Förslag på regler för säljtrådar!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Re: Förslag på regler för säljtrådar!

Inläggav Fernan » lör 25 maj 2013, 17:40

Vet inte om det redan tagits upp, men jag tycker att det är förbannat oetiskt att använda skitsnack om andras produkter som säljargument. Produkten som säljs ska i det fall den jämförs med ett annat märke bifogas med referenslänk till tester som visar att säljarens produkt faktiskt är bättre. Om detta inte kan styrkas, ska säljaren omedelbart plocka bort detta ut sin annons.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inläggav Geddan » lör 25 maj 2013, 18:11

Har inte hängt med i tråden, men ngt som stör mig är när säljaren ändrar rubrik, och ibland även raderar
första posten, när grejen är såld.
Varför, liksom?

Såg på Ljudbojen att vissa hade gjort rubriken överstruken, när prylen är såld.

Såg nu att vi inte längre har det valet här, tyvärr.
Alltså det som normalt kodas: <strike>text</strike>

Finurligt och tydligt tyckte jag.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inläggav Fernan » lör 25 maj 2013, 19:57

Fernan skrev:Vet inte om det redan tagits upp, men jag tycker att det är förbannat oetiskt att använda skitsnack om andras produkter som säljargument. Produkten som säljs ska i det fall den jämförs med ett annat märke bifogas med referenslänk till tester som visar att säljarens produkt faktiskt är bättre. Om detta inte kan styrkas, ska säljaren omedelbart plocka bort detta ut sin annons.

I vilket fall är det av enorm vikt att:

1) Läsaren faktiskt förstår det han läser innan han ger uttryck för sin "enorma" frustration.
2) Skicka iväg ett PM till trådskaparen innan man i affekt börjar thrasha tråden utan någon som helst anledning.

....för DET skulle väl vara oetiskt?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Att be om ett förtydligande av ett påstående är fanimej inte att trasha en tråd.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

FöregåendeNästa

Återgå till Synpunkter/ideér