Möjlighet att radera trista tjuvnyp i signaturerna?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Möjlighet att radera trista tjuvnyp i signaturerna?

Inlägg av Grafen »

Det är ett fåtal som använder sig av rätt så taskiga kommentarer i sina signaturer och dessutom utan någon glimt i ögat. Känns föga konstruktivt eller stämningshöjande.

Själv har jag aldrig varit drabbad men det finns ett fåtal som känner sig orättvist påhoppade. Det kommer naturligtvis finnas ett antal personer som kommer påpeka hur "lättkränkta" dessa är och att "det får man ta" men faktum kvarstår att signaturerna används i syfte att försöka sänka folk på riktigt. Skulle det vara möjligt för dessa att kontakta moderator för att få signaturerna borttagna?
Senast redigerad av Grafen den ons 26 jan 2011, 20:41, redigerad totalt 2 gång.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
yohan
Medlem+
Inlägg: 1138
Blev medlem: tor 24 maj 2007, 11:39
Ort: Torshälla

Re: Möjlighet att radera trista tjuvnyp i signaturerna?

Inlägg av yohan »

Eckener skrev:Det är ett fåtal som använder sig av rätt så taskiga kommentarer i sina signaturer och dessutom utan någon glimt i ögat. Känns föga konstruktivt eller stämningshöjande.

Själv har jag aldrig varit drabbad men det finns ett fåtal som känner sig orättvist påhoppade. Det kommer naturligtvis finnas ett antal personer som kommer påpeka hur "lättkränkta" dessa är och att "det får man ta" men faktum kvarstår att signaturerna används i syfte att försöka sänka folk på riktigt. Skulle det vara möjligt för dessa att kontakta moderator för att få signaturerna borttagna?
+ hur mycket som helst på den!
https://soundcloud.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCWsxX4 ... ci-BbmKTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Re: Möjlighet att radera trista tjuvnyp i signaturerna?

Inlägg av Simon Andersson »

Eckener skrev:Skulle det vara möjligt för dessa att kontakta moderator för att få signaturerna borttagna?
ja.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Försvann Hellboys tråd? :roll:

glimten i ögat är kul men inte jävelskap.

+som fanken.
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kan hålla med till viss del.

Men vart ska man dra gränsen?
Nu kan man ju lätt göra så att den som känner sig sned över någons signatur kontaktar moderatorer och så får de göra ett ingrepp helt enkelt.

Men samtidigt så känns det lite ibland som att den som bäddar får ligga.

Vi kommer ju hur som helst in på diskussionen över hur hårt modererat forumet ska vara.


Jag personligen ser inte direkt någon vinning i att man har dylika signaturer, även om jag tycker det är väldigt kul ibland.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag kommer alltid att plocka bort trådar direkt riktade till/mot en medlem om denne ber om det, oavsett vem eller varför.

Vi ska kika på det här med citaten asap!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

räknas mitt duck dunn-citat som ett hån/tjuvnyp mot basister som ofta befinner sig över femte bandet?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Min högst personliga åsikt är att har man skrivit nåt på forumet så får man räkna med att bli citerad. Citerar man dock tex nån annans uppenbart nedsättande kommentar om en person så tycker jag det kan vara god ton att ändra eller ta bort citatet om den det gäller ber om det.

Vilket också hittills skett alla gånger det varit aktuellt så vitt jag vet.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

dereborn skrev:räknas mitt duck dunn-citat som ett hån/tjuvnyp mot basister som ofta befinner sig över femte bandet?
Nä, däremot är det jävligt taskigt mot alla våtrumstekniker.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

dereborn skrev:räknas mitt duck dunn-citat som ett hån/tjuvnyp mot basister som ofta befinner sig över femte bandet?

Absolut.
Kränkande.
Bort med det ögonabums!

Personligen har jag blivit helt deprimerad av just detta.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

blackparkas skrev:
dereborn skrev:räknas mitt duck dunn-citat som ett hån/tjuvnyp mot basister som ofta befinner sig över femte bandet?

Absolut.
Kränkande.
Bort med det ögonabums!

Personligen har jag blivit helt deprimerad av just detta.
Det var väl det jag trodde...
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

TDHP skrev:Vi ska kika på det här med citaten asap!
Bra!

Jag ser redan nu att det trillat in lite "vad lättkränkta folk är" i tråden precis som jag förutspådde. Märk väl att dessa skribenter också känner sig träffade och kränkta men väljer att försöka ironisera över det hela. Det gör de delvis för att dölja detta faktum och också för att försöka framstå som att de har just "glimten i ögat" vilket de självklart inte har.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Citerar man någon på ett sätt som inte är menat att vara nedsättande/kränkande, så är det väl ok.
Är syftet det, så är det inte alls ok. Sådana kampanjer, vare sig det är trådar eller citat kan vi vara utan.
Jag har blivit citerad några ggr, men då har det varit med värme som jag uppfattat det. Även om det jag skrev var fullsnurrigt eller så.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Eckener skrev:
TDHP skrev:Vi ska kika på det här med citaten asap!
Bra!

Jag ser redan nu att det trillat in lite "vad lättkränkta folk är" i tråden precis som jag förutspådde. Märk väl att dessa skribenter också känner sig träffade och kränkta men väljer att försöka ironisera över det hela. Det gör de delvis för att dölja detta faktum och också för att försöka framstå som att de har just "glimten i ögat" vilket de självklart inte har.
Ok, sorry.
Jag trodde helt enkelt att jag var en halvskön snubbe som - med glimten i ögat - citerat ett skämtsamt citat från en annan skön basistkissekatt.

Tack för tillrättavisningen. Jag ska nu genast gå och skämmas.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Eckener skrev:
TDHP skrev:Vi ska kika på det här med citaten asap!
Bra!

