Moderering..

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

JanTheWhite skrev: VAD har jag gjort under dom senaste veckorna för att du nu ska vräka ur dig ditt hat? Svara på det. Tack.

Det är inte hat, vilket jag redan meddelat.
Om du nu ska besvära mig med PM så kan du väl åtminstone ha hyfsen att läsa mina svar.


Jag har inte ens varit i polemik med vare sig dig eller någon annan senaste tiden, det jag reagerar på, än en gång, som jag redan sagt, är att det blir hårdare moderering tack vare en medlems ömma tår.
Jag är alltså irriterad över ett beslut som tagits ang. modereringen.



Det är för övrigt ingen som hindrar dig att kalla t.ex. mig vid nidnamn, jag har fått min beskärda del skit på PB och i verkliga livet och anser mig själv ha tillräckligt med skinn på näsan för att antingen bita tillbaka eller skratta åt det eller dig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Inlägg av shadowskimmer »

JanTheWhite skrev:
shadowskimmer skrev:Självklart är det också så att om man rakryggat ställer sig upp och predikar något i rummet så får man vara beredd på mothugg.
Och dom "mothuggen" ska få inbegripa nidnamn, att påstå att någon är psykiskt sjuk, att påstå att någon kan försvara pedofiler, att påstå att en enda medlem är orsak till ALL skit här oavsett vad man själv skrivit och en uppsjö annat?? Har jag uppfattat dig rätt.

Ok. Om JAG ska tåla allt detta. Varför får inte jag och andra skriva liknande saker emot t.ex. Parkas? Eller dig? Tro mig, du skulle inte uppskatta behandlingen. Framförallt inte efter att gruppmentaliteten sparkat igång....
Nej du har inte uppfattat mig rätt - man ska inte behöva tåla vad som helst.

Men en konflikt har alltid två (eller flera) inblandade. Om det är så att man vet att vissa typer av inlägg stimulerar igång vissa mönster så kan man ju försöka undvika dem.

Som exempel:
Du verkar vara en bra person "på riktigt" (jag har bara träffat dig litet snabbt), men här på forumet hamnar du ofta i fällan att du vägrar låta någon som diskuterar med dig tycka radikalt annorlunda och du replikerar envist gång på gång på gång istället för att bara låta den andra personen tycka som den gör. Det medför tyvärr ofta att de andra inblandade tröttnar och idiotförklarar dig och fjädern som diskuterades blev en höna som till slut blev en rosenrasande elefant i en porslinsbutik.

Det finns flera på forumet som gör precis såhär.

Jag säger absolut inte att allt är ditt fel, men även du har din del i att konflikterna blossar upp. Men återigen - det ger inte någon annan rätt att bete sig hur som helst mot dig.
Senast redigerad av shadowskimmer den mån 22 aug 2011, 16:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

shadowskimmer skrev:Men återigen - det ger inte någon annan rätt att bete sig hur som helst mot dig.

Hur hemskt är det egentligen att skämtsamt bli kallad Sauron eller Voldemort då?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Inlägg av shadowskimmer »

blackparkas skrev:
shadowskimmer skrev:Men återigen - det ger inte någon annan rätt att bete sig hur som helst mot dig.

Hur hemskt är det egentligen att skämtsamt bli kallad Sauron eller Voldemort då?
Nej det är inte särskilt hemskt. Det ligger långt under min tröskel iaf.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Själv har jag blivit beskylld för att vara kokt i skit, samt att jag ska stoppa upp huvudet i arslet och svälja.

Då min fru inte sagt ett ord om taskig odör och vare sig min dåliga rygg eller storleken på 2:an fixar min tjocka skalle är det bara att ruska lite på sig och gå vidare.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Helt utan att ha hängt med alldeles för mycket i debatten kan jag konstatera följande:

Att vi har/haft så högt i tak gällande tolerans (läs moderator-fritt) har nog varit vår välsignelse OCH förbannelse.
Men i och med ökat antal medlemmar, vissa med många, långa och trånga åsikter om fanimig allting så har det halkat in lite ont blod i debatten.

Tricket är (tror jag) att på nåt sätt lära sig att läsa mellan raderna lite här och där... att släppa taget och titta bort om man tycker att någon är dum i huvudet. Det tror jag man själv mår bättre av. Det har funnits repliker, kommentarer och åsikter här då och då som jag häpnat över, på det där dåliga sättet.... men andats, lutat mig tillbaka och kollat in några basbilder istället. Då brukar det gå över.
Till min stora glädje har jag inte sett så värst vidare mycket faktiska påhopp, även om jag vet att de förekommer.
När våra hjältar (t.ex.) Janne och Parkas ger sig in i striden så huggs det rätt friskt. Jag väljer att se det som att det är "säkert" att ge sig på någon som är rutinerad i rummet och färgstark och karaktäristisk.
(Att kalla Janne, som kallar sig JanTheWhite för färgstark ser jag som ett medvetet skrivtrick)...

