Reklambanners segar ner forumet.....?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Reklambanners segar ner forumet.....?

Inlägg av Jan Hellman »

Ärligt talat.... Det är några reklambanners som ibland tar en evighet på sig att ladda och sidan låser sig tills bannerns laddats klart. Just nu verkar det vara en "Groupon"-banner som segar ner sidan REJÄLT allt som oftast. Är det bara jag som har detta problem? Reklam-banners är viktigt för forumet givetvis MEN det vore kanske bra om dom inte låg på en server som är mycket segare än forumets server. Vet inte hur det funkar exakt rent tekniskt men jag kan tänka mig att det är något åt det hållet som är orsaken till detta. Går det att göra någonting åt detta över huvudet taget eller är det bara att köpa läget?

Undrar jag då i all vänlighet....

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Firefox + AdBlockPlus.
Problem löst!

(Även om det är schysst mot Semborg att klicka på en banner då och då, det genererar ju trots allt lite pengar!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Firefox + AdBlockPlus.
Problem löst!

(Även om det är schysst mot Semborg att klicka på en banner då och då, det genererar ju trots allt lite pengar!)
Ah.... Så dom genererar pengar när man klickar på dom och inte av att dom finns uppe på forumet....? :o Hade inte jag fattat..... :oops: Brukar faktiskt gå in på Thomann via PrataBas annars har jag inte hittat någon anledning att klicka på bannersarna....

Bamsetack. Hittade Adblock till Safari. Ska kolla hur det funkar. I dom bästa av världar funkar det på nyhetssidorna också. Har samma problem där. Helt plötsligt så låser sig allt i 15 sekunder tills bannersarna har laddat klart.

Allt gott och tack, kompis. Glöm inte bort att jag gillar dig. All respekt.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:Firefox + AdBlockPlus.
Problem löst!

(Även om det är schysst mot Semborg att klicka på en banner då och då, det genererar ju trots allt lite pengar!)
Ah.... Så dom genererar pengar när man klickar på dom och inte av att dom finns uppe på forumet....? :o Hade inte jag fattat..... :oops: Brukar faktiskt gå in på Thomann via PrataBas annars har jag inte hittat någon anledning att klicka på bannersarna....

Bamsetack. Hittade Adblock till Safari. Ska kolla hur det funkar. I dom bästa av världar funkar det på nyhetssidorna också. Har samma problem där. Helt plötsligt så låser sig allt i 15 sekunder tills bannersarna har laddat klart.

Allt gott och tack, kompis. Glöm inte bort att jag gillar dig. All respekt.

MVH//Jan
Detsamma!
Må väl!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Hi hi hi! Det där funkar ju riktigt bra. :) Yippiiii! :joy:

Tack.

//J
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Kostar det däringa AdBlockPlus? Hur mycket i så fall? Eller är det nåt som finns i FF redan? Blev det för många frågor nu? Hejdå?
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Löwe skrev:Kostar det däringa AdBlockPlus? Hur mycket i så fall? Eller är det nåt som finns i FF redan? Blev det för många frågor nu? Hejdå?
Hej!

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1865/

Hejdå!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Har aldrig upplevt det, iaf inte på PB. fick dessutom 100/10 mbit igår!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Här snurrar det på fint. Det är knappast reklamen som segar ner sidan.
Av ren princip så hatar jag allt vad annonser, men samma princip gör att jag gladeligen klickar in lite stålar åt Semborg här på PB. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Mike skrev:Här snurrar det på fint. Det är knappast reklamen som segar ner sidan.
Av ren princip så hatar jag allt vad annonser, men samma princip gör att jag gladeligen klickar in lite stålar åt Semborg här på PB. :lol:
På Mac/Safari verkar det vara bannersarna som segade ner sidan. Segheten försvann som ett *poff* med AdBlock i läsaren. Förut låste sig hela sidan tills bannersen laddats. Löste mitt problem i alla fall.

//J
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jag kör med Chrome och upplever ingen seghet alls med banners.
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Hellish skrev:Jag kör med Chrome och upplever ingen seghet alls med banners.
Chrome och adblock och 100/100 is da shit. Äntligen känns surfupplevelsen som ok utan stressmoment.

Chrome funkar bra med bankid oxå.
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Seaweed skrev:
Löwe skrev:Kostar det däringa AdBlockPlus? Hur mycket i så fall? Eller är det nåt som finns i FF redan? Blev det för många frågor nu? Hejdå?
Hej!

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1865/

Hejdå!
Hej!

Tack!

Hejdå!
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Skriv svar