Öppet brev till Pratabas

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

Grafen skrev:Det är väl fullständigt ointressant ifall en person kan bete sig väl utanför forumet så länge som man bara umgås med denne via just forum?

"Han kallar mig fitta varje gång vi pratar i telefon men han kanske är trevlig öga mot öga så jag fortsätter prata med honom."

Därmed vill jag inte se användaren bannad, vi har folk som beter sig minst lika illa men som inte är "lovligt byte" så att säga. Dessa ignorerar jag och jag rekommenderar att de som störs gör samma sak med denna användare.
Håller fullständigt med och jag ber om ursäkt att jag ett tag trodde att det var du som höll på att busa med alias :wink:
Men som sagt, det finns verkligen folk här som tycker de kan bete sig hursomhelst på deras "bakgård" och då funkar det "ignore-filtret" rätt bra
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Hallå! Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger "Brownskin Woman".
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uKpE_R0pW9A[/youtube]
Officiell stormästare i EB-orden
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Tycker vi ska verkligen tänka på vad som sagts

daionsavage skrev:Varför skall han bemöta oss med respekt då vi inte har klarat av att bemöta honom med respekt?
BB5000 skrev:Det trista är väl att alla har fått ett negativt intryck nu och reagerar på varenda inlägg. Om han ex försöker skämta nu så hugger alla direkt och tar det som ett spydigt troll-inlägg.
Cuba skrev:Så här fint kan det gå om man beter sig korrekt. Notera att tråden skapades av omnämnda person ungefär 24 timmar efter allt raljerande:

Så svårt är det väl inte?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=30499

toppenbra!
Senast redigerad av Laser-Bas den fre 08 jan 2010, 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Tycker vi ska verkligen tänka på vad som sagts

daionsavage skrev:Varför skall han bemöta oss med respekt då vi inte har klarat av att bemöta honom med respekt?
BB5000 skrev:Det trista är väl att alla har fått ett negativt intryck nu och reagerar på varenda inlägg. Om han ex försöker skämta nu så hugger alla direkt och tar det som ett spydigt troll-inlägg.
Cuba skrev:Så här fint kan det gå om man beter sig korrekt. Notera att tråden skapades av omnämnda person ungefär 24 timmar efter allt raljerande:

Så svårt är det väl inte?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=30499

toppenbra!
Senast redigerad av Laser-Bas den fre 08 jan 2010, 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Lilldjuret
Medlem+
Inlägg: 1954
Blev medlem: ons 17 dec 2008, 10:23
Ort: Norberg

Inlägg av Lilldjuret »

Det största problemet är ju inte vem som skrivit vad, eller ja, det är ju det som är grejen, men det största problemet är att dessa trådar inte modererats genom vare sig civilkurage eller auktoritet och kunnat stoppats innan de gick överstyr... Jag vill inte se Atlant bannad, kanske varnad, men då skulle nog ett flertal andra personer också få sig en varning...
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Lilldjuret skrev:Det största problemet är ju inte vem som skrivit vad, eller ja, det är ju det som är grejen, men det största problemet är att dessa trådar inte modererats genom vare sig civilkurage eller auktoritet och kunnat stoppats innan de gick överstyr... Jag vill inte se Atlant bannad, kanske varnad, men då skulle nog ett flertal andra personer också få sig en varning...
+1234321


saknat dig erik :hug:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Grafen skrev: "Han kallar mig fitta varje gång vi pratar i telefon men han kanske är trevlig öga mot öga så jag fortsätter prata med honom."
Jag kanske ska börja kalla dig fitta IRL också?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

Jag ser Atlants/Into's poäng. Den är simpel och kort.

Det som är mer intressant är hur du mobbar och skryter fram din åsikt. Du har en bufflighet som gör att man spänner rövmuskeln när man läser dina inlägg.


