Vilka ämnen ska vara tillåtna att skriva om?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Borde det vara tillåtet att skriva om sport på pratabas?

Ja
21
51%
Nej
20
49%
 
Antal röster: 41

Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Se edit.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag köper ändå inte att det är större risk för skador i fotboll.
Klart det är en högrisksport det också för knän.

I hokky är ju hela kroppen utsatt mer...



Jag kan uppskatta fotboll, absolut, men oftast är det bara skit...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

blackparkas skrev:Jag köper ändå inte att det är större risk för skador i fotboll.
Klart det är en högrisksport det också för knän.

I hokky är ju hela kroppen utsatt mer...



Jag kan uppskatta fotboll, absolut, men oftast är det bara skit...
Men på isen har du i princip heltäckande rustning på dig, det har man inte i fotboll. Klart man är mer utsatt för skador i fotboll... Det bevisas väl också just av högre skadefrekvens. Det är sällan en hockeyspelare lämnar isen permanent.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

fieldflower skrev:
Hellboy skrev:På forumet Boatlife där jag hänger väldigt sporadiskt går det över huvudet taget inte att skriva vissa ord som har med fotboll att göra. Dom har meckat med databasen på något sätt så om man skriver ordet "fotboll" så byts ordet ut när man publicerar sitt inlägg så det står "fjollboll" istället. Och skriver man "Hammarby" så blir det "Samhall". Moderatorerna gillar inte fotboll och absolut inte Hammarby så dom har valt att skojja till det lite. Vilket ofta kan bli otroligt roligt med nya medlemmar som inte känner till detta. :)

//J
Men alltså... Nu måste jag fråga lite här...
Hur får man till kombinationen att man inte gillar fotboll och speciellt ogillar Hammarby...?
Gillar fortboll och ogillar H-by kan jag förstå, eller ogillar fotboll och likgiltig inför H-by, men hur sjutton kan man ha så stark åsikt om H-by om man ogillar fotboll...?
:hmm: :?:
Jag har tyvärr ingen aning. Jag är inte så intresserad av fotboll själv så.... Men det blir rasande skojjigt ibland när folk som som inte känner till detta blir drabbade av forumets självrättande lilla "bugg". Blir lite samma som med att texten försvinner här när man länkar till en wiki-sida om man gör "fel". Inledningen till "Dvärgadoptionstråden" t.ex. blev ju heltokig pga detta. Min egen båt ligger i Hammarby kanal och när jag skrev det första gången på Boatlife satt folk och skrek av skratt bakom sina datorer när jag gången efter annan försökte rätta och det gick inte och jag hela tiden trodde att jag själv gjorde fel hela tiden.... Alla "nya" går igenom det och det blir otroligt roligt allt som oftast innan man listat ut vilka ord som är "självrättande" och man flikar in ett bindesträck eller nåt i orden. Typ Hammar-by. Då funkar det. Efter ett tag så gör man det per automation utan att tänka på det. Moderatorerne där har lite hyss för sig..... :D

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag är ju inte så fotbollsintresserad så jag skriver ju inte fotbollsrelaterade ord speciellt ofta så jag testade några till på Boatlife för skojs skull. Skriver man "Bajen" så blir det "Ballen" istället när man postar inlägget....

Kanske något för PrataBas för att undvika personliga påhopp och annan skit här i framtiden. En självrättande funktion på forumet.

//J
Användarvisningsbild
Bläst-Ante
Medlem
Inlägg: 303
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 23:50
Ort: ILSBO

Inlägg av Bläst-Ante »

Det är roligare att titta på färg som torkar än att tiitta på fotboll.
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

blackparkas skrev:Är det större skaderisk i fotboll?

Och för övrigt vad har det med fjolliga utövare inom sporten att göra?

Veklingar till män som slänger sig för ett vinddrag....
Min enda praktiska erfarenhet av fotboll är när vi brukade spela fotboll i anslutning till ju jutsuträningen på 70-80-talet. Under de åren hade vi några benbrott i klubben samt massor av stukningar och en del andra skador. Samtliga vid fotbollsspel och 0 vid jutsuträning.
Alltså har jag uppfattningen att fotboll erbjuder en avsevärd skaderisk.

Men det är klart, hade vi haft möjlighet att lira hockey så kanske det hade varit ännu värre. Men det är svårt barfota och i en dojo.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Inlägg av Tripod »

dubbelpost
Senast redigerad av Tripod den fre 11 jun 2010, 11:34, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Samuel V skrev:
blackparkas skrev:Jag köper ändå inte att det är större risk för skador i fotboll.
Klart det är en högrisksport det också för knän.

I hokky är ju hela kroppen utsatt mer...



Jag kan uppskatta fotboll, absolut, men oftast är det bara skit...
Men på isen har du i princip heltäckande rustning på dig, det har man inte i fotboll. Klart man är mer utsatt för skador i fotboll... Det bevisas väl också just av högre skadefrekvens. Det är sällan en hockeyspelare lämnar isen permanent.
Äh, trams.
Det vet väl alla att fotbollsspelare är fjollor.
Att det inte kanske är lika många permanenta skador i hockeyn är väl förmodligen för att hockeyspelarna är bättre tränade och deras kroppar tål därför mer stryk.
En fotbollsspelare springer ju bara runtomkring på en gräsplan, klart det blir skador om de belastar kroppen lite...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Som sagt, det handlar om regler. I hockey är fysisk kontakt en stor del av spelet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jo, och därför är ju fotboll en rätt fjollig sport där spelarna ligger och åmar sig i tid och otid.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:Jo, och därför är ju fotboll en rätt fjollig sport där spelarna ligger och åmar sig i tid och otid.
Fotboll är liksom bandy jävligt fjolligt.

Rugby är manligt ... och amerikansk wrestling.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Cuba skrev:
blackparkas skrev:Jo, och därför är ju fotboll en rätt fjollig sport där spelarna ligger och åmar sig i tid och otid.
Fotboll är liksom bandy jävligt fjolligt.

Rugby är manligt ... och amerikansk wrestling.

Kom inte och jämför fotboll och bandy nu igen, finns vissa likheter, absolut, men de vitala skillnaderna gör hela.. skillnaden.
Som att det i bandy händer saker så man inte somnar efter en kvart.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:
Cuba skrev:
blackparkas skrev:Jo, och därför är ju fotboll en rätt fjollig sport där spelarna ligger och åmar sig i tid och otid.
Fotboll är liksom bandy jävligt fjolligt.

Rugby är manligt ... och amerikansk wrestling.

Kom inte och jämför fotboll och bandy nu igen, finns vissa likheter, absolut, men de vitala skillnaderna gör hela.. skillnaden.
Som att det i bandy händer saker så man inte somnar efter en kvart.
What ...? Tramssport. Det ser ut som allmänhetens åkning. Punkt slut!
Användarvisningsbild
Bläst-Ante
Medlem
Inlägg: 303
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 23:50
Ort: ILSBO

Inlägg av Bläst-Ante »

Tacka vet jag fickpingis....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Cuba skrev:
blackparkas skrev:
Cuba skrev:
blackparkas skrev:Jo, och därför är ju fotboll en rätt fjollig sport där spelarna ligger och åmar sig i tid och otid.
Fotboll är liksom bandy jävligt fjolligt.

Rugby är manligt ... och amerikansk wrestling.

Kom inte och jämför fotboll och bandy nu igen, finns vissa likheter, absolut, men de vitala skillnaderna gör hela.. skillnaden.
Som att det i bandy händer saker så man inte somnar efter en kvart.
What ...? Tramssport. Det ser ut som allmänhetens åkning. Punkt slut!

Ja, om SM-finalen 2010 är det enda man sett i bandyväg så förstår jag att man tycker så.
Men man kanske skulle ha sett nån riktig match innan man kallar det "tramssport".

Fotboll.
Det är tramssport.
Tramssport kan iofs också vara kul ibland.
Kommer säkert hamna framför tv:n under VM här.
När spelar England?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar