Politiskt och religiöst ignorefilter - hur gör jag?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8593
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag får väl lära mej att sortera bort trådarna själv. Ett problem tycker jag är att många trådar börjar på ett "trevligt och sansat" sätt, men ballar ur efter ett tag. För mej, som kanske är en fegis, blir det svårt att hävda mej och försöka formulera det jag tycker är rätt och som jag vill stå för. Men visst, det är mitt problem.
Nu kanske vi kan dra ett streck i min tråd. Tack.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag tycker fortfarande att en underavdelning för existensiella frågor o dyl i OT är nåt att fundera på, vi får väl se!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

TDHP skrev:
Assar skrev:Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt.
Internet är groteskt stort och det finns utrymme för att diskutera precis vad som helst. Men allt måste inte diskuteras på ett basforum.

Vill du diskutera politik - bara välj vilket politiskt forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera religion - bara välj vilket religiöst forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera basar - då är PrataBas ett bra val!
Det tycker INTE jag!
PrataBas består av en massa folk som vid det här laget blivit mer eller mindre polare, och fler lär komma och bli detsamma. Dom utvecklar man ju olika relationer med, och efter en tid så börjar man helt naturligt diskutera annat än bas-relaterade saker, eftersom man trivs med de allra flesta som håller sig kvar här.
Jag har inte det minsta intresse av att tex hänga på Flashback som verkar bestå av 90% idioter, däremot diskuterar jag gärna samma frågor med mina mer likasinnade vänner här, på en allt som oftast sansad nivå. Att vi ibland tycker fundamentalt olika är ju naturligt och ofta intressant. Ibland tenderar det bli lite för personligt och på lite för låg nivå. Oftast sanerar forumet detta automatiskt, ibland får forumvärdarna hjälpa till. Är man helt allergisk mot allt vad OT heter är det ju ganska enkelt att bara låta bli att läsa den delen. Som jag sagt så många gånger förr, utan OT - inget PrataBas, i alla fall inte för mig.
+1 på allt du sagt i detta ämne.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+
Inlägg: 688
Blev medlem: lör 27 feb 2010, 19:01
Ort: Stockholm

Inlägg av Assar »

TDHP skrev:
Assar skrev:Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt.
Internet är groteskt stort och det finns utrymme för att diskutera precis vad som helst. Men allt måste inte diskuteras på ett basforum.

Vill du diskutera politik - bara välj vilket politiskt forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera religion - bara välj vilket religiöst forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera basar - då är PrataBas ett bra val!
Det tycker INTE jag!
PrataBas består av en massa folk som vid det här laget blivit mer eller mindre polare, och fler lär komma och bli detsamma. Dom utvecklar man ju olika relationer med, och efter en tid så börjar man helt naturligt diskutera annat än bas-relaterade saker, eftersom man trivs med de allra flesta som håller sig kvar här.
Jag har inte det minsta intresse av att tex hänga på Flashback som verkar bestå av 90% idioter, däremot diskuterar jag gärna samma frågor med mina mer likasinnade vänner här, på en allt som oftast sansad nivå. Att vi ibland tycker fundamentalt olika är ju naturligt och ofta intressant. Ibland tenderar det bli lite för personligt och på lite för låg nivå. Oftast sanerar forumet detta automatiskt, ibland får forumvärdarna hjälpa till. Är man helt allergisk mot allt vad OT heter är det ju ganska enkelt att bara låta bli att läsa den delen. Som jag sagt så många gånger förr, utan OT - inget PrataBas, i alla fall inte för mig.
Ok. Det låter som du använder PrataBas som ett allmänt community snarare än ett intresseforum. Det kan man ju naturligtvis göra. Men själv är jag här för att PrataBas.
Bild Bild
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Assar skrev:
TDHP skrev:
Assar skrev:Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt.
Internet är groteskt stort och det finns utrymme för att diskutera precis vad som helst. Men allt måste inte diskuteras på ett basforum.

Vill du diskutera politik - bara välj vilket politiskt forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera religion - bara välj vilket religiöst forum du vill på hela internet.
Vill du diskutera basar - då är PrataBas ett bra val!
Det tycker INTE jag!
PrataBas består av en massa folk som vid det här laget blivit mer eller mindre polare, och fler lär komma och bli detsamma. Dom utvecklar man ju olika relationer med, och efter en tid så börjar man helt naturligt diskutera annat än bas-relaterade saker, eftersom man trivs med de allra flesta som håller sig kvar här.
Jag har inte det minsta intresse av att tex hänga på Flashback som verkar bestå av 90% idioter, däremot diskuterar jag gärna samma frågor med mina mer likasinnade vänner här, på en allt som oftast sansad nivå. Att vi ibland tycker fundamentalt olika är ju naturligt och ofta intressant. Ibland tenderar det bli lite för personligt och på lite för låg nivå. Oftast sanerar forumet detta automatiskt, ibland får forumvärdarna hjälpa till. Är man helt allergisk mot allt vad OT heter är det ju ganska enkelt att bara låta bli att läsa den delen. Som jag sagt så många gånger förr, utan OT - inget PrataBas, i alla fall inte för mig.
Ok. Det låter som du använder PrataBas som ett allmänt community snarare än ett intresseforum. Det kan man ju naturligtvis göra. Men själv är jag här för att PrataBas.
Så kan väl sammanfatta det, ja!
Men bara PrataBas funkar ju utmärkt det också! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

Assar skrev: Ok. Det låter som du använder PrataBas som ett allmänt community snarare än ett intresseforum. Det kan man ju naturligtvis göra. Men själv är jag här för att PrataBas.
Varför måste det ena utesluta det andra? Jag, liksom TDHP tror jag, tycker det är kanon med att kunna kombinera basprat med prat om annat, men fortfarande i den här kretsen av någorlunda likasinnade. Åtminstone delvis likasinnade, som man oftast trivs mycket bra med.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har inget intresse av att vara medlem på ett eller flera forum utöver Pratabas bara för att få prata om annat än basar. Gillar man inte OT, klicka inte på OT-länkarna. Hur svårt kan det vara? Att förbjuda vissa diskussionsämnen är väl ändå riktigt riktigt tråkigt?
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

TFN skrev:Jag har inget intresse av att vara medlem på ett eller flera forum utöver Pratabas bara för att få prata om annat än basar. Gillar man inte OT, klicka inte på OT-länkarna. Hur svårt kan det vara? Att förbjuda vissa diskussionsämnen är väl ändå riktigt riktigt tråkigt?
Det är väl ingen som begärt ett förbud?
Det var fråga om att ge P&R ett eget forum. Då kan de som blir illa berörda av politiska eller religiösa diskussioner lättare undvika dem medan de som vill delta där lätt hittar dem och kan sedan hudflänga varann ostört.

EDIT Jag och flera andra tydligen, vill väldigt gärna ta del av OT-diskussionerna, samtidigt som jag helst vill undvika diskussioner om politik och religion. Att undvika dem är lätt om man inte går in på Off Topic alls, men då missar man också en hel del som man inte vill missa. Alltså vore det för oss med den fega inställningen en fördel om det fanns en egen kategori för P&R, politik och religion.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Gäst

Inlägg av Gäst »

tripod999 skrev:
TFN skrev:Jag har inget intresse av att vara medlem på ett eller flera forum utöver Pratabas bara för att få prata om annat än basar. Gillar man inte OT, klicka inte på OT-länkarna. Hur svårt kan det vara? Att förbjuda vissa diskussionsämnen är väl ändå riktigt riktigt tråkigt?
Det är väl ingen som begärt ett förbud?
Det var fråga om att ge P&R ett eget forum. Då kan de som blir illa berörda av politiska eller religiösa diskussioner lättare undvika dem medan de som vill delta där lätt hittar dem och kan sedan hudflänga varann ostört.
Ale skrev: "Eller gör som Talkbass, "no politics" och så ingen religion på det." Liten höll med. Assar skrev "Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt."
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