Det intressanta är inte hur du dömer folk... Det intressanta är hur pass benägen du är över att uttrycka ditt #1 disneymentalitet om att man inte kan köpa kärle... Skills. #2 Misstycke med mängden basar folk har på ett BASFORUM.
Som jag sa tidigare; Jag ser syftet i ditt destruktiva beteende i ögonen.
Sluta ta med hink med vatten till sandlådan!


Jag tror du är medveten om att du kan skriva. Väldigt medveten.
Jag tror att du är den typen som runkar framför spegeln.



Du är som alla 14åringar i onlinespel som tjatar och skriver L2P FFS! Du vill helt enkelt visa dig "stark" över internet...

Du klampar in hit. Trampar på ALLAS tår och sen försöker vända allt mot oss, samtidigt som du svingar ditt jätteego runt i rummet.
_________________

ja tänk vad han fått höra för elakheter..
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Gäst

Inlägg av Gäst »

bootsy skrev:
Grafen skrev: "Han kallar mig fitta varje gång vi pratar i telefon men han kanske är trevlig öga mot öga så jag fortsätter prata med honom."
Jag kanske ska börja kalla dig fitta IRL också?
Minnesluckor?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

blackparkas skrev:Men har Atlant gjort något pissigt inlägg sedan sent igår kvall?

Bump.

Jag tror ju och hoppas att Atlants och min deal igår innebär att Atlant tänkt sluta skriva som han gjort ibland tidigare och att han alltså i framtiden kommer vara en tillgång till forumet.

Nu är det ju många fler än jag som skrivit lite taskiga saker om/till Atlant så jag vet ju förstås inte hur han tycker om saken, men vi tummade på att han inte skulle skriva på samma sätt han gjort tidigare + att han inte skulle använda förolämpningar och att jag inte skulle bry mig i kommentarer han gjort fram tills igår, även om jag skulle hitta något som jag tyckte var lustigt.

Eftersom jag inte sett något från Atlant idag så förutsätter jag att han respekterar vår önskan om lite lugnare approach och därför kommer iaf inte jag älta den här saken mer.

Är det så att det dyker upp något igen så ska vi självklart reagera på ett eller annat vis, men tills dess att det ev. händer så tycker jag vi låter den här saken bero nu.

Jag kan överreagera rätt rejält som ni vet, och även om jag tyckte det var befogat i det här fallet så bör vi kunna lämna detta nu och välkomna Atlant igen och ge honom en chans.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++
Inlägg: 4748
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 09:39
Ort: Göteborg

Inlägg av John_D »

blackparkas skrev:
blackparkas skrev:Men har Atlant gjort något pissigt inlägg sedan sent igår kvall?

Bump.

Jag tror ju och hoppas att Atlants och min deal igår innebär att Atlant tänkt sluta skriva som han gjort ibland tidigare och att han alltså i framtiden kommer vara en tillgång till forumet.

Nu är det ju många fler än jag som skrivit lite taskiga saker om/till Atlant så jag vet ju förstås inte hur han tycker om saken, men vi tummade på att han inte skulle skriva på samma sätt han gjort tidigare + att han inte skulle använda förolämpningar och att jag inte skulle bry mig i kommentarer han gjort fram tills igår, även om jag skulle hitta något som jag tyckte var lustigt.

Eftersom jag inte sett något från Atlant idag så förutsätter jag att han respekterar vår önskan om lite lugnare approach och därför kommer iaf inte jag älta den här saken mer.

Är det så att det dyker upp något igen så ska vi självklart reagera på ett eller annat vis, men tills dess att det ev. händer så tycker jag vi låter den här saken bero nu.

Jag kan överreagera rätt rejält som ni vet, och även om jag tyckte det var befogat i det här fallet så bör vi kunna lämna detta nu och välkomna Atlant igen och ge honom en chans.
+1
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Fattar inte varför alla retat upp sig så totalt på honom. Finns ju flera andra här som i mina ögon skrivit värre saker som fortfarande är medlemmar så det där att banna är bara dumt.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Bara släpp det, så löser det sig.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

bootsy skrev:
basmartin skrev:Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?

Sedan är hans debatt teknik inte så lysande iofs, för att hålla en skön nivå ska man nog undvika att smyga in förolämpningar till den man svarar.

Nu är han väl rätt grinig på alla, vilket man kan se på ett och annat inlägg...

Hade jag varit moderator, så hade jag bannat/varnat fler användare än Atlant.

Hursom, så tycker jag att man i alla lägen undvika personangrepp på ett forum. Man ska inte kalla varandra, praktsvin, pucko, idiot, arsle osv. Förutom känner varandra bra och kan använda det skämtsamt. ;)
Martin, jag älskar dig för ditt sätt att se det bästa hos människor och jag kan verkligen hålla med dig i delar av det du säger. Men den här killen har betett sig märkvärdigt från början. Visst är många av reaktionerna oerhört överdrivna, men han har inte ett ögonblick demonstrerat den minsta antydan till att vilja anpassa sig till det klimat vi odlat på PrataBas. Jag tycker att han är i sin fulla rätt att uttrycka sina gentemot majoriteten avvikande åsikter, men hans sätt att stenhårt döma ut andra och att försöka hävda sin överlägsenhet på diverse vis blir av naturen motsagd. De tjuvnyp han utsattes för besvarade han med handgranater - hade han tagit debatten på ett vettigare sätt hade det aldrig gått såhär långt.

Det är svårt att bedöma människor över Internet - jag vill tro och hoppas på att han är en vettig person IRL, men jag måste erkänna att jag tvivlar.
Hans diskussionsteknik är ju usel, men annars så har han initialt inte gjort något som bryter mot reglerna, såvida han inte "svarar på tal", så att säga. Vad jag har sett, får jag tillägga. Svarar han på ett inlägg så brukar han alltid få med något som kan tolkas som en förolämpning, men jag är inte säker på att han menar så. Hans språkbruk påminner lite om Califens, som kan kalla folk pucko till höger och vänster utan att mena något illa med det....

dereborn skrev:
basmartin skrev: Han är inte ensam skyldig till denna smörja, han började ju lugnt och försiktigt och hans tanke var inte att trampa alla på tårna eller att förolämpa. Han blev ju inte bemött så bra, han hade väl uttryckt sig lite klumpigt, men klumpigheten hade säkert lite med att göra att svenska inte är hans modersmål. Det spårade inte ur förrän alla tjuvnyp kom, vilket är rätt vanligt här och han svarade med samma mynt. Sedan var snöbollen i rullning.

Blir han kallad "djävla pucko" så är det väl klart att han reagerar på det?
Atlant skrev: ...Jävla pucko....
hmmmm....
Hur menar du nu?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Eftersom jag har varit en av dem som reagerat ganska burdust och negativt så kan väl jag bara hålla med om att vi skall ge alla en chans...så jag kan dra sträck över ALLT som sagts tidigare, även om jag inte tar tillbaka ett ord av vad jag sagt.

Så, från och med nu tycker jag att vi går vidare...glömmer tidigare gruff.

Men om det fortsätter så kan jag tänka mig att dra blank lans igen...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Roland skrev:Eftersom jag har varit en av dem som reagerat ganska burdust och negativt så kan väl jag bara hålla med om att vi skall ge alla en chans...så jag kan dra sträck över ALLT som sagts tidigare, även om jag inte tar tillbaka ett ord av vad jag sagt.

Så, från och med nu tycker jag att vi går vidare...glömmer tidigare gruff.

Men om det fortsätter så kan jag tänka mig att dra blank lans igen...
Ny avatar igen? Säkert att du inte spelar med dessa herrar?


Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Svensson skrev:
Roland skrev:Eftersom jag har varit en av dem som reagerat ganska burdust och negativt så kan väl jag bara hålla med om att vi skall ge alla en chans...så jag kan dra sträck över ALLT som sagts tidigare, även om jag inte tar tillbaka ett ord av vad jag sagt.

