Avstängda medlemmar

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

TDHP skrev:Kan nåt ge ett exempel på ett forum där moderatorerna är skyldiga att redovisa sina åtgärder mot enskilda medlemmar publikt?
Ingen har skyldighet att redovisa nåt, men i avskräckande syfte tycker jag att det skulle vara bra att redovisa.
Då visar Forumet att man inte tillåter vissa saker.

Som det är nu har man ingen aning om var gränsen går.
Var går gränsen för varning resp. banning?
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

TDHP skrev:Kan nåt ge ett exempel på ett forum där moderatorerna är skyldiga att redovisa sina åtgärder mot enskilda medlemmar publikt?
Skyldiga vet jag inte, men på ex Pokerforum skriver moderatorn direkt i tråden att den är stängd och påföljden för den drabbade..
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Mike skrev:
TDHP skrev:Kan nåt ge ett exempel på ett forum där moderatorerna är skyldiga att redovisa sina åtgärder mot enskilda medlemmar publikt?
Ingen har skyldighet att redovisa nåt, men i avskräckande syfte tycker jag att det skulle vara bra att redovisa.
Då visar Forumet att man inte tillåter vissa saker.

Som det är nu har man ingen aning om var gränsen går.
Var går gränsen för varning resp. banning?
Det är ju en aning flytande tills det uppstått nån sorts praxis.
Svårt att säga.
Men en ej åtlydd varning kan tex resultera i en temporär avstängning.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

För övrigt håller vi på med en funktion där det kommer att stå i den avstängdes status i profilen om han/hon är avstängd.
Funkar hyfsat just nu, men ska fixas lite.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Mike skrev:
TDHP skrev:Kan nåt ge ett exempel på ett forum där moderatorerna är skyldiga att redovisa sina åtgärder mot enskilda medlemmar publikt?
Ingen har skyldighet att redovisa nåt, men i avskräckande syfte tycker jag att det skulle vara bra att redovisa.
Då visar Forumet att man inte tillåter vissa saker.

Som det är nu har man ingen aning om var gränsen går.
Var går gränsen för varning resp. banning?
+1
Klart ni inte har nån skyldighet, men jag tror ni och forumet skulle tjäna på det, inte minst för att etablera praxis för vad som får/fått vilka konsekvenser. Transparens brukar vara bra rent generellt. Redovisa betyder ju inte att ni ska behöva försvara era beslut eller bli ifrågasatta, skulle så bli fallet är väl det i sig en möjlig grund för varning.

Ni bestämmer så klart, tack hursomhelst för tiden och engagemanget ni lägger ner! :thumbsup:
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

TDHP skrev:För övrigt håller vi på med en funktion där det kommer att stå i den avstängdes status i profilen om han/hon är avstängd.
Funkar hyfsat just nu, men ska fixas lite.
+1
dereborn

Inlägg av dereborn »

BB3000S skrev: Klart ni inte har nån skyldighet, men jag tror ni och forumet skulle tjäna på det, inte minst för att etablera praxis för vad som får/fått vilka konsekvenser. Transparens brukar vara bra rent generellt. Redovisa betyder ju inte att ni ska behöva försvara era beslut eller bli ifrågasatta, skulle så bli fallet är väl det i sig en möjlig grund för varning.

Ni bestämmer så klart, tack hursomhelst för tiden och engagemanget ni lägger ner! :thumbsup:
+100!
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

dereborn skrev:
BB3000S skrev: Klart ni inte har nån skyldighet, men jag tror ni och forumet skulle tjäna på det, inte minst för att etablera praxis för vad som får/fått vilka konsekvenser. Transparens brukar vara bra rent generellt. Redovisa betyder ju inte att ni ska behöva försvara era beslut eller bli ifrågasatta, skulle så bli fallet är väl det i sig en möjlig grund för varning.

Ni bestämmer så klart, tack hursomhelst för tiden och engagemanget ni lägger ner! :thumbsup:
+100!
Instämmer.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Ja, vi får surra om det och komma fram till nåt vettigt vad det lider.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

TDHP skrev:Kan nåt ge ett exempel på ett forum där moderatorerna är skyldiga att redovisa sina åtgärder mot enskilda medlemmar publikt?
Talkbass!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Vad jag förstår så är nu två medlemmar tidsbegränsat bannade. Dessa två är väl till stor del anledningen till att vi nu har ett modererat forum och en avdelning för "politik"? Det ger väl tydliga signaler?

Tack moderatorerna!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Cuba skrev:Vad jag förstår så är nu två medlemmar tidsbegränsat bannade. Dessa två är väl till stor del anledningen till att vi nu har ett modererat forum och en avdelning för "politik"? Det ger väl tydliga signaler?

Tack moderatorerna!
En.

Tack!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Vi får som sagt se över det men en avstängning föregås av tillsägelse och varning och har man inte fattat efter de två stegen att man blir bannad om man fortsätter så ja... en banning kommer inte som en blixt från klar himmel om man säger så.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar