Bugg i bevakat ämne

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+
Inlägg: 951
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 10:58
Ort: Stockholm

Bugg i bevakat ämne

Inlägg av F-klav »

I dag hittade jag en bugg. När man trycker på "bevaka det här ämnet vid svar" så är det ju just det man vill göra, bevaka så fort någon svarar. Normalt funkar det ju så att man får ett mejl och sen måste man gå till ämnet och läsa för att få nästa mejl, så långt är allt bra. Men buggen innebär att när jag har varit där måste lag lägga om bevakningen, annars faller den. För mig i alla fall innebär "bevaka ämnet" något annat än "bevaka kommentaren", men det är det senare man får, så som det är inställt i dag.

Vill man sluta bevaka ämnet kan man ju klicka bort bevakningen på samma sätt som man startade den. Men att behöva lägga om bevakningen så snart man har läst eller svarat i ämnet är superdumt. Tycker i alla fall jag :)

Hoppas att jag som nykomling inte har dragit igång någon gammal stötesten nu, utan verkligen hittat en bugg i forumet.
Användarvisningsbild
Will
Medlem++
Inlägg: 4065
Blev medlem: lör 30 aug 2008, 13:33

Inlägg av Will »

Senast redigerad av Will den tor 17 jun 2010, 00:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+
Inlägg: 951
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 10:58
Ort: Stockholm

Inlägg av F-klav »

Det hände mig nu, med det här ämnet också. Fick inget mejl alls och när jag gick in för att se vad det var för svar (syns ju genom forumet), så hade min bevakning slocknat.
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" :) )
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+
Inlägg: 1762
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 23:51
Ort: Göteborg

Inlägg av thetonequest »

Nej det låter väldigt konstigt...
Har aldrig hänt mig heller och jag bevakar ämnen regelbundet...
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+
Inlägg: 951
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 10:58
Ort: Stockholm

Inlägg av F-klav »

Nu när jag har svarat (och blivit utsparkad ur bevakningen en gång) så verkar det dock sitta i. Skumt.
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" :) )
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Det har hänt mig också de senaste tre-fyra ämnena jag bevakat.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Den funktionen har jag aldrig någonsin lagt märke till.

Nu testar jag den och ser vad som händer.
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+
Inlägg: 951
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 10:58
Ort: Stockholm

Inlägg av F-klav »

Har fortfarande problem med det.

EDIT: Gick in och ändrade i min profil så att jag alltid ska få svar på alla ämnen som jag skriver i, så får vi se om detta funkar. Återkopplar när jag testat ett tag.
Skriv svar