Forumvärdarnas roll

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Hellboy skrev:
unicornbass skrev:Väl talat!

Genom absoluta regler kommer man som tidigare talare inte åt rasism, om än illa "dold" i klyftig retorik. Det enda sätt att komma åt detta är genom regler som säger att alla är välkomna MEN att trampa i sina åsikter på andra kan klassas som hets mot folkgrupp vilket rasistiska inlägg eller kategoriseringar som typ att skåningar är mindre värda eller att stödja sig mot rasforskning etc.. Så i princip så anser jag att alla bör kunna samexistera på PB om man följer dessa etiska regler. OCH här kommer den springande punkten; genom att utsättas för alla rubriker som kan tänkas innehålla typiska smygrasistiska illa dolda elitistiska svenskar är bäst trådar mjukar vi sakta men så jävla säkert upp vår uppfattning om saker och ting. Propaganda kallas det. Funkar VARJE gång. Se reklam, se Tyskland på 30-talet, se aftonbladet.se etc etc....

Så mitt förslag är att radera inlägg med rasistiska inslag, de är jävligt tröttsamma för mig (och tydligen 99.9% av PB) och när det är meningen att PB ska vara en inspirationskällaför basister fritt från rasism, ett sk brödraskap går det inte att tolerera sånt här på PB. Lika lite som jag släpper in rasister i min verkstad. Inte för att de är mindre värda utan för jag pallar inte med folk som inte varit utanför 70-skylten.

Sånt här måste styras upp NU, sedan kan det vara försent.

Att ha rasistiska (vilka de nu än må vara) åsikter gör inte en människa mindre värd, men bara längre ner på den etiska evolutionsskalan IMO.
Vi får bilda föreningen "Basister mot rasister". ;)

MVH//Jan
Jag är med :wink:

väl talat av alla som vill kännas vid lite beröm, ingen nämnd och ingen glömd :tummenupp:

tråkigt att inte alla kan ha ödmjukhet och förståelse för andra människor,
jag vet hur känsloklimatet är i en småstad (bor i en själv, men är född och uppfostrad i en storstad) och jag tycker att det faktiskt är sorgligt att väldigt många inte hålla sina fördomar för sej själva och ABSOLUT INTE SPY UT SINA EGENHETER PÅ VÅRT TREVLIGA FORUM

tack för mej !

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Kalebas skrev:
MikeO skrev:
blackparkas skrev:Om man går tillbaka till det här med personangrepp etc...

Kommentarer som "typiskt stockholmare" och "är du från Göteborg eller?" och om Sunken i sin vanliga skämtsamma ton kallar mig rövhatt, det är att betraktas som personangrepp då eller?
Vart drar man gränsen?

Med dagens, förvisso något utdöende, ironiska generation är det väldigt svårt.
Se till olabolas kommentar om att strömming är äckligt och jag svarar DU är äcklig, med en smiley.
Är det personangrepp?
Ska jag ha en varning?
Vart drar ni gränsen?
Personligen drar jag gränsen där nån säger att de blir illa berörda/tar illa upp.
Rätt eller fel....det kan man diskutera, men för mig handlar det om respekt.
Om Parkas kallar mig Jävla Gurkmajor och jag kallar honom Lapppojke och vi båda tycker att det är ok, är det ok.
Men om jag nån gång går för långt och t.ex gör mig lustig över hans religion och han tar illa upp, slutar jag.

Man kan ha en rå jargong, så länge det är ok för alla inblandade.
Men respektera när nån tar illa upp av en post eller en bild.
Det var väl den respekten som Melker (dionsavage) visade genom att byta sin avatar när MatsD "tog illa upp" av eccehomoavataren. Fast det kändes mest som att Mats återigen ville provocera när han startade en tråd om det.
Det är naturligtvis mycket svårt att bedöma "varför" nån tar i illa upp.
I avtar-fallet upplevde jag det mera som en allmän fientlighet mot homosexuella, är en religiös övertygelse eller ett rent personangrepp... men det är naturligtvis där Forumvärdarna får träda in.
Personligen får hela Treenigheten stå på bild och leka tåg, utan att jag tar upp.
Men om man börjar att posta nazipropaganda eller pedofillänkar, har man gott för långt.
I de fallet kan det dessutom handla om rena olagligheter.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Skriv svar