TFN skrev:
tripod999 skrev:
TFN skrev:Jag har inget intresse av att vara medlem på ett eller flera forum utöver Pratabas bara för att få prata om annat än basar. Gillar man inte OT, klicka inte på OT-länkarna. Hur svårt kan det vara? Att förbjuda vissa diskussionsämnen är väl ändå riktigt riktigt tråkigt?
Det är väl ingen som begärt ett förbud?
Det var fråga om att ge P&R ett eget forum. Då kan de som blir illa berörda av politiska eller religiösa diskussioner lättare undvika dem medan de som vill delta där lätt hittar dem och kan sedan hudflänga varann ostört.
Ale skrev: "Eller gör som Talkbass, "no politics" och så ingen religion på det." Liten höll med. Assar skrev "Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt."
OK, men det är i alla fall ingen huvudtes i tråden. Ts föreslog en egen kategori, och det är vad jag också tycker. Inledande ordet "eller" antyder att det var en ny, alternativ tanke. Men inte vad ts förespråkade. Jag och flera andra som inte gillar P&R-bråk har deklarerat att OT ändå är ett viktigt forum.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Gäst

Inlägg av Gäst »

tripod999 skrev:
TFN skrev:
tripod999 skrev:
TFN skrev:Jag har inget intresse av att vara medlem på ett eller flera forum utöver Pratabas bara för att få prata om annat än basar. Gillar man inte OT, klicka inte på OT-länkarna. Hur svårt kan det vara? Att förbjuda vissa diskussionsämnen är väl ändå riktigt riktigt tråkigt?
Det är väl ingen som begärt ett förbud?
Det var fråga om att ge P&R ett eget forum. Då kan de som blir illa berörda av politiska eller religiösa diskussioner lättare undvika dem medan de som vill delta där lätt hittar dem och kan sedan hudflänga varann ostört.
Ale skrev: "Eller gör som Talkbass, "no politics" och så ingen religion på det." Liten höll med. Assar skrev "Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt."
OK, men det är i alla fall ingen huvudtes i tråden. Ts föreslog en egen kategori, och det är vad jag också tycker. Inledande ordet "eller" antyder att det var en ny, alternativ tanke. Men inte vad ts förespråkade. Jag och flera andra som inte gillar P&R-bråk har deklarerat att OT ändå är ett viktigt forum.
Fattar faktiskt inte vad du vill mig men det spelar ingen roll. Inte så viktigt.
Jag tycker i alla fall att det är helt ok med trådar som rör obekväma ämnen, gillar men det inte så är det bara att klicka vidare. Det tar 3 sekunder att fatta när en tråd är infekterad.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Av ren nyfikenhet: de av er som verkligen tycker att det är irriterande med trådar som innehåller politik och infekterade diskussioner, läser ni tråden och återvänder ni till den eller ignorerar ni den bara?
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Ett forumrum för politik och religion. Hmm, kan ju heta Politik och Religion Rummet. Någon som fattar? :lol:
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Man kan inte vända ryggen till er en dag utan att ni börjar bråka...
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+
Inlägg: 688
Blev medlem: lör 27 feb 2010, 19:01
Ort: Stockholm

Inlägg av Assar »

TFN skrev:Assar skrev "Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt."
Det är inte detsamma som att jag tycker det ska tas bort. Bara att jag inte skulle sakna det.

Ändock, om jag ska hela tiden ska blunda för OT-trådar med titlar som "Bögar ska inte ha mänskliga rättigheter" så fort jag kollar listan över nya ilägg så kommer jag garanterat tröttna på sajten rätt snart. Därav mitt förslag att exkludera OT-trådar från listan över nya inlägg.
Bild Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Assar skrev:
TFN skrev:Assar skrev "Jag skulle tycka det var helt okej om OT togs bort helt."
Det är inte detsamma som att jag tycker det ska tas bort. Bara att jag inte skulle sakna det.

Ändock, om jag ska hela tiden ska blunda för OT-trådar med titlar som "Bögar ska inte ha mänskliga rättigheter" så fort jag kollar listan över nya ilägg så kommer jag garanterat tröttna på sajten rätt snart. Därav mitt förslag att exkludera OT-trådar från listan över nya inlägg.
Jösses, alla märker ord idag. Vad är det med er, är det fullmåne?
Skriv svar