!) tre gånger i banan under några meter och for rätt ner i ränna. All aktivitet avslutades i hallen och alla vände sig om och tittade på mig. En ur personalen kom och sa till mig att: "Ska du ha sönder banan"??!! Jag tog av mig skorna och lämnade hallen. Då hade jag varit där i max tio minuter. Dom första fem gick åt till att betala och få på mig dojjorna. Dom sista fem gick åt till att kasta klotet, få skäll och ta av mig dojjorna. Detta kommer inte att upprepas. Jag tänker aldrig mer bowla. Men jag kan möta upp på efterföljande pubbesök. Jag har varit på väldigt många pubar. Något liknande det som hände i bowlinghallen har aldrig inträffat på en pub. Förutom en gång kanske. För 15 år sedan. Då vägde jag 20 kilo mindre och hade väldigt långt hår. En väldigt full snubbe trodde att jag var en tjej och började ragga på mig.

//J
Äsch det kan hända alla ;)
Jag tycker inte du borde ge upp på bowlingen för det.

Det är fantastiskt kul när man kan det!
Allt kräver övning :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

OT hoppar jag. Har insett att jag inte är intresserad av andras vitsar, barn, flick/pojkvänner och gud vet vad.
Sprit orkar jag inte läsa om heller för jag dricker åt h-e för mycket ändå.
Efter min korta paus från forumet så har jag försiktigt hittat hit igen. Sparsmakat skall jag endast ägna mig åt det som bas/musik relaterade ämnen. Aldrig någonsin skall jag ge mig in i någon debatt, eller engagera mig. Risken för det är störst i OT. Ignorefilter för personer, inlägg och ämnen helt enkelt...
Jag har lovat mig själv att aldrig bli slösa karma och bli upprörd över att titta in i en laptop mer.
Tror det kommer att bli bra.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev::shock:

Hur lång räknar du med att en dag är?
Jag brukar inte vara så noga men 10 - 19 är vanligt. Dom flesta orkar inte längre än så. Det är inte dyrt om man ser till vad som finns i studion i form av utrustning och instrument. SSL bord, Studer A80 med Dolby SR på alla kanaler, Apogee Symphony med AD-16x/DA-16X converters, Steinway flygel, Hammond B3 med leslie, Wurlitzer piano, trummor på plats som låter väldigt bra, dom bästa mikrofonerna på planeten, slagverk, hur mycket akustiska instrument som helst och många elgitarrer och basar. Det finns nog ingen annan studio i stan som kan konkurrera. Polar studion som nu ligger på Hornsgatan kanske men dom är dyrare. Min flygel är bättre. Vissa gillar Calrec bord mer än SSL och andra gör det inte men i övrigt är det snarlikt. Jag konkurerar inte med lågbudgetstudios. Stockholms Hamnar har lite samma filosofi när man slussar ut och in i Mälaren med båt. Det är gratis in men kostar när man ska ut i Östersjön igen. I Mälaren är det sötvatten och i Östersjön saltvatten. Smakar det så kostar det.

//J
Senast redigerad av Jan Hellman den tis 24 nov 2009, 22:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
Hellboy skrev:
TDHP skrev:Pratabasdart kunde ju funka också om det finns nåt bra ställe!
Mitten av januari brukar vara trist, då nån gång kanske?
Det där är ju helt strålande! Skulle passa mig perfekt. Fast vart hittar man en pub med dart tavla nu för tiden? När jag flyttade till Stockholm -91 fanns det dart tavlor på var och varannan pub. Det var bättre förr...... :cry:

//J
Ja, det är väl nästan så att man behöver känna nån som spelar Dart regelbundet nånstans där vi kan boka upp ett par tavlor några timmar och även låna pilar.
Biljard kanske? Det finns en biljarhall med rättigheter här på Hornsgatan som är bra. Dom har många bord och har öppet sent.

*EDIT* Kanske dags för en egen tråd om detta så att denna tråd kan gå On topic igen. HTTP? Kan du dra igång en tråd? *Slut Edit*

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Biljard funkar också!
Och jag är nog rätt bortskämd med "min" studio på hemmaplan...

Edit: Ny tråd skapas!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

anli skrev:OT hoppar jag. Har insett att jag inte är intresserad av andras vitsar, barn, flick/pojkvänner och gud vet vad.
Sprit orkar jag inte läsa om heller för jag dricker åt h-e för mycket ändå.
Efter min korta paus från forumet så har jag försiktigt hittat hit igen. Sparsmakat skall jag endast ägna mig åt det som bas/musik relaterade ämnen. Aldrig någonsin skall jag ge mig in i någon debatt, eller engagera mig. Risken för det är störst i OT. Ignorefilter för personer, inlägg och ämnen helt enkelt...
Jag har lovat mig själv att aldrig bli slösa karma och bli upprörd över att titta in i en laptop mer.
Tror det kommer att bli bra.
Det där är ju bra. Hitta det som är rätt för en själv. I dom bästa av världar ska man ju faktiskt kunna kolla i Off Topic-trådarna också. Helt plötsligt dyker det ju kanske upp något som faktiskt kanske intresserar en och då är det ju tråkigt att missa detta. En PrataBas-träff eller vad det nu kan handla om. Men om "i dom bästa av världar" inte existerar så är det ju bra att plocka russinen ur kakan och plocka bort arseniken. Eller hur man nu ska uttrycka sig..... :?

//J
Skriv svar