Så, från och med nu tycker jag att vi går vidare...glömmer tidigare gruff.

Men om det fortsätter så kan jag tänka mig att dra blank lans igen...
Ny avatar igen? Säkert att du inte spelar med dessa herrar?


Bild
Jag basar där...
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

John_D skrev:
blackparkas skrev:
blackparkas skrev:Men har Atlant gjort något pissigt inlägg sedan sent igår kvall?

Bump.

Jag tror ju och hoppas att Atlants och min deal igår innebär att Atlant tänkt sluta skriva som han gjort ibland tidigare och att han alltså i framtiden kommer vara en tillgång till forumet.

Nu är det ju många fler än jag som skrivit lite taskiga saker om/till Atlant så jag vet ju förstås inte hur han tycker om saken, men vi tummade på att han inte skulle skriva på samma sätt han gjort tidigare + att han inte skulle använda förolämpningar och att jag inte skulle bry mig i kommentarer han gjort fram tills igår, även om jag skulle hitta något som jag tyckte var lustigt.

Eftersom jag inte sett något från Atlant idag så förutsätter jag att han respekterar vår önskan om lite lugnare approach och därför kommer iaf inte jag älta den här saken mer.

Är det så att det dyker upp något igen så ska vi självklart reagera på ett eller annat vis, men tills dess att det ev. händer så tycker jag vi låter den här saken bero nu.

Jag kan överreagera rätt rejält som ni vet, och även om jag tyckte det var befogat i det här fallet så bör vi kunna lämna detta nu och välkomna Atlant igen och ge honom en chans.
+1

+1

:tummenupp:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Fast tydligen så hade den omtalade fuckat upp det redan en timme efter att vi tummat......

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Dr_Blues
Medlem+
Inlägg: 1591
Blev medlem: tor 09 nov 2006, 07:39

Inlägg av Dr_Blues »

blackparkas skrev:Fast tydligen så hade den omtalade fuckat upp det redan en timme efter att vi tummat......
:twisted: Synd!!!

Verkade funka ett bra tag där...

Gav lite av sitt kunnande... synd!
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

blackparkas skrev:Fast tydligen så hade den omtalade fuckat upp det redan en timme efter att vi tummat......
För dig eller alla? Enligt mig fuckar du upp ofta... men säkert inte enligt andra.


Är övertygad om att du sitter spänd och väntar på något du kan pin'a på honom.


Du känns skenhelig...



EDIT:

Gjorde han något offentligt får du gärna Quota. Var det PM är jag inte intresserad
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Laser-Bas skrev:
blackparkas skrev:Fast tydligen så hade den omtalade fuckat upp det redan en timme efter att vi tummat......
För dig eller alla? Enligt mig fuckar du upp ofta... men säkert inte enligt andra.


Är övertygad om att du sitter spänd och väntar på något du kan pin'a på honom.


Du känns skenhelig...



EDIT:

Gjorde han något offentligt får du gärna Quota. Var det PM är jag inte intresserad
Skönt med heliga människor...
Roland skrev:Eftersom jag har varit en av dem som reagerat ganska burdust och negativt så kan väl jag bara hålla med om att vi skall ge alla en chans...så jag kan dra sträck över ALLT som sagts tidigare, även om jag inte tar tillbaka ett ord av vad jag sagt.

Så, från och med nu tycker jag att vi går vidare...glömmer tidigare gruff.

Men om det fortsätter så kan jag tänka mig att dra blank lans igen...
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Man är inte antingen eller. jag vill inte vara "helig".

Jesus dog inte för mina synder

:wink:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Laser-Bas skrev:Man är inte antingen eller. jag vill inte vara "helig".

Jesus dog inte för mina synder

:wink:
Nej, han dog för alla kristnas synder...
Låst