Anmäl inlägg..

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Vore skönt med en uppgradering av forumet rent generellt. Det är väl inte bara Semborg som kan knacka kod här, det går väl att hjälpas åt att ta fram en ny, snyggare, snabbare och snofsigare version?
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+
Inlägg: 1021
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 00:20

Inlägg av flumpedagog »

blackparkas skrev:
flumpedagog skrev: att anmäla inlägg kan väl vara bra, men då gäller det för den som anmäler att han också beter sig helt jävla felfritt och inte gnäller offentligt osv.

Nja, då kan vi väl snacka jante om något..
absolut. jag tror bara att sån funktion kan komma att missbrukas. visst, påhopp ska man väl få anmäla, men då ska det anmälas i det tysta, dvs utan ett "försvarspåhopp". om man ska kolla på hur det är på PB så kommer detta inte funka.

annars en bra idé! moderatorer kan ju knappast ha tid att läsa och bedöma allt som skrivs.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;


Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

flumpedagog skrev:visst, påhopp ska man väl få anmäla, men då ska det anmälas i det tysta, dvs utan ett "försvarspåhopp". om man ska kolla på hur det är på PB så kommer detta inte funka.
Håller med dig. En anmälknapp som man tycker på, det kommer upp en ruta som hänvisar vilket inlägg man vill anmäla och så en liten ruta där man kan skriva en kommentar. Detta går iväg sedan iväg som ett pm till närmaste moderator.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

blackparkas skrev:
Samuel V skrev:Säger som jag alltid säger; uppgradera forumet! :D

Eller kicka ut medlemmar som vägrar anpassa sig efter hur man bör uppföra sig.
Det är också ett alternativ, ett betydligt enklare sådant dessutom.
+1

För att citera mig själv: gå direkt på problemet istället för att ta bort symtomet.
Användarvisningsbild
Punkabilly
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 23:16
Ort: Nacka

Inlägg av Punkabilly »

Fan vad gnälliga bassister är.. så här brukar det inte vara på gitarrforum iallafall. :roll:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Punkabilly skrev:Fan vad gnälliga bassister är.. så här brukar det inte vara på gitarrforum iallafall. :roll:
Näeh, verkligen inte!
Vad händer med Planket nu igen?


;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

flumpedagog skrev:
blackparkas skrev:
flumpedagog skrev: att anmäla inlägg kan väl vara bra, men då gäller det för den som anmäler att han också beter sig helt jävla felfritt och inte gnäller offentligt osv.

Nja, då kan vi väl snacka jante om något..
absolut. jag tror bara att sån funktion kan komma att missbrukas. visst, påhopp ska man väl få anmäla, men då ska det anmälas i det tysta, dvs utan ett "försvarspåhopp". om man ska kolla på hur det är på PB så kommer detta inte funka.

annars en bra idé! moderatorer kan ju knappast ha tid att läsa och bedöma allt som skrivs.

Ja, och jag tror en "anmäl"-knapp snarare kan öka bördan för moderatorer/Semborg.
Det är en lysande idé, men det är väldigt mycket enklare att trycka på en anmäl-knapp och skicka iväg än att aktivt kontakta en moderator med sitt bekymmer.

Och vart ska gränserna egentligen gå?

Jag blev kallad för dum i huvudet häromdagen, något som jag inte bryr mig ett dyft om, blir ju helt galet då om flummis t.ex. tycker det var övertramp och anmäler...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

det finns minst en som skulle slita ut den där knappen inom loppet av en dag..
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

johnne skrev:det finns minst en som skulle slita ut den där knappen inom loppet av en dag..
Tack för ditt bidrag till tråden och forumet.
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

SnorLars skrev:
johnne skrev:det finns minst en som skulle slita ut den där knappen inom loppet av en dag..
Tack för ditt bidrag till tråden och forumet.
varsågod.. det är alltid lika trevligt att kunna finnas tillhands
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellish skrev:Vore skönt med en uppgradering av forumet rent generellt. Det är väl inte bara Semborg som kan knacka kod här, det går väl att hjälpas åt att ta fram en ny, snyggare, snabbare och snofsigare version?
Det är inte att göra ett nytt forum som är problemet, kolla tex pratagitarr.se. Det är gjort med en nyare plattform. Trixet är att flytta över INNEHÅLLET i detta forum till det nya, det tar tid och är nog inget Semborg vill lägga ut på nån annan.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

En anmäla-knapp vore för övrigt utmärkt.
Då kan moderatorerna i lugn och ro kolla problemet och ta ställning till ev åtgärder utan att det blir tjafs om det i den aktuella tråden.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar