Nu får det vara nog!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Marshall skrev:Jag tror faktiskt att Inti själv tände facklan med sin tidvis återkommande überattityd. Men det är kanske bara jag..
Inti skrev:Jag "hoppas" verkligen att det där "bara" var ett halvt "hysteriskt" försök att "provocera" och inte att du "menar" allvar.
Om "du" nu menar "allvar" är du bortom all intellektuell "räddning".
Om du postat quote'n också så hade det tydligt framkommit att det Inti skrev var som svar på det spydiga inlägg som DoggyD gjorde.

Kan vi släppa detta nu kanske? Så kan vi kanske komma överens om att vi alla är ett gäng överåriga fjantar som grälar om bagateller. :)

-"Nä du Fredrik Reinfeldt. Jag kan inte jobba tills jag är 75. Såvidare du inte anställer mig och 12 - 14 pers till och betalar en hög lön för att vi ska ha sista ordet i diskussionerna på PrataBas....."

:D
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Jag tror för min del att det är lördag eftermiddag. Skål!
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

basmartin skrev:
fieldflower skrev: Doggy's inlägg var inte helt PK formulerad, och inte svaret heller.
Men det var efter det I spårade ur totalt, och faktiskt väldigt ogrundat.

Jag kan faktiskt sympatisera med Doggys fråga om man ser bortom formuleringen - som pedagog är det väl viktigt att bibehålla ett öppet sinne hos sina elever...? Vilket är ganska exakt vad Doggy skriver om man bara tar bort citationstecknen...
Se här så relevant det blir:
DoggyD skrev:
Är det inte du som är utbildad musikpedagog ?
Märkligt opedagogiskt sätt du uttrycker dej på i så fall.
Lär du dina elever att det bara finns en (din) sanning också ?
Om så är fallet, lycka till med undervisningen i framtiden :hmm:
Det är ett övertramp och det finns ingen grund till att misstänka att en person är en dålig pedagog pga att den har en tämligen bestämd åsikt om något.

Är ju helt fantastiskt att folk kan bli upprörda så över något så trivialt som flats...
Jo, men då får man väl svara på det då...

Vi är ju alla olika - för mig är det inte ett dugg konstigt med den frågan.
Som om någon hade frågat mig om mina ledarskapstalanger baserat på hur jag agerat då jag var moddis - det är väl bara att svara på...
Och kan man inte svara har man fått anledning att dra sig tillbaka och tänka över sitt eget beteende lite.
Ingen big deal.

Bästa sättet att bemöta raljans är med torra och faktabaserade svar - som alltid.

Jag hoppas att I håller samma stil då han kommer tillbaka som han gjorde i alla andra trådar han bidrog i.
En tillgång för forumet helt enkelt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jan Hellman skrev:Kan vi släppa detta nu kanske? Så kan vi kanske komma överens om att vi alla är ett gäng överåriga fjantar som grälar om bagateller. :)
Bra förslag! I'm in...
Edit: Vill poängtera att jag även är en överårig fjant...:vinkar:
joachime skrev:Jag tror för min del att det är lördag eftermiddag. Skål!
Rom & Cola kanske...:hmm: :dancy:

Men först ska jag ut och se hur barnstolarna passar i nya bilen... :? och :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

fieldflower skrev:
Jan Hellman skrev:Kan vi släppa detta nu kanske? Så kan vi kanske komma överens om att vi alla är ett gäng överåriga fjantar som grälar om bagateller. :)
Bra förslag! I'm in...
Edit: Vill poängtera att jag även är en överårig fjant...:vinkar:
joachime skrev:Jag tror för min del att det är lördag eftermiddag. Skål!
Rom & Cola kanske...:hmm: :dancy:

Men först ska jag ut och se hur barnstolarna passar i nya bilen... :? och :D
Skål!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

fieldflower skrev:Rom & Cola kanske...:hmm: :dancy:
Fidel Castro!!

http://www.cocktailguiden.com/drink/fidel-castro

:dancy:

*ynf* Jag bor i studion tills lägenheten är färdigrenoverad och sover på en uppblåsbar madrass med pyspunka. Finns en micro och inte en droppe alkohol..... *ynf*

Fast jag dricker aldrig på helgerna ändå så det gör ingenting. Man kan ha kul utan alkohol också. Har jag hört..... :D
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Jan Hellman skrev:
fieldflower skrev:Rom & Cola kanske...:hmm: :dancy:
Fidel Castro!!

http://www.cocktailguiden.com/drink/fidel-castro

:dancy:

*ynf* Jag bor i studion tills lägenheten är färdigrenoverad och sover på en uppblåsbar madrass med pyspunka. Finns en micro och inte en droppe alkohol..... *ynf*

Fast jag dricker aldrig på helgerna ändå så det gör ingenting. Man kan ha kul utan alkohol också. Har jag hört..... :D
Ffft.

Vadå Fidel Castro? Cuba Libre heter det.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Fidel innehåller ju ginger ale i stället för cola! IGNORANSEN!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
Marshall skrev:Jag tror faktiskt att Inti själv tände facklan med sin tidvis återkommande überattityd. Men det är kanske bara jag..
Inti skrev:Jag "hoppas" verkligen att det där "bara" var ett halvt "hysteriskt" försök att "provocera" och inte att du "menar" allvar.
Om "du" nu menar "allvar" är du bortom all intellektuell "räddning".
Om du postat quote'n också så hade det tydligt framkommit att det Inti skrev var som svar på det spydiga inlägg som DoggyD gjorde.

Kan vi släppa detta nu kanske? Så kan vi kanske komma överens om att vi alla är ett gäng överåriga fjantar som grälar om bagateller. :)

-"Nä du Fredrik Reinfeldt. Jag kan inte jobba tills jag är 75. Såvidare du inte anställer mig och 12 - 14 pers till och betalar en hög lön för att vi ska ha sista ordet i diskussionerna på PrataBas....."

:D
Men det är ju bara du som grälar om bagateller. Skulle inte du göra det så behöver ingen släppa någonting för då hade det inte funnits några gräl. Sedan är det väl knappast bagateller att uttrycka sig som Ixxx gjorde mot Hosse i samma tråd, inte på internet och inte någon annanstans. Gör som jag skrivit tidigare: testa att i en månad backa så snart du börjar hamna i hetluften. Jag lovar att det funkar, det funkade fint för mig. Testa. Det hade väl inte varit så farligt att försöka? 30 stackars dagar, det klarar du.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

bootsy skrev:Fidel innehåller ju ginger ale i stället för cola!
Fidel Castro bestämmer över Cuba Libre. ;)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

John Sane skrev:En massa text....
Vi har slutat för länge sedan. Vad har du för favoritdryck?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Måste ju ha lite musik på drinkpartyt också!!

http://open.spotify.com/track/6zITVglixQKmnhEcBWPh1W

Yeah! Shake it, baby!! :dancy: :headfones: :fullband:
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:En massa text....
Vi har slutat för länge sedan. Vad har du för favoritdryck?
Bra. Men du vet att du snart är igång igen så jag upprepar mitt förslag.
Kom igen, Jan, you can do it. En månad? Vad sägs? I dare you. Jag kan hålla mig borta under hela månaden så har du en mindre att reta dig på.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

John Sane skrev:En massa mer text....
Bild

Ta en cigarr, mannen!! Det svänger ju! :joy:
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Att inte nappa på min idé får det verkligen att se ut som att du inte tror att du klarar av att hålla dig borta från bråk i en månad. Kom igen nu, Jan Hellman, bevisa att jag har fel.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

John Sane skrev:Att inte nappa på min idé får det verkligen att se ut som att du inte tror att du klarar av att hålla dig borta från bråk i en månad. Kom igen nu, Jan Hellman, bevisa att jag har fel.
Vem är det som inte släpper skiten? Kom igen! Vad har du för favoritdrink? Recept också, tack.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Att inte nappa på min idé får det verkligen att se ut som att du inte tror att du klarar av att hålla dig borta från bråk i en månad. Kom igen nu, Jan Hellman, bevisa att jag har fel.
Vem är det som inte släpper skiten? Kom igen! Vad har du för favoritdrink? Recept också, tack.
Jag släpper gärna men då jag vet att du är igång och bråkar igen om en vecka så gör det ingen skillnad direkt så jag utmanar dig. Nu räcker det med tjafs, vi testar detta så får vi se om det funkar. Fega inte ur nu.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=54483
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

--
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 11 feb 2012, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Att inte nappa på min idé får det verkligen att se ut som att du inte tror att du klarar av att hålla dig borta från bråk i en månad. Kom igen nu, Jan Hellman, bevisa att jag har fel.
Vem är det som inte släpper skiten? Kom igen! Vad har du för favoritdrink? Recept också, tack.
Jag släpper gärna men då jag vet att du är igång och bråkar igen om en vecka så gör det ingen skillnad direkt så jag utmanar dig. Nu räcker det med tjafs, vi testar detta så får vi se om det funkar. Fega inte ur nu.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=54483
Sluta nu. Och radera den tråden. Lägg ner.
Vi fortsätter i den tråden i stället. Jag raderar ingenting.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

--
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 11 feb 2012, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Att inte nappa på min idé får det verkligen att se ut som att du inte tror att du klarar av att hålla dig borta från bråk i en månad. Kom igen nu, Jan Hellman, bevisa att jag har fel.
Vem är det som inte släpper skiten? Kom igen! Vad har du för favoritdrink? Recept också, tack.
Jag släpper gärna men då jag vet att du är igång och bråkar igen om en vecka så gör det ingen skillnad direkt så jag utmanar dig. Nu räcker det med tjafs, vi testar detta så får vi se om det funkar. Fega inte ur nu.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=54483
Sluta nu. Och radera den tråden. Lägg ner.
Vi fortsätter i den tråden i stället. Jag raderar ingenting.
SLUTA!!!!
Inget att bli arg över, det här är ju en bra idé. Förmodligen så lyckas du och då har du dels bevisat för alla eventuella tvivlare att du faktiskt kan hålla dig från bråk och dels så har du lärt dig att backa i tid. Alla vinner. Inga fler inlägg från mig här nu i denna fråga, vi ses i den andra tråden i stället.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

--
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 11 feb 2012, 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Inget att bli arg över, det här är ju en bra idé. Förmodligen så lyckas du och då har du dels bevisat för alla eventuella tvivlare att du faktiskt kan hålla dig från bråk och dels så har du lärt dig att backa i tid. Alla vinner. Inga fler inlägg från mig här nu i denna fråga, vi ses i den andra tråden i stället.
MODERATORER!! Kan ni få stopp på den där jävla idioten??!!?
Bra exempel på hur ett seriöst menat och icke-aggressivt förslag möts av förolämpningar, i det här fallet "den där jävla idioten", men det är ok. Vi drar ett streck över det, det är inte hela världen om du kallar mig så. Det är förlåtet, allt är lugnt. Peace.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

Tror dessvärre att det bara är en tidsfråga innan allt brakar lös igen om han låts tillbaka. Samma visa har ju upprepats tidigare, utan framgång.
Ser inte att vi har någon skyldighet att ge honom en chans till och acceptera hans provokationer.
Kanske inte det mest korrekta att "göra sig av" med honom, men tror han klarar sig utan forumet och vi klara oss uppenbart väldigt bra utan honom.
En lite väl enkel lösning kanske, men det är nog för merpartens trevnad och utan att drabba någon egentligen. Ingen Inti = betydligt mindre tjaffs här på PB. Så enkelt är det.
Låst