Lyssningskartotek...

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Groovearbetaren
Medlem
Inlägg: 165
Blev medlem: tor 09 sep 2010, 00:47
Ort: Bagis

Lyssningskartotek...

Inlägg av Groovearbetaren »

Hej!

Vad sägs om att upprätta någon form av enkelt kartotek där pratabasmedlemmar kan lista sina favoritband/basister för andra att lyssna på när inspirationen tryter? Finns alltid musik man inte visste att man saknat hela sitt liv!

Någon form av enkel indelning i kategorier kanske bara och sen får man fylla på allteftersom?

Vet inte om det finns något smidigt sätt att göra det på, men jag skulle i vilket fall tycka att det vore kanon att ha tillgång till en sådan databas!

(Nu kommer säkert någon säga åt nykomlingen att det redan finns bara för det... =))
Min presentation: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=39149" onclick="window.open(this.href);return false;
Janne

Inlägg av Janne »

Låter som en lysande idé tycker jag.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Databasen medger tyvärr inte så mycket sånt, men det finns ju några trådar med "nu lyssnar jag på" och sånt som innehåller en del!
En databasuppdatering skulle göra en massa sånt möjligt.
Semborg har väl funderingar på det, men det få bli när det finns tid och lust tror jag!
Det är ett hyfsat stort jobb att flytta hela forumet med alla inlägg.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Groovearbetaren
Medlem
Inlägg: 165
Blev medlem: tor 09 sep 2010, 00:47
Ort: Bagis

Inlägg av Groovearbetaren »

Förstår att det blir lite meckigt... Sätter upp det på önskelistan i alla fall! :D

Lade ett lyssningstips under kategorin övrigt, men passar på att smyga in det här också när jag ändå är igång... Kolla in The Neighbourhood med plattan "Maybe Tomorrow" Grymt bra sthlms-band, finns på spotify
Min presentation: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=39149" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

TDHP skrev:Databasen medger tyvärr inte så mycket sånt, men det finns ju några trådar med "nu lyssnar jag på" och sånt som innehåller en del!
En databasuppdatering skulle göra en massa sånt möjligt.
Semborg har väl funderingar på det, men det få bli när det finns tid och lust tror jag!
Det är ett hyfsat stort jobb att flytta hela forumet med alla inlägg.
Jag använder gärna just den tråden, dels som intressant läsning men också för att det ger inspiration att hitta nya band och artister som annars jag inte skulle känna till.

just nu lyssnar jag just på maybe tomorrow, förresten.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Skriv svar