Jag ser redan nu att det trillat in lite "vad lättkränkta folk är" i tråden precis som jag förutspådde. Märk väl att dessa skribenter också känner sig träffade och kränkta men väljer att försöka ironisera över det hela. Det gör de delvis för att dölja detta faktum och också för att försöka framstå som att de har just "glimten i ögat" vilket de självklart inte har.

Jag håller inte med.

Man måste väl få skämta om det här liksom om allt annat på forumet, eller?

Jag har för övrigt aldrig vad jag kan minnas haft ett dylikt citat i min signatur...
Men jag tycker det hör till jargongen på forumet, även om en del citat är mer onödiga än roliga.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

anli skrev:Citerar man någon på ett sätt som inte är menat att vara nedsättande/kränkande, så är det väl ok.
Är syftet det, så är det inte alls ok. Sådana kampanjer, vare sig det är trådar eller citat kan vi vara utan.
Jag har blivit citerad några ggr, men då har det varit med värme som jag uppfattat det. Även om det jag skrev var fullsnurrigt eller så.
Jo, det är ju ganska lätt att "lukta sig till uppsåtet" så att säga. När jag och Bootsy citerar varandra elakt så är det ju för att vi egentligen försöker närma oss varandra men inte vet hur vi ska göra det utan att det amorösa baktankarna blir för uppenbara.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Eckener skrev:
anli skrev:Citerar man någon på ett sätt som inte är menat att vara nedsättande/kränkande, så är det väl ok.
Är syftet det, så är det inte alls ok. Sådana kampanjer, vare sig det är trådar eller citat kan vi vara utan.
Jag har blivit citerad några ggr, men då har det varit med värme som jag uppfattat det. Även om det jag skrev var fullsnurrigt eller så.
Jo, det är ju ganska lätt att "lukta sig till uppsåtet" så att säga. När jag och Bootsy citerar varandra elakt så är det ju för att vi egentligen försöker närma oss varandra men inte vet hur vi ska göra det utan att det amorösa baktankarna blir för uppenbara.
Ja, den eviga kamp man har med sina lustar!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hur är det med att använda andra medlemmars profilbilder i sin egen då? :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag tycker personligen att det är god ton att ta bort en signatur som någon annan uppfattar som kränkande. Jag tycker att det är god ton att lösa problem via telefon eller PM istället för att kränka någon i en signatur. Framförallt då denna signatur dyker upp i precis vartenda inlägg som den personen skriver i forumet. Jag tycker inte att det är god ton att ignorera någon som försöker säga att han/hon känner sig kränkt. Och det ett flertal gånger under loppet av flera veckor.

Det är min grunduppfattning. Jag förstår inte syftet med att kränka någon annan människa i sin signatur. Vad är syftet? Vad gagnar det? Lös problemet istället privat. Det är inte svårare än så.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

anli skrev:
Eckener skrev:
anli skrev:Citerar man någon på ett sätt som inte är menat att vara nedsättande/kränkande, så är det väl ok.
Är syftet det, så är det inte alls ok. Sådana kampanjer, vare sig det är trådar eller citat kan vi vara utan.
Jag har blivit citerad några ggr, men då har det varit med värme som jag uppfattat det. Även om det jag skrev var fullsnurrigt eller så.
Jo, det är ju ganska lätt att "lukta sig till uppsåtet" så att säga. När jag och Bootsy citerar varandra elakt så är det ju för att vi egentligen försöker närma oss varandra men inte vet hur vi ska göra det utan att det amorösa baktankarna blir för uppenbara.
Ja, den eviga kamp man har med sina lustar!
Ha ha ha!!!! :D :D

På måndag ska Eckner få kärlek av farbror.

//J
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Dessa underbara, härliga lustar! Akta tänderna!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

bootsy skrev:Dessa underbara, härliga lustar! Akta tänderna!
Hämta spanska SPÖT!
TDHP skrev:Hur är det med att använda andra medlemmars profilbilder i sin egen då? :wink:
När Svarte Jack känner sig ansatt så ska jag byta omgående! :P
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

JanTheWhite skrev:
anli skrev:
Eckener skrev:
anli skrev:Citerar man någon på ett sätt som inte är menat att vara nedsättande/kränkande, så är det väl ok.
Är syftet det, så är det inte alls ok. Sådana kampanjer, vare sig det är trådar eller citat kan vi vara utan.
Jag har blivit citerad några ggr, men då har det varit med värme som jag uppfattat det. Även om det jag skrev var fullsnurrigt eller så.
Jo, det är ju ganska lätt att "lukta sig till uppsåtet" så att säga. När jag och Bootsy citerar varandra elakt så är det ju för att vi egentligen försöker närma oss varandra men inte vet hur vi ska göra det utan att det amorösa baktankarna blir för uppenbara.
Ja, den eviga kamp man har med sina lustar!
Ha ha ha!!!! :D :D

På måndag ska Eckner få kärlek av farbror.

//J
Ingen bild - ingen kärlek...;) :shock:

+ på snälla eller neutrala signaturer.
Gillar vänliga quotes och tänker illvilligt om de som har elaka quotes (mer sällan illvilliga tankar om de som quotas faktiskt.)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

fieldflower skrev: Ingen bild - ingen kärlek...;) :shock:
Sorry. Blir ingen bild.
Våra regler:
1. Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag.
Tror att den bilden skulle bryta mot precis allt som står under paragraf 1. En Wal bas rätt upp i bruntutan bara...... ;)

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37752
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Eckener skrev:
TDHP skrev:Hur är det med att använda andra medlemmars profilbilder i sin egen då? :wink:
När Svarte Jack känner sig ansatt så ska jag byta omgående! :P
:tummenupp:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar