Recensera spelställen?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Inavladbonnby
Medlem
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 05 sep 2010, 20:39
Ort: Alfta

Recensera spelställen?

Inlägg av Inavladbonnby »

Varför har vi ingen "Recensera spelställen" kategori? Iaf jag tycker de vore en sketabra idé.

För tänk om man ska till något helt nytt ställe, och vill veta mer om de, typ om arrangören/krogägaren/haderittan är bra att ha o göra med o går o lita på o dyl.

Eller vad tycker ni?
"Rock n´Roll Or The Gutter"
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Både och det där.
Kommer en krögare in och söker på sin klubb och får upp en recension på Pratabas så lär inte det bandet den basisten är med i få lira där något mer om det står negativa saker.

Men i grunden är det en god idé!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Janne

Inlägg av Janne »

Fast om man gör som OT++ eller vad det nu heter så funkar ju det ändå. Alltså att bara de här inne som söker medlemskap i den kategorin kan skriva och läsa där.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Inlägg av HirYoshima »

Janne skrev:Fast om man gör som OT++ eller vad det nu heter så funkar ju det ändå. Alltså att bara de här inne som söker medlemskap i den kategorin kan skriva och läsa där.
vettig idé.. bra att förvarnas, eller iaf veta vad man ska fråga stället om på förhand.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

HirYoshima skrev:
Janne skrev:Fast om man gör som OT++ eller vad det nu heter så funkar ju det ändå. Alltså att bara de här inne som söker medlemskap i den kategorin kan skriva och läsa där.
vettig idé.. bra att förvarnas, eller iaf veta vad man ska fråga stället om på förhand.
Förutom om man (som jag) vägrar hålla på med politik och annats skit som finns på OT+.
Men jag inser dilemmat.
Aja, jag kan säkert leva utan den informationen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hur en apis eller ett ställe upplevs kan ju vara väldigt personrelaterat och bedömas olika av olika människor. Jag tror inte det är nån bra idé att "skriva ner" ställen eller arrangörer i ett speciellt forum, möjligen hylla dem som hyllas bör.

Om det inte är fråga om att varna för rena lurendrejare tex, men det händer ju att folk gör i en vanlig tråd, det behöver inte en egen avdelning.

Vi spelade tex på ett rätt stort och känt ställe som har en hel del halvstora artister för inte så länge sen. Av nån anledning gillade inte ägaren oss och vi blev jävligt osams. Jag skulle kunna spy galla över dem offentligt, men jag väljer att tro att det var nåt tillfälligt blandat med div missförstånd. Man känner ju folk som känner folk som känner folk liksom. Musiksvängen ÄR inte så stor, och man bör passa sig för att trampa på folk offentligt i första taget. Det är alltid nån som tar illa upp som man inte hade räknat med.

Nä, varna för fifflare lite mer internt, men plussa gärna BRA ställen håller jag på!

Mina fem.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Janne

Inlägg av Janne »

fieldflower skrev:
HirYoshima skrev:
Janne skrev:Fast om man gör som OT++ eller vad det nu heter så funkar ju det ändå. Alltså att bara de här inne som söker medlemskap i den kategorin kan skriva och läsa där.
vettig idé.. bra att förvarnas, eller iaf veta vad man ska fråga stället om på förhand.
Förutom om man (som jag) vägrar hålla på med politik och annats skit som finns på OT+.
Men jag inser dilemmat.
Aja, jag kan säkert leva utan den informationen...
Jag menade inte att lägga det under OT+, utan att det skulle vara en egen kategori som funkar på samma sätt. Fast jag vet inte om det är en bra idé ändå, ville bara förtydliga.
Skriv svar