Moderator - trådar som spårar ur.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

johnne skrev:vänta lite nu... generalisera.. det är vad ALLA gör.. vi bildar en uppfattning om våran omgivning och personer utefter vad dom gör och inte gör.. om hellboy är överrepresenterad i samtliga poster som ens långväga kan handla om upphovsrätt så är det vad han kommer att bli ihågkommen för..
och hur jag uppfattar folk är väl min ensak.. i mina ögon är du farbror paragraf med samma trötta retorik som vanligt.. skiter heligt i om det retar dig.. du avgör inte vad jag ska tycka.. punkt slut..
Tack.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Dubbelpost
Senast redigerad av Jan Hellman den tor 17 dec 2009, 18:41, redigerad totalt 1 gånger.
Masayo
Medlem++
Inlägg: 4117
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:22
Ort: Eksjö

Inlägg av Masayo »

macahan skrev:Jag tycker vi stänger forumet över julen så känslorna får rinna av lite.
Stort plus på det förslaget!
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

johnne skrev:vänta lite nu... generalisera.. det är vad ALLA gör.. vi bildar en uppfattning om våran omgivning och personer utefter vad dom gör och inte gör.. om hellboy är överrepresenterad i samtliga poster som ens långväga kan handla om upphovsrätt så är det vad han kommer att bli ihågkommen för..
och hur jag uppfattar folk är väl min ensak.. i mina ögon är du farbror paragraf med samma trötta retorik som vanligt.. skiter heligt i om det retar dig.. du avgör inte vad jag ska tycka.. punkt slut..

moderatorer.. vi snackar om offtopic här.. vi får alltså inte snacka politik eller religion.. då får vi inte tala om någonting som har med vårat samhälle att göra med andra ord.. vi får inte ha åsikter.. tänk så jobbigt det ska bli för hellboy att inte kunna prata upphovsrätt som i hög grad är en politisk fråga..

god jul på er allihopa.. jesus är död gunde svan lever.
+1

Generaliseringar är en förutsättning för mänsklig social funktion.
Utan det så blir situationen ohållbar.

Om man förbjuder generaliseringar vad blir kvar?
Jo, rättshaverister.

Lycka till tomtar och troll men kommer generaliseringspunkten med så kan alltså varenda inlägg i det här forumet anmälas mer eller mindre.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Till och med lagstiftning bygger på generalisering, det är nödvändigt för att man inte skall tvingas avla fram en muppras där alla är lika...
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

macahan skrev:Jag tycker vi stänger forumet över julen så känslorna får rinna av lite.
Jag tycker att vi tänker vackra tankar om snö, jul, sommar, sol, basar, förstärkare och inte minst ukuleleer (hur fasen skriver man plural på ukulele) och pratar vidare i andra trådar.

Det tjäna ingenting till att spy galla över varann mer i denna tråden - 7 sidor galla räcker fint.
Och som alltid då man fått spy lite känner man sig förhoppningsvis lite bättre och kan tackla verkligheten med ett leende.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Roland skrev:Till och med lagstiftning bygger på generalisering, det är nödvändigt för att man inte skall tvingas avla fram en muppras där alla är lika...
Muppar som är så söta... :(
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Roland skrev:Till och med lagstiftning bygger på generalisering, det är nödvändigt för att man inte skall tvingas avla fram en muppras där alla är lika...
Hellboy skriver bara om upphovsrätt.....

Inga bögar kan kontrollera sin sexualdrift......

Alla Stockholmare är dumma i huvudet......

Alla invandrare är brottslingar....

ALLA taxichaffisar missuppfattar medvetet det precis det alla säger till dom....

Du vet vad jag menar. Och januari dricker vi pilsner.

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:
Roland skrev:Till och med lagstiftning bygger på generalisering, det är nödvändigt för att man inte skall tvingas avla fram en muppras där alla är lika...
Hellboy skriver bara om upphovsrätt.....

Inga bögar kan kontrollera sin sexualdrift......

Alla Stockholmare är dumma i huvudet......

Alla invandrare är brottslingar....

ALLA taxichaffisar missuppfattar medvetet det precis det alla säger till dom....

Du vet vad jag menar. Och januari dricker vi pilsner.