Nä, komigennu gubbar vafan...
Bli inte syrak för att en annan inte har koll under kuskulan....

kram PRATABAS!

//nallebjörnen
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Och Tarzans visa inlägg får avsluta debatten. /mod

*edit* Invektiv och pajkastning bortplockat, ni får mer än gärna diskutera moderationen men inte kalla varandra för vadsomhelst.

Tråden åter upplåst.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Detta påminner om Habbo där min dotter härjar. Där kan man inte skriva tuffare saker än "pilutta dej" utan att ngn automoderering rasslar igång...;-)
Jag tycker att jag hängt med någorlunda i den här tråden men måste ha missat dom påhopp som måste ha förekommit... Elller är vi bara på defcon4 och överreagerar när en ryss kliar sej i rumpan?
Senast redigerad av GandhiMK2 den mån 22 aug 2011, 17:22, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

f-bass skrev:Detta påminner om Habbo där min dotter härjar. Där kan man inte skriva tuffare saker än "pilutta dej" utan att ngn automoderering rasslar igång...;-)
App, app, app! Nu blir jag ilsk!








;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

So! Mpderera mej då! Nej just nej.. Du e inte moderaaaatoooor! Nää nä nä näääää näääää ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

f-bass skrev:So! Mpderera mej då! Nej just nej.. Du e inte moderaaaatoooor! Nää nä nä näääää näääää ;-)
Fan också, jag har gjort bort mig!
Ge mig en radera-knapp någon!!!




;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Ahaa... Jag har den men inte fu... Mmm ... Då är jag mer betrodd än du! Yiihaa! ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Tillägg till Spocks trist-lista är att folk har en evig förmåga att hitta syndabockar. Varje konflikt på sistone har ju spårat ur från ursprungsämnet för att istället övergå till att tävla om vems fel det är att situationen har uppstått, samt om vem som kan få vem att verka som den värsta människan. Om alla(inkl. mig själv i högsta grad) kan göra som Tarzan säger och inte vara så defensiva angående sin egen bild av vad som är rätt och fel hos olika människor så skulle diskussioner säkert kunna handla om sina ursprungsämnen.

Lite Om alla är snälla så blir det inga krig-mentalitet, men är ändå inte det något i alla fall någorlunda värt att sträva efter? Det är trots allt ett internetforum, inte en psykologsoffa. Alla ens tankar BEHÖVER inte komma ut.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

the_great_alfonzo skrev: Om alla(inkl. mig själv i högsta grad) kan göra som Tarzan säger...
Alltså, jag är inte perfekt. Det har jag aldrig sagt. Däremot har jag inte fel lika ofta som alla andra....





























hehehehehe
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vad blir det nästa gång?
Samuel som protesterar över att någon tycker Unicorn är fult/dåligt och därför måste vi införa nya regler om att man inte får säga annat än positiva saker om Unicorn?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:Vad blir det nästa gång?
Samuel som protesterar över att någon tycker Unicorn är fult/dåligt och därför måste vi införa nya regler om att man inte får säga annat än positiva saker om Unicorn?
Om Samuel VAR en enhörning så, kanske.
Men det är väl annars inte riktigt budskapet?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:Vad blir det nästa gång?
Samuel som protesterar över att någon tycker Unicorn är fult/dåligt och därför måste vi införa nya regler om att man inte får säga annat än positiva saker om Unicorn?
Eller kanske Parkas som protesterar mot införandet av regler och ser till införandet av en regel mot regler?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:Vad blir det nästa gång?
Samuel som protesterar över att någon tycker Unicorn är fult/dåligt och därför måste vi införa nya regler om att man inte får säga annat än positiva saker om Unicorn?
Eller kanske Parkas som protesterar mot införandet av regler och ser till införandet av en regel mot regler?
:lol:

BAM! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Jag tror att folk ibland tar internet på liiite för stort allvar....
Jag lovar, det finns ett liv därute..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

kmo skrev:Jag tror att folk ibland tar internet på liiite för stort allvar....
Jag lovar, det finns ett liv därute..
Exakt så!

Särskilt på ett så fantastiskt ställe som PRATABAS, där intresse och kunskap borde förena. Tänker att det finns säkert flera stycken här (jag inte minst) som skulle bara vinna på att vara lite ödmjuka och försöka lära av varandra istället för att gnälla på varandra om (egentligen) skitsaker.

Kan ju bara erkänna att jag i alla fall lärt mig vansinnigt mycket av att snubbla in här. Tack TDHP!

När jag blir stor ska jag börja kolla upp annat än FENDER och AMPEG. Jag lovar...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Skriv svar