PB segare än sirap.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

PB segare än sirap.

Inlägg av mange »

Vet att många skrivit detta tidigare men görs det något? Finns det planer på att trimma upp sidan på nått sätt? Vet att allt sköts ideellt men sidan har varit seg till och från mer eller mindre jämt (det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan)
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

mange skrev:det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan
Fest hos Mange?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

Inlägg av mange »

joachime skrev:
mange skrev:det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan
Fest hos Mange?
Alltid.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

mange skrev:
joachime skrev:
mange skrev:det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan
Fest hos Mange?
Alltid.
Mange bjuder?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Inlägg av JazzBassillen »

joachime skrev:
mange skrev:
joachime skrev:
mange skrev:det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan
Fest hos Mange?
Alltid.
Mange bjuder?
Mange tak! (som dansken säger)
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

Inlägg av mange »

Löning i onsdags så absolut, vi kör tills kortet säger ifrån.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Finns det läsk?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

Inlägg av mange »

joachime skrev:Finns det läsk?
Ja men all läsk serveras tillsammans med SPRIT!
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Köpa häst?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: PB segare än sirap.

Inlägg av cub »

mange skrev:Vet att många skrivit detta tidigare men görs det något? Finns det planer på att trimma upp sidan på nått sätt? Vet att allt sköts ideellt men sidan har varit seg till och från mer eller mindre jämt (det har iofs varit bra fart ett tag nu med undantag för sista veckan)
Det verkar vara ett vanligt beteende när man kör hos one.com. Man delar på resurserna på den servern där man ligger. Blir det lite flera tyngre saker, väldigt många, eller liknande så går det till sist segt. Så man brukar beklaga sig hos one.com som ger tips om trimning och om det inte hjälper så flyttar de databasen till en annan server. Så går det fortare ett tag. :D
Jag har för mig att det gjordes för nåt år sen för PB, kanske läge igen?
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8595
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag tror att det är alla annonser som segar ner pratabas, och om Semborg skulle vilja slippa att finansiera forumet med annonser, så vet jag att det finns flera stycken som är beredda att bidra till kostnaden för driften. Den senaste (helt obegripliga) annonsen är denna:

Bild
Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

engson skrev:Jag tror att det är alla annonser som segar ner pratabas, och om Semborg skulle vilja slippa att finansiera forumet med annonser, så vet jag att det finns flera stycken som är beredda att bidra till kostnaden för driften. Den senaste (helt obegripliga) annonsen är denna:

Bild
Hahahah! :lol:
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

Inlägg av mange »

Allvarligt, vad är det som segar ner? Finns det någon plan på att få pb att lira lite bättre?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

mange skrev:Allvarligt, vad är det som segar ner? Finns det någon plan på att få pb att lira lite bättre?
+1 seeegt
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Cuba skrev:
mange skrev:Allvarligt, vad är det som segar ner? Finns det någon plan på att få pb att lira lite bättre?
+1 seeegt
+1
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+
Inlägg: 915
Blev medlem: tis 29 dec 2009, 23:33
Ort: Linköping

Inlägg av flagg »

Snabbt är det inte. Får öva bas istället för att sitta här och glo. :playing:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag tror faktiskt att det är annonserna som segar ner. Beroende lite på vilken webbläsare man kör men man kan ofta läsa nere på listen att "databasen väntar på....." och sen namnet på någon reklambanner. Så var det även förra gången forumet segade. Vi har aldrig haft detta problem på bassnack.se och det är helt reklamfritt. Jobbigt. Rejält långa laddtider ibland. Förtär glädjen lite. Kanske dags att fundera på ett annat finansieringssätt? Tror att det kanske skulle lösa problemet. Har inte upplevt något reklamfritt forum som segt egentligen.
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+
Inlägg: 1334
Blev medlem: tis 09 nov 2010, 14:07

Inlägg av Viktorl »

Men reklam har det väl alltid varit och det är väl främst de senaste veckorna som iallafall jag märkt att det blivit riktigt segt.
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Det är definitivt inte reklamen. Jag använder PB via iPadappen ungefär 75% av tiden och där är det lika segt, trots att det är annonsfritt.
Senast redigerad av bootsy den tis 07 feb 2012, 07:58, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Har inte märkt av nåt. Sitter till och med på slö-uppkoppling... Har iofs alltid AdBlock aktiverat så nån reklam ser jag inte!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Segar det hela tiden för er? Jag surfar oftast på iPad m Safari, inga adblockers eller dylikt, och det som händer för mig är då och då att forumet "hänger sig" när man klickat på ett ämne - inget händer, inget händer, inget händer (5-15 sekunder) och sen VIPS! så funkar det igen. När det väl funkar, vilket det oftast gör, är forumet hur snabbt som helst. Men det är irriterande när det hänger sig.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
flagg
Medlem+
Inlägg: 915
Blev medlem: tis 29 dec 2009, 23:33
Ort: Linköping

Inlägg av flagg »

BB3000S skrev:Segar det hela tiden för er? Jag surfar oftast på iPad m Safari, inga adblockers eller dylikt, och det som händer för mig är då och då att forumet "hänger sig" när man klickat på ett ämne - inget händer, inget händer, inget händer (5-15 sekunder) och sen VIPS! så funkar det igen. När det väl funkar, vilket det oftast gör, är forumet hur snabbt som helst. Men det är irriterande när det hänger sig.
Precis så.
Användarvisningsbild
Viktorl
Medlem+
Inlägg: 1334
Blev medlem: tis 09 nov 2010, 14:07

Inlägg av Viktorl »

flagg skrev:
BB3000S skrev:Segar det hela tiden för er? Jag surfar oftast på iPad m Safari, inga adblockers eller dylikt, och det som händer för mig är då och då att forumet "hänger sig" när man klickat på ett ämne - inget händer, inget händer, inget händer (5-15 sekunder) och sen VIPS! så funkar det igen. När det väl funkar, vilket det oftast gör, är forumet hur snabbt som helst. Men det är irriterande när det hänger sig.
Precis så.
samma här
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Tror det är bla Google-ads som segar.
Jag frågade som sagt Semborg och det är inget i databasen som gör att det skulle vara ovanligt långsamt. One.com meddelar inte heller några konstigheter, däremot har för mig att dom har ett stort serverarbete på gång så det kanske hänger ihop med det.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+
Inlägg: 915
Blev medlem: tis 29 dec 2009, 23:33
Ort: Linköping

Inlägg av flagg »

Tror inte det är annonserna. De segar ibland med, men då märker man tydligt att själva forumet laddar först.
Skriv svar