Nu får det vara nog!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Låst
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

--
Senast redigerad av Jan Hellman den lör 11 feb 2012, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Man kan ju tycka att det borde finnas lugnare och mognare sätt att bemöta en kommentar är att ösa versaler och invektiv "all over the place"... :roll:
dereborn

Inlägg av dereborn »

Marshall skrev:Man kan ju tycka att det borde finnas lugnare och mognare sätt att bemöta en kommentar är att ösa versaler och invektiv "all over the place"... :roll:
DET BEROR FAKTISKT PÅ!!!
INGET ÄR SANT, ALLT KAN FAKTISKT VARA KONSPIRATORISKT - OCH FRAMFÖRALLT RIKTAT MOT "MEJ"!!!!!

(alla bara tänker på sej själva, det är bara jag som tänker på mej...)
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Inlägg av John Sane »

Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Inget att bli arg över, det här är ju en bra idé. Förmodligen så lyckas du och då har du dels bevisat för alla eventuella tvivlare att du faktiskt kan hålla dig från bråk och dels så har du lärt dig att backa i tid. Alla vinner. Inga fler inlägg från mig här nu i denna fråga, vi ses i den andra tråden i stället.
MODERATORER!! Kan ni få stopp på den där jävla idioten??!!?
Bra exempel på hur ett seriöst menat och icke-aggressivt förslag möts av förolämpningar, i det här fallet "den där jävla idioten", men det är ok. Vi drar ett streck över det, det är inte hela världen om du kallar mig så. Det är förlåtet, allt är lugnt. Peace.
Du hänger INTE ut mig på det sättet. RADERA din jävla skittråd!!!!
Du får du lugna dig lite. Jag har inte hängt ut någon. Det jag skrivit i tråden du troligtvis avser är följande:

Rubrik: Jan Hellman, jag utmanar dig.

"Jag utmanar dig. En månad utan bråk här på PB. Skriv vad du vill men inga hån, inget aggressivt och inga gräl under en månad, klarar du det? Det tror jag. Vad sägs, vågar du?"

Var hänger jag ut dig? Förklara gärna för jag förstår uppriktigt inte det. Jag kommer med en utmaning för att försöka få ner antalet bråk här på PB. Försöka duger. Det kan väl inte tolkas som att hänga ut någon? Eller menar du att det är för att jag använder ditt riktiga namn? Då du använder ditt för- och efternamn som nick här så vet jag inte riktigt vad jag ska använda för namn annars. Något av dina gamla nick? Det blir problematiskt om du använder ditt riktiga namn som nick men sedan förbjuder folk att använda det.

Jag ska lyssna på alla meddelandena du lämnade på min mobilsvar i morgon. Jag har kass täckning i min lägenhet så jag använder sällan mobilen till annat än sms här. Av samma anledning svarar jag inte när det ringer, man hör nästan ingenting. Med andra ord, du kan sluta ringa nu. Ring i morgon i stället, är jag ute på stan så svarar jag.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

--

Redigerat av moderator.
dereborn

Inlägg av dereborn »

John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:
Jan Hellman skrev:
John Sane skrev:Inget att bli arg över, det här är ju en bra idé. Förmodligen så lyckas du och då har du dels bevisat för alla eventuella tvivlare att du faktiskt kan hålla dig från bråk och dels så har du lärt dig att backa i tid. Alla vinner. Inga fler inlägg från mig här nu i denna fråga, vi ses i den andra tråden i stället.
MODERATORER!! Kan ni få stopp på den där jävla idioten??!!?
Bra exempel på hur ett seriöst menat och icke-aggressivt förslag möts av förolämpningar, i det här fallet "den där jävla idioten", men det är ok. Vi drar ett streck över det, det är inte hela världen om du kallar mig så. Det är förlåtet, allt är lugnt. Peace.
Du hänger INTE ut mig på det sättet. RADERA din jävla skittråd!!!!
Du får du lugna dig lite. Jag har inte hängt ut någon. Det jag skrivit i tråden du troligtvis avser är följande:

Rubrik: Jan Hellman, jag utmanar dig.

"Jag utmanar dig. En månad utan bråk här på PB. Skriv vad du vill men inga hån, inget aggressivt och inga gräl under en månad, klarar du det? Det tror jag. Vad sägs, vågar du?"

Var hänger jag ut dig? Förklara gärna för jag förstår uppriktigt inte det. Jag kommer med en utmaning för att försöka få ner antalet bråk här på PB. Försöka duger. Det kan väl inte tolkas som att hänga ut någon? Eller menar du att det är för att jag använder ditt riktiga namn? Då du använder ditt för- och efternamn som nick här så vet jag inte riktigt vad jag ska använda för namn annars. Något av dina gamla nick? Det blir problematiskt om du använder ditt riktiga namn som nick men sedan förbjuder folk att använda det.

Jag ska lyssna på alla meddelandena du lämnade på min mobilsvar i morgon. Jag har kass täckning i min lägenhet så jag använder sällan mobilen till annat än sms här. Av samma anledning svarar jag inte när det ringer, man hör nästan ingenting. Med andra ord, du kan sluta ringa nu. Ring i morgon i stället, är jag ute på stan så svarar jag.
Med alla dessa synliga quotes måste ju t.o.m. en AdBlock-lugnad person som lilla jag få yttra sej...?

(Hoppas jag...)



Kom igen nu, Jane.
För tusan!

Johnny Sane vill ju faktiskt inget ont - tvärtom.
Ever heard of uttrycket "Be the bigger man"?
Var åtminstone nån sorts big man och ta den utsträckta handen!

(Det skulle Zeb Macahan ha förordat, och det räcker iaf för mej.)
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Räcker tydligen att man är borta nån timme så blir det världens grej av det. Ser inte riktigt diskussionspotentialen i den här tråden.

När det gäller varningar, avstängningar och dylika modereringar så ber jag er överlåta det helt till moderatorerna. Att skapa trådar som diskuterar detta hjälper tyvärr inte oss speciellt mycket.

Tråd låst.

/MOD
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Låst