//J
Pilsner är en grov generalisering, jag kan tänka mig en Bayer!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Roland skrev:
Hellboy skrev:
Roland skrev:Till och med lagstiftning bygger på generalisering, det är nödvändigt för att man inte skall tvingas avla fram en muppras där alla är lika...
Hellboy skriver bara om upphovsrätt.....

Inga bögar kan kontrollera sin sexualdrift......

Alla Stockholmare är dumma i huvudet......

Alla invandrare är brottslingar....

ALLA taxichaffisar missuppfattar medvetet det precis det alla säger till dom....

Du vet vad jag menar. Och januari dricker vi pilsner.

//J
Pilsner är en grov generalisering, jag kan tänka mig en Bayer!
Jag tänker dricka ale. Det är upp till var och en att dricka den pilsner/öl som faller i smaken för tillfället.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men nu citerar du ju fritt hur som helst, ingen har sagt precis det du skriver...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Men kan ni ge er allihopa....var glada och drick en Corsendonk! :D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Men nu citerar du ju fritt hur som helst, ingen har sagt precis det du skriver...
Inte vad det gäller taxichaffisar och, av vad jag kan åminna mig, invandrare. Men i det sista fallet har det legat rackarns nära.

//J
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8593
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Om ingen annan vill, så kan jag vara moderator ett par dagar... 8) 8)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nära skjuter ingen hare!!

Att alla stockholmare skulle vara dumma i huvudet har ingen heller sagt, och inte att INGA bögar kan kontrollera sin sexualdrift.
Men visst, rätt nära det sistnämnda förstås, och en del kan väl tolka det som att dryga/otrevliga är detsamma som dumma i huvudet. Men det låter värre att kalla någon dum i huvudet än dryg...

Återigen så sympatiser jag ICKE med vad MatsD skrivit ang homosexuella.
För övrigt så tycker jag att iom att Mats fått en reprimand, tagit bort inlägget och vad jag vill komma ihåg bett om ursäkt (?) så tycker jag att den biten ska droppas och inte föras på tal mer. Det är överspelat nu. Finns ingen anledning enl mig att älta det längre.
Senast redigerad av blackparkas den tor 17 dec 2009, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Vuxna män...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

engson skrev:Om ingen annan vill, så kan jag vara moderator ett par dagar... 8) 8)

Jag har redan talat med Semborg och jag kommer vara moderator över jul och nyårshelgerna sedan är det Maktens tur fram till trettondagen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Samuel V skrev:Vuxna män...

Vad är det för fel nudå?
Vi håller ju på att bli sams igen...
Gå och photoshoopa lite du så att du får till nå´n vettig Enhörning någon gång.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8593
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

blackparkas skrev:
engson skrev:Om ingen annan vill, så kan jag vara moderator ett par dagar... 8) 8)

Jag har redan talat med Semborg och jag kommer vara moderator över jul och nyårshelgerna sedan är det Maktens tur fram till trettondagen.
Synd... och jag som redan hade listat några snygga 'lines'...
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Samuel V skrev:Vuxna män...
+1.
Det har varit ett jävla vuxendagis igår och idag. Jösses.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

blackparkas skrev:
Samuel V skrev:Vuxna män...

Vad är det för fel nudå?
Vi håller ju på att bli sams igen...
Gå och photoshoopa lite du så att du får till nå´n vettig Enhörning någon gång.... ;)
:P

Jag menar bara att vi kan släppa det nu. Köp en god belgare och låt ölet tysta mun! :lol:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Undrar om det finns NÅGON tråd på NÅGOT forum som skribenterna använt ordet "vuxendagis" lika ofta i som denna?
Lite brist på fantasi kan jag tycka...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Alltså, det här är ju värsta vuxendagiset!













;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Samuel V skrev: Jag menar bara att vi kan släppa det nu. Köp en god belgare och låt ölet tysta mun! :lol:

Är inte så förtjust i belgare...
Inte de få jag testat än så länge iaf..
Har nå´n julölsfolkis i kylen hemma iofs men lär bli kvar på jobbet 3 timmar till eller nå´t så det får vänta...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Ber om ursäkt om nån tog illa upp för min vuxendagiskommentar.

Bra att ni håller på att lösa det! Då slipper jag försöka förmedla fred och glädje, och då kan jag dricka öl istället. Skål!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Skriv svar