0 nya inlägg!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Inlägg: 1266
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 16:58
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

0 nya inlägg!

Inlägg av Nyasu »

Fasen vad irriterande det är, när man ska kolla allt som har skrivits sedan man senast var här på forumet, och så måste man istället gå igenom alla forumkategorier manuellt och lista ut vilka trådar man läst och inte har läst sedan senast!

På de flesta andra forum går det att visa alla trådar som nyligen postats i, i kronologisk ordning, oavsett om de innehåller "nya" inlägg eller inte. Detta vore något att lägga till, jag vet inte varför denna funktion inte redan finns på detta forum....
Nej, jag är högerkristen.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Men det gör det ju?
Till höger, över den mörkblå randen.


Bild
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Ibland blir det ett fel på forumet som gör att när man kommer till startsidan står det 0 nya inlägg oavsett om man varit borta en dag och loggar in...
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

eller varför inte bara klicka på "nya inlägg" på förstasidan
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Vet vad du menar Nyasu. Mkt irriterande. Detta forum är ibland ett av de segaste jag stött på. Hade det inte varit mitt andra hem så hade jag raderat favoriten.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Kanske är dags att uppgradera till en modernare databas ändå...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Inlägg: 1266
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 16:58
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Nyasu »

Nu händer det här hela tiden! Detta problem måste åtgärdas....
Nej, jag är högerkristen.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Nyasu skrev:Nu händer det här hela tiden! Detta problem måste åtgärdas....
Hur har du ställt in din webläsare vad det gäller cookies? Det är säkert här problemet ligger. Jag har inga problem med detta förutom då jag medvetet manuellt raderar historik och cookies. Och då är det inget forumproblem utan helt självförvållat. ;)

MVH//Jan
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Jan Hellman skrev:
Nyasu skrev:Nu händer det här hela tiden! Detta problem måste åtgärdas....
Hur har du ställt in din webläsare vad det gäller cookies? Det är säkert här problemet ligger. Jag har inga problem med detta förutom då jag medvetet manuellt raderar historik och cookies. Och då är det inget forumproblem utan helt självförvållat. ;)

MVH//Jan
Inte jag heller på någon av mina tre datorer. Jag kör iofs genomgående Firefox på alla.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

cub skrev:
Jan Hellman skrev:
Nyasu skrev:Nu händer det här hela tiden! Detta problem måste åtgärdas....
Hur har du ställt in din webläsare vad det gäller cookies? Det är säkert här problemet ligger. Jag har inga problem med detta förutom då jag medvetet manuellt raderar historik och cookies. Och då är det inget forumproblem utan helt självförvållat. ;)

MVH//Jan
Inte jag heller på någon av mina tre datorer. Jag kör iofs genomgående Firefox på alla.
Jag kör Chrome på Mac men inga problem med Safari heller.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: 0 nya inlägg!

Inlägg av BB3000S »

Nyasu skrev:På de flesta andra forum går det att visa alla trådar som nyligen postats i, i kronologisk ordning, oavsett om de innehåller "nya" inlägg eller inte. Detta vore något att lägga till, jag vet inte varför denna funktion inte redan finns på detta forum....
Den här funktionen skulle jag väldigt gärna ha på PB! Inte för att jag har trassel med inloggningen, men det är lite osmidigt att den enda kronologiska lista man kan få upp är den tom ens senaste besök. Tex om man loggar in en snabbis för att kolla ett PM, och inte har (eller borde ha...) tid att kolla alla nya inlägg - vips så är räknaren nollad.

Inte världens största problem, men dock, det vore kanon med en kronologisk lista som inte slutar vid senaste inloggning.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8593
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag håller med Nyasu och BB3000...
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Inlägg av Lex »

Detsamma händer mig ibland när jag använder Safari på min iMac. Oftast funkar det bra men ibland blir allt oläst markerat som läst helt plötsligt. Detta har aldrig hänt när jag kollar från jobb med Internet Explorer.

På iPhone och iPad har jag aldrig stött på problemet och där använder jag också safari.
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Inlägg av Poester »

Lex skrev:Detsamma händer mig ibland när jag använder Safari på min iMac. Oftast funkar det bra men ibland blir allt oläst markerat som läst helt plötsligt. Detta har aldrig hänt när jag kollar från jobb med Internet Explorer.

På iPhone och iPad har jag aldrig stött på problemet och där använder jag också safari.
samma grej här!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Prova Chrome.

//J
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Funkar hos mig, kör Firefox.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

Jag loggas ut med jämna mellanrum trots att jag valt att förbli inloggad. Det är DÅ jag märkt att det står 0 nya inlägg trots att nya inlägg finns. Jag kör också Chrome med Mac, fast detta händer även med skolans PC där det är XP och Chrome.
Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Inlägg av wheelie87 »

Inti skrev:Jag loggas ut med jämna mellanrum trots att jag valt att förbli inloggad. Det är DÅ jag märkt att det står 0 nya inlägg trots att nya inlägg finns. Jag kör också Chrome med Mac, fast detta händer även med skolans PC där det är XP och Chrome.

Nu hände det mig för första gången, samma sak alltså.

Jag loggades ut medans jag var borta några timmar. (Men låter datorn stå på)
När jag upptäcker att jag loggats ut loggar jag in igen och kollar nya meddelanden och den säger 0. :(

Jag kör Firefox 9 i Windows 7.
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Skriv svar